نام پدر : عباس
تاریخ تولد :1344/03/19
تاریخ شهادت : 1364/11/28
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

شهید «عیسی ملّایی دازای»

نام پدر: عباس

در سال 1343، زوج زحمتکش و متدیّنی به نام «عباس و نرجس»، صاحب فرزندی شدند که نامش را «عیسی» گذاشتند. عیسی، سومّین چشم و چراغ این خانواده زحمتکش و کشاورز، و برخاسته از طبیعت زیبای «دارابکلا» در میاندرورد بود.

او بعد از اتمام دوران تحصیلی ابتدائی و گذراندن مقطع راهنمایی، در پایه سوم این مقطع بود که به دلایلی ترک تحصیل کرد. اگرچه در حین درس خواندن، به مدت یک‌سال مشغول حرفه نقاشی ساختمان بود.

او که در خانواده‌ای روحانی رشد کرده بود، همواره در ادای واجبات و ترک محرمات، اهتمامی وافر داشت؛ و به حضور در صفوف نماز جماعت، تقیدی خاص. با قرآن نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا.

در بیان خلق‌وخوی عیسی، همین بس که به سبب حسن خلق و عطوفت در رفتار، نزد همگان از محبوبیتی خاص برخوردار بود و نسبت به والدین نیز، ادب و احترام شایسته‌ای، قائل.

توزیع اعلامیه و شرکت در تظاهرات ضد رژیم و محافل سیاسی، از جمله فعالیت‌های انقلابی عیسی به شمار می‌رود.

بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج، عیسی به عضویت این نهاد در آمد. او در ایست بازرسی‌ها و گشت‌های شبانه، مشغول به خدمت شد.

با آغاز تحرکات عناصر ضد انقلاب، عیسی به طرح جنگل پیوست و دوشادوش دیگر برادران رزمنده‌اش به مبارزه با منافقین پرداخت.

او هم‌زمان با پوشیدن جامه پاسداری در 10/11/1363، به سمت مسئول اکیپ مهندسی تیپ 45 جوادالائمه، منصوب شد.

جانشینی دسته در گردان جندالله، فرماندهی گروهان از گردان صداقت تیپ 45 جوادالائمه و مسئولیت گروهان یگان ویژه، از دیگر خدمات ارزنده این پاسدار خستگی‌ناپذیر مازندرانی محسوب می‌شود.

«موسی رمضانی» از هم‌رزمش چنین یاد می‌کند: «از هوش بالایی برخوردار بود و با قاطعیتی که داشت، گروه را به خوبی سازماندهی می‌کرد. در کارهایش جدی بود و وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام می‌داد.»

 

عیسی در 3/8/1362، در جبهه مریوان در کسوت تک‌تیرانداز مشغول خدمت بود، که در اثر اصابت ترکش، دچار مجروحیت شد.

و در نهایت، او در 28/8/1364، طی عملیات والفجر 8 در فاو، به فیض عظیم شهادت نائل آمد. سپس، با بدرقه همسرش «صدیقه لاری»، در گلستان شهدای زادگاهش به خاک آرمید. 


وصیت نامه

                                            *وصیت نامه شهید عیسی ملایی*

 

                                                            بسم رب شهدا والصدیقین   

«ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص»

(به درستی که خداوند دوست می دارد مومنان را که در صف جهاد با کافران مانند سد آهنین پایدارند.)

خدایا! آمدم و از جان خویش گذشتم تا از قید وبند های مادی آزاد گردم وبتوانم با عظمت وروح سخن بگویم،تا بتوانم در راه کلمه لا اله الا الله قدم بگذارم خدایا تو آگاهی که من دلسوخته ام واز این دنیا بریده ام واز همه چیز خود دست شسته ام واز هیچکس وهیچ چیز جز تو ترسی ندارم واز یک موضوعی بی حد شرمسار وخاکسارم آن هم گناهان بیش از حد خود که بر گردنم سنگینی می کند خدایا از این درد به تو پناه می برم ودست التجا به سوی تو دراز می کنم واین را هم می دانم(.....)دارم که تو غفور وبخشاینده هستی. ای خدای بزرگ! تو را هر لحظه شکر وسپاس گزاری می کنم که راه شهادت را به سوی من گشودی ودریچه ای پر افتخار از این جهان مادی وخاکی به سوی آسمان ها باز کردی. ای خدای بزرگ! تو را سپاس می گویم که آرزو های ما این امواج پر تلاطم که انسان ها را از یاد آخرت می برد در دلم خشک کردی وخوف مرگ را از من گرفتی ولذت شهادت را بر من چشاندی وهم چنان مرا در مقابل کفر مقاوم واستوار ساخته ای. خدای بزرگ! تو را سپاس خداوندا! جندالله را با سوگند به ثارالله در لشکر روح الله برای شکست عدوالله در تمام زمینه ها وامتداد حزب الله زمینه ساز حکومت جهانی بقیه الله حمایت کن.

