نام پدر : احمد
تاریخ تولد :1348/06/02
تاریخ شهادت : 1367/04/04
محل شهادت : جزیره مجنون

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید نعمت لاغری فیروزجائی*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« والذین جاهدوا و فینا لنهدیهنم سبلنا»

با درود و سلام بر پیشگاه با عظمت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه و آرزوی طول عمر برای رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی.

اینجانب نعمت الله لاغری فیروزجائی فرزند احمدعلی لاغری متولد سال 1348 اهل کوهپایه سرا چند کلمه ای را به عنوان وصیتنامه بر روی این کاغذ در تاریخ 14/12/1364 می نویسم.

ابتدا اینجانب نعمت الله لاغری در آغاز به وحدانیت ذات اقدس خدای تعالی و رسالت حضرت محمد بن عبدالله (ص) و دوازده امام بر حقش که اولشان علی بن ابیطالب و آخرشان حضرت مهدی (عج) می باشد شهادت می دهم. ثانیاً باید عرض کنم که ای ملت شهید پرور ایمردم حق طلب اینجانب با شناخت کامل این راه را انتخاب کردمکه این راه را حسین بن علی (ع) آغاز کرده بود. بنده برای حفظ اسلام و عفو گناهانم قدم در راه مبارزه نهادم تا به آروزی هدفهایم برسم. راهی که باید همه مردم برای حفظ اسلام بر آن راه گام نهند و آن را جهاد و شهادت است زیرا امام و سرور شهیدان زندگی را در این راه خلاصه نموده است و خود نیزدر این راه برای حفظ اسلام قدم برداشت و جان خویش را فدا نمود.

ای مردم! حسین (ع) برای حفظ ارزشهای اسلامی فرزند و خانواده خویش را به قربانگاه عشق برد شما همه که شیعه و رهروان حسین هستید باید در این راه مانند حسین (ع) از زن و فرزند و مال خویش بگذرید و حسین زمان ما امام خمینی را یاری نمایید و از این انقلاب که همانا برای یاری اسلام بپا شده دفاع کنید. ثالثاً پدرم و مادرم از شما تقاضا می کنم همچون زینب در بلا و مصیبتها صبور باشید و با صبرتان کمر دشمن را بشکنید و به دشمنان نشان دهید که چگونه برای حفظ دین خود و کمک به انقلاب اسلامی از جان فرزند خویش هم گشت خواهید نمود.

و شما ای برادران من راه مرا که همانا راه حسین (ع) است ادامه دهید و جبهه ها را خالی نگذارید شما سلاح مرا بردارید و بیاری امام عزیز برای آزادی کربلای حسین (ع) روانه میدانهای نبرد شوید.

خواهرانم با حفظ حجاب خود که کوبنده تر از خون من است ارزش شهدا را حفظ کنید. خدایا از تو می خواهم این جان ناقابل مرا که در راه تو فدا شد از کرمت قبول فرمایی و به خانواده ام صبر و اجر عطا کن.

ای مادرم اگر مرا ندیدی حلالم کن و در سوگ من گریه مکن. ضمناً برای بنده 2 ماه روزه و یکسال نماز در راه خدا بدهید که شاید خدای بزرگ مرا عفو و بخشش بکند در آخر با چند کلمه دعا و سپس به پایان : بارالها! گناهانم را ببخش و مرا بیامرز اگر نیامرزیدی از این دنیا مبر. خدایا! نور چشم و چراغ جهان ما را و سایه اش بر سر همه مسلمین جهان مستدام بدار.

پروردگارا! به رزمندگان توانمند اسلام نصرت عطا بفرما.

خدایا! ظهور حجتت صاحب الزمان (عج) را نزدیکتر بفرما.

بارالها!به پدر و مادر و خانواده ام صبر و اجر عنایت فرما.

آمین یا رب العالمین                               

                                                                            

                                                                              والسلام

                                                                               نعم الله لاغری فیروزجائی

                                                                                 14/12/1364