نام پدر : یحیی
تاریخ تولد :1342/06/07
تاریخ شهادت : 1365/10/22
محل شهادت : شلمچه

وصیت نامه

*وصيتنامه شهيد جليل محمودنژاد*

 

 

الذي خلق الموت والحياه ليبلوكم ايكم احسن عملا.

اوست خدايي كه مرگ و زندگي را آفريد تا بيازمايدتان كه در صحنة پيكار حق و باطل كدامين از شما نيكوكاتر است.

الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انالله و انا اليه راجعون

آنان كه به حادثه سخت و ناگواري دچار شوند صبوري پيش گرفته و گويند ما به فرمان خدا آمده و بسوي او رجوع خواهيم كرد.

با درود و سلام به ارواح مطهر و پاك شهدا، شهداي صدر اسلام انقلاب اسلامي بخصوص جنگ تحميلي رژيم بعثي عراق عليه نظام جمهوري اسلامي، توفيقي يافتم در زمان حياتم بر حسب تكليف مواردي را به عنوان وصيت نامه خدمتتان عرضه بدارم.

نهضت اسلامي ما تحولي بود كه الهام گرفته از انقلاب حضرت محمد (ص) كه با كلمه لا اله .... جهت حذف تمام اله ها، تحقق حكومت خدا با رهبريت امام امت خميني بت شكن آغاز گرديد تا مستضعفين زمين را وارثين واقعي زمين بگرداند و ما مي رويم به جبهه ها تا انشاءالله خط انبياء بماند.

سالها بود كه در زير زنجير اسارت ظالمان محكوم بوديم، بر پيكرمان درد تازيانه بود و بر مغز و سرمان پتك ظالمانه.

سالها بود كه ظلمتكدة ديارمان شب بود و تار، هر كه در او جرأت رفتن و بيان كردن بود او را به ديار زندان شكنجه وار مي فرستادند.

هر كه كلامش آزادي و عدالت بود سزايش شكنجه بود و زندان خفاشان سيا و ساواك در شهر گردش مي كردند تا هر كه فرياد مظلومانه اي مي زند بگيرند پرپر كنند.

خورشيد سالها در بند ابرهاي تيره و سياه بود تا آنكه در اين سنگستان خوش نوري آمد چقدر زيبا و جالب و ديدني بود چون سالها را پشت سرگذاشته بوديم و در صحنة ساكت زندگيمان ميداني نبود مگر تكبير شهادت صبح گاهان شهيدانمان تا آنكه نور رحمت يزدان بار ديگر بر صفحة سرزمينمان باريدن گرفت. رسولي آمد از سلالة محمد (ص) سلاح ابراهيم بر دوش، تقوي علي (ع) در دل و روح شهادت طلبي حسين (ع) در قامت رسايش، كتاب خدا در دستش همچون آيتي بود از خدا، راهش راه خدا بود و نامش روح خدا (خميني).

اين فوز بسيار عظيمي بود كه خداوند به ما ارزاني داشت. خدايا سپاسگزاريم كه در اين فصل و عصر زندگي مي كنيم . امروز بايد از اين همه نعمات خداوندي پاسداري نمود. امروز اين يك تكليف شرعي است.

خدايا تو خود ت بنگر كه فرزندان ابراهيم چگونه اسماعيل وار به قربانگاه آزمايش مي شتابند و پيروزمندانه جان مي گذارند، مي سوزند تا با الحاد و كفر نسازند، ميروند تا اسلام بماند.

خدايا! پروردگارا! اينان كيانند، اينها اسطورهاي شهادتند كه دنيا را به بازي گرفته اند، مرگ به اسارتشان درآمده است سراپا عاشقند، عاشق خدا.

خدايا! تنها كيانند بر زبانشان كلمة لا اله ... بر فريادشان نصر من ا... و فتح ا... بيرق حسيني به دست گرفته و سوداي زيارت قبر اباعبدا... الحسين (ع) را در سر دارند.

پروردگارا! توفيقي عنايت نما كه اين تحول عظيم در دلمان جاي گيرد و ما عاشق تو شويم.

پروردگارا! يارانمان رفتند كه تنها مانديم، خدايا مهاجران رفتند بي انصار شديم.

خدايا تو خودت ميداني كه چه كردند بر مظلوم كربلا.

- پروردگارا! با تو پيمان بسته ايم در راه شما تمام نيرويمان را به كار بنديم، در راه پاسداري از اسلام عزيز شما هجرت نموديم،‌ اينهاست كه پيروزي را نصيب ما بگردان كه چشمهاي بسيار زيادي به انتظار ما نشسته اند . اسلام عزيز به انتظار ما نشسته است.

خدايا! به حسينم بگو كه همچنان خونش در رگ ما جاري است. بگو كه آن خونها كه در دشت كربلا به زمين ريخت لاله ها روئيد، ظالمان لاله ها را بريدند اما باز هم لاله روئيده است.

به حسينم بگو كه خونها به جانمان ريخته است، هنوز هم دست عباس بر پيكرها آويخته است.

خدايا! تو مي داني كه چه زجر است ماندن بدون آنها پنداري كه تنمان سرد شده است، چشمان در سوگشان پراشك، جايشان در نبودشان خالي است.

خدايا! آنها اسماء را خوب آموخته اند، آنها براستي فتبارك الـ.. احسن الخالقين شده اند ما چه بكنيم.

خدايا! دستمان را بگير شفاعت از تو مي خواهم خدايا از تو مي خواهم در انتظار يارانم نگه نداري دلم شور مي زند شور ديدار شما.

سرورانم! برادران و خواهرانم! از خون پاك شهدا پاسداري كنيد اين مسئوليت بسيار سنگيني است مي ترسم خداي ناكرده وارثان خون شهيدان در راهشان گام نزنند؟ مواظب باشيد شيطانها با خون اينها خان نشوند.

خدايا! تو خود آگاهي ماندن در اين دنيا دشوار است. در غربت زمين بي يار و ياور حضور داشتن خود عيب است (در فراق شهيدان) انگار كه پشتمان شكسته است. زنجير درد دستهايمان را بسته، ما از نبودن آنها رنج نمي بريم خدا مي داند ولي از بودن خويش با اين گناهان چه بكنيم. خدايا من يقين دارم كه خون حسين (ع) پايمال نمي شود مگر امت اسلام مي گذارند كه دست عباسها بر پيكرها آويزان باشد و سكوت كنند نه نه هرگز، امت اسلام پاسداري مي كند از خون شهدا و انشاء ا... با استقامت و صبر اين انقلاب را به انقلاب حضرت مهدي (عج) متصل خواهند نمود و پوزة ننگين يزيد و يزيديان را به خاك مذلت خواهد نشاند و اين مطلبي است كه تحقيقاً با حمايت و حضور گسترده عزيزانمان در ميادين نبرد لمس مي كنيم.

در خاتمه از خداوند بزرگ آرزوي طول عمر به امام امت و پيروزي عاجل رزمندگان عزيز را مسئلت مي نمايم.

 

محمودنژاد 26/9/1365

و صل ا... علي محمد و آل محمد