«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»
الف)تولد و کودکی :
1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :
مهدی گرجی نو سری ، محمد مهدی
2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:
5/5/1351 ، قائمشهر
3- نام و شغل پدر :
سلطان علی ، بازنشسته
4- نام و شغل مادر:
صدیقه کلامی ، خانه دار
5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:
5 ، اول
6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :
درخانواده ای مومن و معتقد و در دامان پدرومادری مهربان ودلسوز ،با اوضاع اقتصادی متوسط که باکاروتلاش مستمروالدین درجهت کسب روزی حلال تامین می شد به رشد و تکامل رسید
7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده ):
در خانواده به آموزش قرآن و نماز خواندن پرداخته شده بود .
8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):ــــــــــــــ
ب)تحصیلات:
1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :
ابتدایی ، مدرسه قائم قائمشهر
2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :
راهنمایی ، مدرسه آزاد جریر طبری قائمشهر
3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :
دبیرستان ،اول دبیرستان آیت الله غفاری ، قائمشهر ، دوم دبیرستان مجتمع رزمندگان ، قائمشهر
4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــــــ
5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت : ــــــــــ
6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :
دوم دبیرستان ، رفتن به جبهه
پ)سربازی :
1- خدمت سربازی : ــــــــــ
2- یگان اعزام کننده : ــــــــــ
3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ــــــــــ
ت ) ازدواج :
1-وضعیت تاهل :
مجرد
2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ــــــــــ
3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ــــــــــ
4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):
با پدر و مادر بسیار مهربان بود و احترام آن ها را داشت .
ث)شغل شهید :
1- شغل رسمی و شغل فرعی : ــــــــــ
2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ــــــــــ
3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــ
ج) فعالیت های انقلابی :
1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :
پیروزی انقلاب،افکاروعقایدحضرت امام،مطالعه کتب مذهبی و سیاسی،سخنرانیهای مذهبی،مساجد،پایگاه های بسیج باعث تغییر و تحول او شد
2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد :
فردی بسیار مهربان ، شجاع ، نترس بود و به دیگران کمک می کرد . اهل واجبات بود خوش رو و خوش برخورد بود همین خصوصیات باعث تاثیرپذیری او در بین دوستان و آشنایان می شد .
3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :ــــــــــــــــــــ
4- زمان آ غاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه : پس ازپیروزی انقلاب وتشکیل بسیج به فرمان امام عضوبسیج شد و فعالیتهای خودرا ادامه دادتاراهی جبهه و جنگ شد
5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ــــــــــــــــــــ
ح) سوابق جبهه :
1- حضور در جبهه :
حضورداشت
2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :
در طی 4 مرحله ، 1/4/65 تا31/3/67 از سپاه قائمشهر نیروی زمینی به منطقه اعزام شد. با عضویت بسیجی از لشکر 25کربلا اعزام شد .
3- مجموع مدت حضور در جبهه : ــــــــــــــــــــ
4- مسئولیت در جبهه :
رزمنده
5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :
در منطقه شلمچه از ناحیه پا شیمیایی و مجروح شد . مدت درمان 1 هفته در بیمارستان اراک
6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد :
کربلای 5
7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :
مورخه 4/3/67 در منطقه شلمچه بر اثر تک دشمن به شهادت رسید .
8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :
مورخه سال 75 درگلزار شهدای موحدین قائمشهر به خاک سپرده شد .
ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:
1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)
مادر شهید - صدیقه کلامی می گوید : دوران آمادگی بود یک روز از مدرسه آمد و گفت : «مادر ! مگر ترانه حرام نیست . امروز در مدرسه ترانه گذاشتند و به ما گفتند دست بزنید و من دست نزدم و انگشتم را در گوشم کردم که نشونم . تو فردا بیا مدرسه به آن ها بگو که ترانه گوش کردن حرام است» من رفتم مدرسه و به مدیر گفتم و معلم ها با این که خیلی اهل حجاب نبودند خیلی خوش شان آمد . یک روز دیگر به خانه آمد و گفت:« مادر من دیگر به مدرسه نمی روم »گفتم چرا ؟ گفتک«امروز ترانه گذاشتند و بچه ها دست می زدند . معلم کلاس دیگر آمد و دست من را از گوشم در آورد و گفت چرا دست نمی زنی ؟ گفتم من دست نمیزنم ترانه حرام است . گفت باید بیایی جلو و برقصی . من گریه کردم و معلم مان امد و جلوی او را گرفت و نگذاشت . اگر بچه ها آمدند دنبال من بگو مهدی اوریون گرفته» و از فردا دیگر به مدرسه نرفت .