نام پدر : حسین
تاریخ تولد :1344/09/17
تاریخ شهادت : 1362/01/22
محل شهادت : فکه

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید مهدی نیرومند*

 

به شما توصیه می کنم که پشتیبان ولایت فقیه باشید و از روحانیت متعهد پیروی کنید. نماز اول وقت ونماز جمعه و جماعت را فراموش نکنید و در انجام واجبات وترک محرمات کوشا باشید. در دفاع از میهن خود از هیچ چیز دریغ نکنید. از خواهرانم میخواهم که در حفظ حجاب اسلامی کوشا بوده و خود را از دید نامحرم بپوشانند.

 


زندگی نامه

*زندگی نامه شهيد مهدي نيرومند*

نام پدر: حسين

«مهدی» در 17 آذر 1344 در «بابل» ديده به جهان گشود.

دوران كودكي­اش مثل همه بچه­ها، با شيطنت و بازي­هاي كودكانه گذشت.

پدرش «حسين»، كاسب بود و مادرش «حوريان»، خانه­دار. آن­ها پنج فرزند داشتند که علاوه بر تأمين هزينه­هاي تحصيل، براي تربيت­شان بسيار تلاش مي­كردند؛ تا جايي‌كه مهدي را قبل از سن مدرسه، براي فراگيري قرآن به مکتب فرستادند.

وقتي به هفت سالگي رسيد، به دبستان محل زندگي­اش رفت و دوره ابتدائي را با موفقيت گذراند. اما پس از اتمام دوم راهنمايي، در مدرسه «معتمدي» بابل، دست از تحصيل كشيد.

پدرش مي­گويد:«همه سعي­ام اين بود که رزق حلال به خانه ببرم و فرزندان سالمي از لحاظ اخلاقي داشته باشم. پسرم از همان كودكي همراه من به مسجد مي­آمد. از مدرسه كه برمي­گشت، اول تكاليفش را انجام مي­داد، بعد به بازي و تفريح مي­پرداخت. به بسكتبال علاقه داشت.»

مهدی به دلیل تربیت و توجه والدین، در ادای واجبات و مستحبات می‌کوشید و از انجام محرمات دوری می‌کرد. با قرآن، این چشمه معرفت و حکمت نیز مانوس بود و در عمل به آن، کوشا. گذشته از آن، با الگوپذیری از سیره اهل بیت(ع)، همواره در پی کسب کمال معنوی و انسانی بود. در برپایی مراسم دعا و گردآوری جوانان در محافل دینی نیز، اهتمام خاصی داشت. دعاي توسل را بسيار زيبا مي­خواند. در ایام محرم نیز، به نوحه‌سرایی از امام حسین(ع) می‌پرداخت.

در بیان خلق‌وخویمهدی باید گفت که در ادب و تواضع نسبت به پدر و مادر، زبانزد بود و در اطاعت از آنان، پیشتاز. با دیگران نیز، در نهایت گشاده‌رویی و ملاطفت رفتار می‌کرد و نزدشان از محبوبیتی ویژه برخوردار بود.

پس از پيروزي انقلاب، به بسيج پيوست و فعاليتش را در زمينه­هاي فرهنگي پي گرفت.

مهدی كه از همان دوران جواني، به‌خصوص در زماني كه استكبار جهاني از هر سو بر كشور هجوم‌آورد، دفاع از آرمان­هاي انقلاب را واجب مي­دانست، به شوق پيوستن به بچه­هاي جنگ، در 16 آبان 1360 راهي جبهه شد. چهار ماه بعد نیز، به عضویت سپاه درآمد و طی دو اعزام دیگر، به مناطق نبرد عزیمت کرد.

حضور در جمع خانواده‌های شهدا و دل‌جوئی از آنان، از جمله اقدامات مهدی در جبهه فرهنگی به شمار می‌رود.

و سرانجام، مهدی در 20/1/61 در عمليات والفجر 1، به جمع یاران شهیدش پیوست. اگرچه، پيكر پاكش بعد از پانزده سال به آغوش خانواده بازگشت و در آرامگاه «معتمدي» بابل به خاك سپرده شد.