نام پدر : سید جمال
تاریخ تولد :1347/10/13
تاریخ شهادت : 1366/02/09
محل شهادت : بانه

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

سید محمود لطیفی رستمی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1347/10/13 ـ رستم کلای بهشهر

3- نام و شغل پدر :

میرجمال ـ بازنشسته

4- نام و شغل مادر:

معصومه حیدری ـ خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

نه فرزند ـ شهید فرزند سوم بود.

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

وضعیت اقتصادی خانواده بسیار ضعیف بود و با کارگری پدر در کارخانه نمی توانستند از پس مشکلات مالی بربیایند. از همان سنین کودکی مسائل دینی و مذهبی را رعایت می کرد و اهل نماز و روزه بود.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

ــــــــــــــــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):ــــــــــــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

دبستان قابوس ـ رستم کلای بهشهر

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

مدرسه راهنمایی شهید صحرایی ـ رستم کلای بهشهر

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان : ــــــــــــــــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــــــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :ــــــــــــــــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :

بعد از مقطع دوم راهنمایی به دلیل حضور در جبهه ترک تحصیل کرد.

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی : ــــــــــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده : ــــــــــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ــــــــــــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ــــــــــــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ):ــــــــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

نسبت به پدر و مادر بسیار متواضع و خوب بود و نهایت احترام را به آنها می گذاشت. رفتارش با سایر اعضای خانواده هم خیلی خوب بود.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی : ــــــــــــــــــــ

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ـــــــــــــــــــــ

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــــــــــــــ

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :ـــــــــــــــــــــ

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ـــــــــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

شرکت در راهپیمایی ها، نگهبانی های شبانه از محل

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

عضو فعال بسیج بود.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

در جبهه حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

چندبار اعزام از سپاه

3- مجموع مدت حضور در جبهه : ــــــــــــــــــ

4- مسئولیت در جبهه :

آر پی جی زن، تک تیرانداز

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :

در شلمچه دچار موج گرفتگی شد و در بیمارستان بستری بود.

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

66/2/9ـ در منطقه بانه، عملیات کربلای 10، به علت اصابت ترکش به اعضای بدن

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

چند روز بعد از شهادت در تکیه امام خمینی رستم کلای بهشهر به خاک سپرده شد.

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

پدر شهید: من جبهه بودم. امروز غروب آمدم خانه دیدم فردا صبح شهید کیفش را به دست گرفت و دارد می رود جبهه. کمی با او به سیاست رفتار کردم. او هم هیچ نگفت. فقط سرش را انداخت پایین و گفت: بابا می خواهم بروم.

 

محمدرضا اسلامی ـ دوست و پسرعمه شهید: شهید بسیار تواضع و فروتنی داشت. بهترین و بارزترین اخلاقش چشم پاکش بود. همیشه می گفتم محمود سرت را بالا بگیر، شاید روی کسی بیفتی. می گفت: نه، همین طوری راحت تر هستم.

 


وصیت نامه

*وصیتنامه شهید سیدمحمود لطیفی *

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الحکیم فی قرآن الکریم: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون فرحین بما اتیهم الله من فضله یستبشرون بالذین لم یلحقوبهم من خلفهم لاخوف علیهم و هم یحزنون. (آل عمران)

مپندارید آنان که در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه زندگانی هستند که در نزد پروردگار خویش روزی می خورند و شادند به آنچه که خداوند از نفس خویش به آنها ارزانی داشته است بشارت و مژده دهند و به آن مومنان که هنوز سر به آنها نپیوسته اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که ازمردن هیچ نترسند و اندوهگین نباشند.

به نام خدا و یاد اولیاء و انبیائش و با سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ناجی اسلام و با سلام بر حافظان انقلابش رزمندگان دلیر اسلام و سلام بر ارواح طیبه شهدا و شهیدان زنده انقلاب یعنی معلولین و جانبازان.