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ودرود و سلام بی پایان بر شهیدان راه حق وحقیقت از شهدای صدر اسلام تا شهدا اخیرانقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی وبا درود وسلام بر رزمندگان وسلحشوران جبهه های حق علیه باطل.

وصیت را با نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان آغاز میکنم.

 وصیت اولم این است که امام عزیز را دعا کنید وهرگز او را تنها مگذارید.

مادر عزیزم! بایستی مرا با بزرگیتان  ببخشید چون که من شرمنده زحمات بی پایان شما هستم چون که با بزرگترین زجر وناراحتی ما را بزرگ نمودی پس خدا شما را اجر ومزد عنایت فرماید.مادرم! ای عزیزترین کس زندگی من! اگر خداوند لایقم دانست که من به شهادت برسم هرگز گریه نکنید که دشمن سوء استفاده می کند وهرگز نگویید که جوانم کجا رفت بلکه این خواست خدا وما مخلوق خدا هستیم ما همه از خداییم وبه سوی او می رویم چه بهتر در راه اسلام و قرآن و رهبر عزیزمان به شهادت برسیم.

اگر خداوند لایق وسعادت دانست که من شهید شوم دهانم را بازگذارید تا منافقین کوردل ومزدوران داخلی وخارجی بدانند که فریاد رسا وتکبیر گویان میگویم مرگ بر شرق وغرب ومرگ بر آمریکا دشمن درجه یک اسلام که نگویند از دشمنان اسلام ترسید و مشتم را گره کنید تا برسر اختناق واستبداد بکوبم و هیچ باکی از مزدوران ندارم چشمم را باز بگذارید تا مجدا دشمنان اسلام بدانند وآگاه باشند که با آگاهی کامل و با دید باز راه راستین اسلام را انتخاب نمودم.

برادرم! ما سرپرستی در زندگی نداشتیم این تو بودی که با لطف پدر گونه خودت مرا به اینجا رساندی وبدان با آگاهی خودم این خط را انتخاب کردم وبه دنبالش رفتم وخیلی از شما تشکر می کنم وخیلی شرمنده هستم که نتوانستم کمی با تو ومادرم باشم واما برادران کوچک خودم تازه به دوران رسیده است را درس مسولیت حفظ اسلام وقرآن وفداکاری وایثار بیاموزید که خدای نکرده از خط اصیل اسلامی منحرف نشود واما یک سخن با فامیلان وهمسایگان دارم که اینکه اگر بدی از ما دیدند به بزرگی خودشان ما را ببخشند.

 برادران وخواهران حزب الله! که در پشت جبهه ها می باشید هرگز دعای کمیل وتوسل ونماز جمعه وجماعات را فراموش نکنید وهماهنگی خود را حفظ کنید تا دشمنان بدانند که این ملت هرگز شکست نخواهد خورد.توصیه من به خواهران این است که حجاب اسلامی را فراموش نکنند وشهدا را زنده نگاه دارند وبه خانواده شهدا تسلی بدهند.

 واز امت شهید پرور روستای خودم استدعا دارم که از تفرقه وجدایی وبی تفاوتی که ناشی از بی آگاهی از اسلام اصیل است اجتناب کنند و همه در یک حزب و آن هم حزب الله حزب مستضعفین وارد شوند وهرگز امام را فراموش نکنند. اکنون که انقلاب اسلامی ما مانند کشتی درمیان اقیانوس بزرگ قرار گرفته واز همه طرف موج ها  وطوفان ها بر پیکر آن میخورد واز داخل وخارج بر آن توطئه میشود ولی هم چنان مانند کوهی بزرگ موج ها وطوفان ها را خرد میکند وراه خود را از قبل با اثبات ادامه می دهد واین ثبات به این دلیل است که قانون این کشتی اسلام است وهدایت کننده اش ولایت فقیه ومحافظش الله است پس گوش به فرمان فقیه عالیقدر ابراهیم زمان خمینی بت شکن باشیدکه هیچ وقت شکست نخواهد خورد که هم دنیا وهم آخرت را خواهید داشت.

 در ضمن از تمام دوستان وعزیزان مخصوصا پدران ومادران برادران وخواهرانم خواهشمندم مرا ببخشیدوچنانچه از من ناراحتی به آن ها رسیده است آن را به بزرگی خود ببخشید وهمه شما را به خدای مهربان می سپارم.

 

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

پاسدار اسلام عیسی ملائی

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار