نام پدر : سیدمرتضی
تاریخ تولد :1339/05/21
تاریخ شهادت : 1367/01/31
محل شهادت : فاو

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید سید مصطفی گلگون*

 

بسمه تعالی

من المومنین رجال صدقو ما عاهدوا علیه فمنهم من قضی نهبه من ینظر و ما بدلوا تبدیلا .

با سلام و صلوات به حضور امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خمینی و با درود به روان شهدای اسلام و با سلام و درود بر رزمندگان اسلام در جبهه های نور علیه ظلمت .

پروردگارا شکر بیکران ترا که مرا از گرداب غفلت بیرون کشیدی و به سوی ساحل ذکر و معنویت رهنمون ساختی . خدایا سپاس بی پایان ترا که مرا جزء سربازان خودت قرار دادی و طعم شیرین جهاد فی سبیل الله را نمی چشانی .

ای امت حزب الله ما در برهه ای حساس از تاریخ قرار گرفته ایم این انقلاب بزرگ و همه ما و ارزهای آن را درک کنید سمعاً و طاعتاً تابع امام امت باشید در تمامی مراحل مدافع ولایت فقیه باشید . اگر من سعادت شما در دنیا و آخرت           می باشد . ای مؤمنان برای رضای خدا به سوی صحنه های کارزار حق علیه باطل بشتابید و دست این رو بد صفتان و متجاوزان را از سرزمین اسلامی  مان کوتاه و قطع نمائید . جبهه هی جنگ مرکز آزمایش مؤمنان و محل اندازه گیری درجات ایمان می باشد . میادین جهاد فی سبیل الله محل عروج روح و متعالی شدن روان و مکان درک هدف آفرینش است . هنگامی که درگیری بین رزمندگان اسلام و نیروهای مزدور شروع می شود کوهها زیر آتش ابزار جنگی می لرزند . اما یاران حسین و مردان خدا با قلبی مطمئن و ایمان استوار به سوی آنان یورش می برند و پرچم جمهری اسلامی ایران بزور سنگرهای دشمن به اهتزاز در می آورند . ای امت خداجو فکر کنید تا بیشتر متوجه عظمت این انقلاب شوید و حق بزرگی را که انقلاب ما دارد به خاطر بیاورید در رابطه با تثبیت این انقلاب از خود و خانواده تان بگذرید . از مرگ سرخ و شهادت و استقامت استقبال کنید بدانید که شهدای همه شما اتمام حجت کرده اند کوچکترین سستی را خداوند قبول نخواهد کرد .

به نماز جماعت و جمعه حساس و مقید باشید . قرآن زیاد بخوانید به مستحبات توجه داشته باشید زیرا با انجام آن فرق درجات ایمان مؤمنان در نزد خداوند معلوم می شود در انجام کارها اخلاص داشته باشید و ریا را از اعمال و اندیشه تان بیرون کنید اگر عملی ذره ای برای غیر خدا باشد هر چقدر بزرگ باشد در نزد خداوند ارزشی نخواهد داشت . دائماً از خداوند طلب استغفار نمائید مخصوصاً بعد از نماز با اخلاص و صفای قلب به سوی خداوند از گذشته تان توبه کنید باشید تا مورد قبول حق تعالی قرار گیرد . به اسلحه تقوا مسلح شوید و بدانید که شیطان لحظه ای شما را تنها نخواهد گذاشت . در مجلس عزاداری سالار شهیدان و الگوی مجاهدان شرکت کنید و برای گذشت آن حضرت با حزن دل بگویند از همینجا از وعاظ و خطبا و روحانیون عزیز عاجزانه می خواهم که در مجالس عزا و غیره چند دقیقه آخر را به ذکر مصائب          ابا عبدالله الحسین اختصاص دهند .

در اخر صحبتی با شما خانواده ام دارم . پدر و مادر زجر کشیده ام من هیچیک از وظایف فرزندی خود را نه تنها عمل نکرده ام بلکه موجب ناراحتی شما هم شده ام از شما طلب عفو دارم و هر وقت غم شهادت من به شما راه پیدا کرد فوراً به یاد حسین عزیز و فرزندان او بیفتید و بر مصائب آن حضرت گریه کنید و شما همسرم اگر چه مدت کمی با هم زندگی کردیم ولی طبق پیمانی که در اول زندگی مان بسته بودیم ، من به وظیفه خود عمل کردم و شما با مسئولیت سنگینتان مانده اید و باید زینب وار پیام خون مرا به دیگران برسانید . برای همه شما  طلب خیر و سعادت دارم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار