نام پدر : محمداسماعیل
تاریخ تولد :1341/03/03
تاریخ شهادت : 1361/03/02
محل شهادت : خرمشهر

زندگی نامه

تولد

 
شهید شعبان گرائیلی (۱۳۴۱ بهشهر _ ۱۳۶۱ خرمشهر) متولد روستای زیبای استارم شهرستان شهید پرور بهشهر استان مازندران است. شعبان گرائیلی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد ، مادرش نسا رمضانی و پدرش محمد اسماعیل نام داشت.

 

تحصیلات و خانواده

 
شعبان گرائیلی در سايه محبت هاي پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکي را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع چهارم ابتدایی با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند دوم خانواده بود.

 

شهادت

 
شعبان گرائیلی سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در لشکر ۲۱ حمزه به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۱/۳/۲ هجری شمسی در منطقه خرمشهر و در عملیات بیت المقدس در اثر اصابت تیر به گلو شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید گرائیلی در مورخه 1361/3/4 تشییع و در گلزار شهدای سفید چاه به خاک سپرده شد.

 
 سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

وصیت نامه

هر روز براي ما عاشورا و هر زمين براي ما كربلا، و حال كربلاي خونين شهر، شهري كه يزيديان در آن چه خيانت‌ها كه نكرده‌اند، چه فحشا كه نكرده‌اند، خواهيم رفت تا با آنها بجنگيم چرا كه در اسلام همه مسئوليت داريم و كلكم راع و كلكم مسئول...

خانواده عزيزم، اگر در اين شهر شهيد شدم اميدوارم برايم طلب مغفرت نماييد چرا كه امام ما فرمود: «اگر كشته بشويد و بكشيد پيروزيد» خواهيم رفت تا شر اين جلادان تاريخ كه روي يزيد و يزيديان را سفيد كرده‌اند، را از سر مسلمين كوتاه نماييم، خواهيم رفت تا با امام حسين(ع) عهد كنيم كه شما رفتيد ما همچون كوه مقاوم و استوار دينت را حفظ خواهيم كرد. اگر در راه اسلام شهيد بشوم چه افتخاري بالاتر از آن و اعلام مي‌دارم من چشم بسته در اين راه قدم برنداشته بلكه با ديده‌اي باز و با فكري دقيق و با نام خدا حركت نمودم...  هر كه با اسلام درافتاد بر افتاد.