اینک که رستگاران برای نابودی اسلام بپا خاسته اند و آخرین سکه های خود را برای از بین بردن شخصیت های جامعه بکار می برند امروز وظیفه ما است که برای دفاع از آرمانهای مقدس الهی و برای دفاع از ناموس و جان و مال خود بپا خیزیم تا این استعمارگران را به زجر و زانو در آوریم و پیروزی با ماست و ما حق هستیم و حق پیروز است از لحظه ای که شاه خائن در حکومت بود تمام فکر و خیال او درصدد نابودی اسلام بود و امروز که هشت سال از پیروزی انقلاب ما گذشت و بعد از چند سال جنگ و خونریزی و آن همه رشادتها و پیروزیهای رزمندگان اسلام مانند رشادت و دلیری کودک 13 ساله بسیجی که یک ژنرال عراقی را که چند سال تجربه نظامی دارد را اسیر می کند نمونه بارزی است از ایثار و رشادتها. این بسیجی ها هستند که عاشقانه بسوی میثاق عشق می شتابند و جوانان امروز عاشق کربلای حسینی هستند و آرزویشان رسیدن به کربلا و زیارت آن مکان مقدس می باشد و تا زمانی ه مردم ایران وجود دارند آمریکا و ابرقدرتها و استکبار جهانی نمی توانند امت اسلامی را در قبضه خود در آورند یا باید از روزی جنازه 48 میلیون مسلمان ایرانی بگذرند و یا گورشان را گم کنند امکان ندارد آنها بتوانند بر ما غلبه کنند امروز روز پیروزی ما و نابودی استکبار است ای برادران و ای همرزمان خود را از هر گونه زشتی و پستی پاک و خالص گردانید و تهذیب نفس نمائید که امروز روز فتح و پیروزی است و باید بر کفر جهانی غلبه کنیم که فردا دیر است.

آگاه باشید جائی که اخلاص نباشد اختلاف هست  و جائی که اختلاف باشد خودپرستی و هوی و هوس و شیطان در آنجا وجود دارد.

من امروز وظیفه شرعی و دینی خود می دانم که برای دفاع از آرمانهای مقدس اسلام به جبهه بروم و هیچکس جبهه رفتن را بر من تحمیل نکرده است و من راه خود را یافته و به پیکار با ایادی استکبار جهانی برخاستم و به جبهه آمدم تا مقداری از گناهان خود را پاک کرده و خدمتی به مردم مستضعف و زحمتکش ایران نمایم هر چند این خدمت برای ملتم کم است.

خدایا! تو خود شاهد باش که من برای رضای تو آمدم نه برای حب مقام و ریاست و بدان ای خدای من تا زمانی که خون در رگهایم جاری است در راه تو ایستادگی خواهم کرد و برای نگهداری و پایداری مکتب تو در جبهه خواهم ماند.

آری دشمن کور خوانده است و تا زمانی که ما بسیجیان این مرغان عاشق و آغشته به خون در این دنیا وجود داریم نخواهیم گذاشت که صدام و اربابان ستمگرش درصدد نابودی اسلام باشند.

من به عنوان یک بسیجی از مردم شهیدپرور بهشتی شهر تمنا دارم که اسلام این دین مقدس را بشناسند و به آن عمل کنند ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را زیاد بگویند که بیمه کننده سلامت روح است در پاک کردن و تهذیب نفس خود جدیت بخرج دهید که وقت تنگ است و بانگ پیروزی هر لحظه به گوش می رسد نماز را بپای دارید و از دروغ و تکذیب بپرهیزید چرا که صدق مقدمه هدایت و تضمین کننده نجات و سعادت است.

و از خواهران خود می خواهم که حجاب را حفظ کنند که ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است. من این دنیای فانی و پست و ذلت بار را به قیمت آخرت پر از صفا و خوشی معامله می کنم و از تمامی دوستان و آشنایان و کلیه فامیلان وکسانی که من با آنها ارتباط داشتم امید و انتظار عاجزانه دارم که اگر غیبت و بدی از من دیدند مرا عفو کنند تا گناهان من از این طریق پاک گردد و از خداوند منان می خواهم که گناهان مرا ببخشد و مرا در سایه لطف و عنایت خویش قرار دهد و مرا در قیامت با دیگر شهدای کربلای حسینی محشور بگرداند. آخرین سلام گرم خود را به خانواده خود که در تربیت من کوشا بودند می فرستم.

ای مادر برایم گریه نکنید و خدای ناکرده نسبت به اسلام و انقلاب بدبین نشوید که همانند شما زیاد هستند و همیشه مادران شهدای بهشتی شهر را زیارت کنید تا دلتان آرام گیرد از خداوند می خواهم که اجر زحمت مادر و پدرم را به آنها بدهد.

 

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

سیدمحمود لطیفی 65/12/4

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

 

در ضمن نمازم را حاج آقای جباری بجا آورد و مرا پیش دیگر شهدای جنگ تحمیلی در تکیه امام دفن نمائید و سخنران روز هفتم من حاجی آقای جباری باشد چون از صحبت هایش خیلی خوشم می آید.