نام پدر : علی
تاریخ تولد :
تاریخ شهادت : 1396/05/19
محل شهادت : سوریه

زندگی نامه

زندگی‌نامه:

مصطفی خوش­محمدی فرزند «علی» در ۱۳ مرداد ۱۳۴۲ چشم به جهان گشود.

در طول سال‌های نبرد تحمیلی عراق علیه ایران در رسته و واحد تخریب مشغول خدمت شد و از اولین نیروهای تخریب لشکر عملیاتی 25 کربلا محسوب می‌شود.

در سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس و فتح غرورآفرین خرمشهر، به‌عنوان جانشین تخریب تیپ بیت‌المقدس حضور به هم رساند. در قواره لشکر ظاهر نشده بود، جانشینی واحد تخریب تیپ 25 کربلا را پذیرفت و در انسجام بخشی این واحد و توانمندساختن عناصر آن کوشید.

با ارتقاء 25 کربلا از تیپ به لشکر تا مقطع پیش از عملیات کربلای 4 در سِمَت معاون تخریب، صحنه‌های زیبایی از حماسه را خلق کرد، بعد از آن در قرارگاه کربلا حضور یافت و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان معاون تخریب قرارگاه به انجام وظیفه پرداخت.

با پایان جنگ او که مأموریت خود را ناتمام می‌دید، بیکار ننشست و به‌عنوان نماینده تخریبِ نیروی زمینی سپاه، با کمک قرارگاه خاتم خوزستان، گروه‌های پاک‌سازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره را راه‌اندازی کرد.

بعد از فروکش کردن شعله‌های جنگ تحمیلی، بیشترین حضورش در گروه مهندسـی رزمـی 45 جـوادالائمـه رقـم خـورد و تـا مـرز مسـوولیـتِ معاونـت هماهنگ‌کننده‌ی گروه و نیز مسؤل پشتیبانی و بازرسی آن یگان پیش رفت که این امر، نشان از قدرت مدیریت پشتیبانی و مهندسی رزم او داشت.

مصطفی خوش محمدی سرانجام بعد از سال‌ها خدمت در تاریخ 30/2/94 به پیشکسوتی نائل آمد.

با آغاز عزیمت مستشاران ایرانی به عراق و سوریه جهت مقابله با جبهه تکفیری، او نیز لباس رزم و جهاد بر تن کرد و از دی‌ماه 1395 چندین بار به‌صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد. فرمانده گردان تخریب «حیدریون» عراق، پیش از این، در سال‌های دفاع مقدس نیز، حضور در مرز سوریه و عراق را (که بعدها محل شهادت او شد) تجربه کرده بود که حضور او در عملیات «والفجر 2» در مرز عراق و سوریه، مؤید این مهم است.

شهید مصطفی خوشمحمدی در طول حضور خود در جبهه مقاومت، در پاک‌سازی منطقه از وجود مین‌های داعش اقدام می‌کرد که در حضور آخر درحالی‌که به پاک‌سازی 3 منطقه اقدام کرده بود، در مقر آخر – که موقعیت اسارت شهید محسن حججی بوده است- در روز پنج‌شنبه، در نوزدهم مردادماه 96 در تدمر سوریه- در مرز عراق و سوریه - طی بمباران هواپیماهای آمریکایی به شهادت رسید.

پیکر شهید خوش محمدی - شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان و چهارمین شهید مدافع حرم گروه مهندسی رزمی 45 جوادالائمه- بعد از بازگشت از منطقـه، از معـراج شهـدای شهرستان محـل سکونتـش، یعنـی گرگـان بر روی  دستان مردم شهیدپرور تشییع شد تا مردم آن دیار به پاس سال‌ها حضور مصطفی           خوش محمدی در گروه مهندسی رزمی 45 جوادالائمه و ستاد کنگره‌ی سرداران و چهار هزار شهید گلستان، قدر مهمان‌نوازی از او را بجا آورند.

 پس از برگزاری مراسم تشییع در گرگان، پیکر سومين شهيد مدافع حرم شهرستان چالوس به زادگاهش چالوس منتقل و در مزار شهدای «یوسف رضا» به خاک سپرده شد.

فراز برجسته‌ی تشییع این شهید، حضور فرزندش با لباس سفید در مراسم استقبال از پدر بود تا به دشمنان نظام و انقلاب اعلام نماید؛ این شهادت برای او و خانواده‌اش، سعادت و توفیق بزرگی است.