نام پدر : رجبعلی
تاریخ تولد :1348/06/10
تاریخ شهادت : 1367/04/04
محل شهادت : جزیره مجنون

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید علی محمد نقدی*

 

سفارش من به شما این است که نسبت به انقلاب و رهبر عزیزمان وفادار باشید. از روحانیون متعهد پیروی کنید. در انجام واجبات و ترک محرمات بکوشید. حق الناس را رعایت کنید. با قرآن مانوس باشید و نماز جمعه و جماعت را ترک نکنید. و از خواهران عزیزم می خواهم که در حفظ حجاب خود کوشا باشند.

 


زندگی نامه

*زندگی نامه شهید علي­محمد نقدی گنجي*

 

نام پدر: رجب­علي

در 10 شهریور 1348، خداوند به «رجب­علي و عالیه» پسري هديه كرد كه بعدها يكي از هزاران سرباز برخاسته از گهواره، براي به مقصد رساندن نهضت امام خميني شد.

پدر نام «علي­محمد» را برايش در شناسنامه ثبت کرد.

علی‌محمد با مراقبت­هاي مادرش كه ارادت به اهل بيت(ع) داشت، بالنده شد و به سنّ فراگيري درس رسيد. از این‌رو، دوره ابتدائی‌اش در دبستان زادگاهش «پايين‌گنج­افروز» بابل گذشت. سپس، تحصیلاتش را تا پایان مقطع متوسطه، در مدرسه «شهيد اسماعيل­نژاد» فعلی بابل ادامه داد.

در بحبوحه­ انقلاب، نه بهار از زندگي­اش مي­گذشت.

با پيروزي انقلاب، او يكي از فعالان پايگاه مقاومت و بسيج محله شد.

به گفته مادر، «قبل از تولدش، مراقب غذايي كه مي­خوردم، بودم. قبل از سنّ مدرسه، قرآن آموخت و از همان خردسالی، به همراه من به مسجد می‌آمد.»

علي­محمد به دلیل تربیت و توجه والدین، در ادای واجبات و مستحبات می‌کوشید و از انجام محرمات دوری می‌کرد. علاوه بر آن، با الگوپذیری از سیره اهل بیت(ع)، سعی در کسب کمال معنوی و انسانی داشت.

در بیان خلق‌وخوی وی باید گفت که در ادب و تواضع نسبت به پدر و مادر، زبانزد بود و در همه حال مطیع اوامرشان. با دیگران نیز در نهایت گشاده‌رویی و ملاطفت رفتار می‌کرد و نزدشان از محبوبیتی وافر برخوردار بود.

علي­محمد با حضور مداوم در پايگاه­هاي مقاومت بسيج و همكاري با نيروهاي انقلابي و پيرو خط امام، و در مواجهه و مقابله با گروه­هاي ضد انقلاب، بي­قرار رفتن به جبهه و همراهي با رزمندگان بود. از این‌رو،  پس از گذراندن دوران آموزشي در پادگان منجيل، در سال 62  در کسوت تک‌تیرانداز راهی جبهه مریوان شد.

سال 1363 به عنوان جانشین دسته در گردان امام علی به مناطق نبرد عزیمت کرد.

او در مهر 63  نیز در جامه تخریب‌چی، در میدان عملیاتی حضور پیدا کرد.

در 13 مرداد 1366، هم‌زمان با عضویت در سپاه، در سمت مسئول دسته گردان مسلم رهسپار جبهه شد.

در خرداد 1367 ضمن حضور در شلمچه، آسیب دید.

و در نهایت، علی‌محمد در 4 تیر 1367 در جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل آمد. اگرچه پیکر پاکش، در سال 1377 طی تشییعی باشکوه در گلزار شهدای زادگاهش به خاک آرمید.