نام پدر : عین اله
تاریخ تولد :1346/07/01
تاریخ شهادت : 1370/12/12
محل شهادت : جاده آبادان به طرف اروندکنار

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد حسن مرزبان*

بسمه تعالي

با دعاي خالصانه حضور مبارك امام عزيز وصيت مي­كنم شما را به تقوا و نظم در امور زندگي و با درود فراوان بر تمامي شهدا از هابيل تا شهداي جنگ تحميلي و با سلام به مجروحين و مفقودين و اسيران و خانواده­هاي معظم شهدا.

اين جانب پاسدار وظيفه حسن مرزبان فرزند عبدالله متولد سال 1347 یادنامه وصيت خويش را اين­گونه آغاز مي­نمايم اگر چنان چه در جبهه حق علیه ظلم و بیداد بعثیون جان ناقابلم را فدا نمودم شکر خدا را می نمایم كه از اين دنياي فاني و زودگذر راهي را انتخاب نمودم كه راه انبياء و خداپرستان خصوصاً سرور آزادمردان جهان اسلام حسين­بن­علي (ع) و ياران باوفايش بوده است. اين حقير متوجه شدم كه انقلاب اسلامي و وطن عزيز ما كه حاصل خون هزاران شهدا است با وجودي كه پانزده سال بيش نداشتم به خويشتن اجازه ندادم متجاوز بعثي به تجاوز خود ادامه دهد. بدين منظور در جبهه حضور يافتم و تا حال كه مدت بيست ماه از خدمت سربازي­ام مي­گذرد، از خداي متعال مي­خواهم كه در رختخواب نروم جان دهم بلكه مثل يك سرباز اسلام در نبرد با صداميان جان خويش را فدا سازم إن­شاالله.

حال وصيت دارم به پدر و مادر. پدر عزيز! مرا ببخش كه بيشتر از اين توان كمك و خدمت­گذاري نداشتم چون خيلي كم خدمت شما بودم و شما اي مادر مهربانم مي­دانم چه­قدر مرا دوست داري چون مادر عاشق فرزند خويش مي­باشد ولي خدا را شكر نمایيد كه در راه باطل نرفتم. مي­دانم چه­قدر مشكلات برايم كشيده­ايد چه­طور از شما قدرداني كنم دوست دارم صبور باشيد.

هان اي يك دانه خواهر من! خیلی دوستت دارم. به مادر دلداری دهید. ای برادران عزیز و دلسوز من! می دانم چقدر برایم غمگین می شوید. براي دوري و فراغ من گريه و زاري مي­كنيد. همان­طوري كه قدر و ارزش همديگر را داشته بوديم اميدوارم حالا بيشتر وحدت پيدا كنيد و پدر و مادر را دلداري دهيد.

و در پايان از اقوام و دوستان و آشنايان مي­خواهم اگر بدي از من ديده­ايد به بزرگواري خويش مرا ببخشيد و ارزش همديگر را داشته باشيد كه همه ما رفتني هستيم، خدا ماندني است.

                  به اميد پيروزي حق بر عليه باطل و ظهور حضرت مهدي (عج) تعالي.