نام پدر : قنبر
تاریخ تولد :1339/01/01
تاریخ شهادت : 1360/11/06
محل شهادت : آمل

وصیت نامه

          *وصيت­نامه شهيد همت­ الله متو فرزند قنبرعلي*

 

                                          بسم الله الرحمن الرحيم

وَلا تَحسَبَنَّ الذينَ قُتِلوا في سَبيلِ الله أمواتا بَل اَحياء عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون.

مپنداريد آنان كه در راه خدا كشته شده­اند مردگانند بلكه زندگانند و در نزد پروردگارشان روزي داده مي­شوند. (سوره آل عمران آيه 169)

اين­جانب همت­ الله متو فرزند قنبرعلي متو ساكن روستا باغبان­ كلاي قلعه­ كش مي­باشم. اين­جانب بعد از دوران كودكي هميشه در فكر اين بودم كه چه كسي اين جهان پرعظمت و پيچ و خم را آفريده و نظم خاصي داده است ولي بعد از تحقيقات به وجود آمده پي بردم و بعد از مطالعه  در مورد مبارزات و جانبازي سربازان صدر اسلام عاشق شهادت شدم ولي از طرف ديگر از زندگي حيواني و مادي بعضي از خوك­صفتان بيزار شدم. زيرا افرادي كه طرز فكرشان چنين مي­باشد، فقط در فكر شكم مي­باشند و براي اين كه شكم آن­ها پر شود دست به هر جنايتي كه باعث كشتار هزاران افراد بي­گناه باشد، مي­زنند. (مانند لبنان و فلسطين و افغانستان) چنين افراد هدف مشخص ندارند. چون هدف مشخصي ندارند، سر درگم و ديوانه­وار زندگي مي­كنند. با اين كارها اسلام با به عنوان عالي­ترين مكتب انتخاب و به خاطر همين از خداوند تبارك و تعالي مي­خواهم تا قيمت جانم نسبت به اسلام باوفا بمانم. در حق نائب امام زمان (عج) شخصي عظيم كه زبان­ام قدرت نوشتن ندارد كه در مورد ايشان چيزي بنويشم ولي در مورد ايشان اشاره مي­كنم كه هدف امام جز اسلام و پياده شدن قوانين اسلام چيز ديگر نيست و قدر امام را بدانيد حتي هم به قيمت جان شما هم شده دست از اسلام برنداريد و حرف امام را از دل و جان پذيرا باشيد و نصيحت ديگرم اين است كه هميشه قرآن بخوانيد و خوب فكر كنيد كه منظور آيه چه مي­باشد و ديگران را هم به اين امر خير دعوت كنيد ديگر اين كه هيچ لحظه­اي امر به معروف و نهي از منكر را فراموش نكنيد حتي به قيمت جان شما تمام شود ديگر اين كه مسئله منافقين تازگي ندارد منافقين از صدر اسلام هم بوده تا به امروز هم ادامه دارد ولي نسبت به آنان رحمي نبايد كرد و با قاطعيت با آن­ها رفتار كرد.

چند كلمه با پدرم:

پدرم هر چند مي­دانم براي بزرگ كردن من يك فرزند مشكل است و اين­كه پدري از فرزندي كه بزرگ كرده در فكر بهره­برداري كردن از او مي­باشد ولي چه بهره­برداري از اين­كه فرزندي خودش را در چنين مسيري فرستاد. پدرم! ديگر اين­كه اين زمان از طرف خداوند مورد امتحان قرار گرفتيم تا اين­كه چه­قدر به اسلام توجه داريم به خدا بيشتر توجه داريم صد آفرين به شما كه با همه كارهايي كه داريد، فرزند خودت را به جبهه جنگ فرستادي و به حسين زمان لبیك گفته­اي. و اگر شهيد شدم، مراسم­ام خيلي ساده باشد و به جاي مجلس سنگين يك مجلس ساده و بقيه را به جبهه جنگ بفرستيد. ديگر اين كه اگر اشتباهي و گناهي نسبت به شما كردم در راه خدا مرا ببخشيد.

چند كلمه با مادرم:

مادر عزيزم! اين را من مي­دانم براي بزرگ كردن فرزند خيلي مشكل است و زحماتي دارد و اميدش از بزرگ كردن فرزند بهره­برداري از فرزند خود مي­باشد اما مادر! چه استفاده­اي كه فرزندش را بزرگ كند و در راه خدا براي اسلام ببخشد كه بسي سعادت مي­خواهد. مادرم! شما مسووليت زيادي داريد و آن اين كه فرزندان ديگرتان را طوري تربيت كنيد كه مورد قبول اسلام باشد. نه اين كه افرادي تربيت كنيد كه بر عليه اسلام كار كنند. و اي واي بر حال چنين مادرها. از شهيد شدن فرزند خود ناراحت نباشيد و بايد بعد از شهيد شدنم در بين مردم گريه نكنيد كه اين كار روحيه مردم را بالا مي­برد و ديگر اين­كه اگر نسبت به شما بي­ادبي و اشتباهي كردم، مرا به خاطر خدا ببخشيد. شما مواظب برادران­ام باشيد تا راه اسلام را انتخاب كنند و اگر يك راهي جز راه اسلام در پيش گرفتند، بايد از خود دور كني و آن­ها را نبخشي و از آن­ها راضی نشويد.                                 

                                                                                                   والسلام عليكم.


زندگی نامه

شهید همت الله متو

فرزند: قنبر

شهید به سال 1339 در روستای قلعه کش در خانواده ای محروم و مذهبی دیده به جهان گشود . در سن 7 سالگی به دبستان دولتی امیر قلعه کش راه یافت و در سال 1359 موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک گردید . در زمان اوج گیری مبارزات مردم علیه رژیم خود کامه شاه در زمینه پخش نوار و کتاب فعالیت چشم گیری داشت .

شهید همت الله متو به همراه دیگر دوستانش کتابخانه سجادیه قلعه کش را تشکیل دادند با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی بساط کفر شهید وارد کمیته انقلاب اسلامی محل خود شد و در این زمینه فعالیتهای زیادی نمود .

او بعد از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی ، به تشکیل و سازماندهی بسیج در محله اش اقدام می نماید . پس از چندی همراه با تعدادی دیگر از جوانان مسلمان روستایشان ، گروهی به عضویت در سپاه آمل اقدام می کنند .

از دیگر فعالیت های او می توان شرکت در درگیری های گنبد و مبارزه علیه ضد انقلاب در کردستان را نام برد . با شروع جنگ تحمیلی صدام عفلقی علیه جمهوری اسلامی عازم غرب کشور شد و به مدت دو ماه در آنجا مشغول پیکار با نوکران چشم و گوش بسته آمریکا بود .

پس از بازگشت از جبهه و در شب حمله ضد انقلاب به شهر آمل شرکت فعالانه داشت تا سرانجام در ساعت 3 بعد از ظهر روز سه شنبه 6/11/60 در حین درگیری با خلقی های از خلق بریده به دیدار حق شتافت و در صف شهدای انقلاب اسلامی به کاروان حسین پیوست .


وصیت نامه

اسکن وصیتنامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد


زندگی نامه

اسکن رندگینامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد