نام پدر : قدرت الله
تاریخ تولد :1334/03/01
تاریخ شهادت : 1360/08/22
محل شهادت : جنگل آمل

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید  محمد تقی گرائیلی*

 

بسمه تعالی

فرزندان مرا درس  دین بیاموزید و آن‌ها را در راه خدمت به اسلام  تشویق و فدا نمایید.

پدر و مادرم! را سفارش کنید که هیچ وقت نگران نباشند بلکه افتخار کنند و حق خود را بر من ببخشایند و به تمام برادران و دوستان سفارش می کنم که دست از اسلام و قرآن و ائمه و رهبر انقلاب و روحانیون آگاه بر نداری که سعادت دنیا و آخرت در این است.

من آگاهانه به سوی کربلای امام حسین علیه السلام، به فرمان امام خود خمینی بت‌شکن عازم شدم. امیدوارم قبر شش گوشه‌اش را از دست ظالمان نجات دهیم.

به همه‌ی مسلمانان توصیه می کنم دست از حمایت رهبر انقلاب و خط‌شان بر ندارید و ریشه منافقان و گروه‌های مخرب را از بن قطع نمایید.

امیدوارم که امام زمانم در سنگرهای با کفار در بغل گیرم و سیه خال صورتش را بوسه زنم . دست از دعا و قرآن ومعصومین و عزاداری نکشید که گمراهی محض است. (امیدم در پاسداری این است که زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف را درک کرده، در یک دست پرچم لا اله الا الله و در دست دیگر سلاح را به دنبال رهبر انقلاب تقدیم حضورش نمایم).

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاتة.

محمد علی گرائیلی

 


زندگی نامه

شهید محمّدتقي گرائيلي

فرزند: قدرت الله

شهيد گرائيلي قبل از انقلاب نقش بسزايي در هدايت و ارشاد جوانان منطقه داشت. به‌طوري كه مي‌توان گفت پيشرو و سرپرست تشكيلات مذهبي بوده است. بعد از انقلاب به‌عنوان يكي از اعضاي شوراي اتّحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي بالاتجن در شكل دهي فعاليّت‌هاي مذهبي و انقلابي نقش خوبي ايفا مي‌كرد.

با تشكيل بسيج، ايشان به سمت مربي آموزش عقيدتي و نظامي درآمد و با ارتباط تنگاتنگ خويش نيروهاي زبده و كارآمدي را پديد آورد كه بعداً يكي از مؤسسين گروه ضربت قائم‌شهر شد و خود نيز فرماندهي آن تشكّلِ مدافع انقلاب را به عهده گرفت.

سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و با منافقين و التقاطيون به مبارزه پرداخت به‌طوري كه در راه اين مبارزه چندين بار از حلقه‌هاي ترور منافقين جان سالمبه‌در برد. با شروع جنگ تحميلي، وارد مناطق عملياتي گرديد و اين ارتباط تا شهادتشادامه داشت.

او سپس به فرماندهي عمليات سپاه پاسداران بابل درآمد و به‌عنوان بازوي نظامي مدافع انقلاب در كنار نماينده فقيد مقام معظّم رهبري در استان مازندران ( حاج‌آقا روحاني ) انجام وظيفه مي‌نمود.

با شروع غائله سال 22/8/1360 در آمل و هجوم منافقينِ كوردل به شهر هزار سنگر آمل پيشاپيش ديگر رزمندگان به دفاع از نظام مقدّس جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

بعد از اختفاي منافقين كوردل در جنگل‌هاي حاشيه‌ي شهرستان آمل با يك تيم عملياتي به تعقيب آنان پرداخت. تا اين‌كه سرانجام دشنه‌ي نفاق بر پشت مباركش نشست و با تيرهاي اهدايي استكبار قلب مباركش شكافت و جنگل سرسبز با خون سرخش خزاني زودهنگام پيدا كرد.

شهيد محمدتقي گرائيلي، دل‌باخته‌ي حسين‌بن‌علي(ع) و حضرت مهدي(عج) بود و با كردارش راه عشق خود را نسبت به آن ستارگان تابناك به اثبات رسانده و به فيض عظماي شهادت نايل آمد و پيكر مطهر اين سرباز واقعي امام زمان(عج) در ميان حزن و اندوه  امّت حزب‌الله پس از تشييع با شكوه به‌عنوان اولين شهيد گلزار شهداي علّامه طبرسي در پناه آن عالم بزرگ جاي گرفت و فتح باب جهاد و شهادت گشت.