نام پدر : محمدعلی
تاریخ تولد :1343/06/10
تاریخ شهادت : 1366/07/05
محل شهادت : محور بانه

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید غلامعلی نیاورانی*

 

توصیه من به شما عزیزان این است که هیچ وقت رهبری را تنها نگذارید چراکه ما با ولایت زنده ایم. در رعایت حقوق دیگران کوشا باشید تا حق الناسی به گردن شما نباشد. دنباله رو روحانیت متعهد باشید. در نمازهای جمعه و جماعات شرکت کنید. با منافقین به مخالفت برخیزید وهمواره حافظ و نگاهبان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشید.

 


زندگی نامه

شهيد غلام­علي نياوراني

فرزند: محمدعلي

تابستان سال 1343 به دهمين برگ شهريور ماه رسيده بود كه با قدومش به كاشانه «محمدعلي و فاطمه»، زندگي اين زوج كشاورز و زحمتكش را غرق شادي ساخت. نو رسيده­اي از دامان مادري سيّده با نام «غلام­علي».

كودكانه­ هايش در كوي و برزن «زرين­ آباد» از توابع ساري سپري شد، تا اين­كه در هفت سالگي به دبستان همين روستا راه يافت. تحصيلات وي به پايه سوّم راهنمايي در مدرسه «مالك اشتر سمسكنده» ‌ختم مي­شود. در اوصاف خلقيات و تقيّدات وي مي­توان به گفته پدرش استناد كرد:

«فردي صادق و امانت­دار بود و در كار كشاورزي، كمك كار خانواده. علاوه بر آن، واجبات را به نحو احسن انجام مي­داد و حقوق ديگران را نيز رعايت مي­كرد. اگر يك قطره آب را بيهوده مصرف مي­كرديم، ما را سرزنش مي­كرد و مي­گفت: اين حقّ مردم است.»

ناگفته نماند كه اوقات فراغت­ غلام­علي اغلب به ورزش، مطالعه كتُب ديني و فعاليت­هاي فرهنگي سپري مي­شد.

وي از 2/10/1361 الي 18/10/1362 به عنوان بسيج ويژه در سپاه ساري مشغول خدمت شد، تا اين­كه در 19 دي ماه همين سال به عضويت سپاه درآمد.

اين پاسدار متعهد در 25/12/1362 به منطقه 11 كردستان عزيمت كرد و در سِمَت مسوول قبضه خمپاره در گردان ذوالفقار از تيپ قدس به انجام وظيفه پرداخت.

از 30/6/1363 الي 19/3/1366 نيز عهده­ دار مسووليت دفتر پايگاه ساري در يگان حفاظت و انتظامات بود. غلام­علي در طول مدت حضورش در مناطق نبرد، دچار موج­ گرفتگي و در بيمارستان بانه بستري شد. سرانجام در 5 مهر ماه سال 1366 در محور بانه، طي عمليات برون­ مرزي به فيض عظيم شهادت نائل شد. سپس 8 روز بعد با بدرقه اهالي قدردان زرّين­ آباد، در گلزار شهداي اين روستا به خاك سپرده شد.