نام پدر : محمد
تاریخ تولد :1336/04/17
تاریخ شهادت : 1364/11/27
محل شهادت : فاو

وصیت نامه

 

وصیت نامه شهید قربان کهنسال

 

                                              ***بسم الله الرحمن الرحیم***

 

وصیت نامه سردار شهید قربان کهنسال فرمانده گردان امام محمد باقر(ع).

شوق شهادت چنان در قلبم رسوخ پیدا کرد، گوئی که شبها در داخل سنگر و با روحیه ای که داشتم برادران به من      می گفتند که کهنسال شهید می شوی و اولین شهید گردان، شما خواهید بود و این مسدله بر سر زبان تمام بچه ها که با ما بودند به لب زمزمه می شد و بچه ها می گفتند که انشاءالله حمله نزدیک است. چنان خوشحال شده بودم که گوئی شهادت را احساس می کردم. چند روز مادنه بود به حمله که من دقیقه شماری می کردم و در صدد بودیم که چطور حمله کنیم، به صدامیان که آنها تاب مقاومت را نداشته باشند، روزها دنبال چاره ای برای غافلگیری آنها بودیم و همینطور کارمان را دنبال می کردیم. بلی برادران، نمی دانید جبهه چه شیرین است، بهترین حوزه و دانشگاه همین جبهه هاست و بهترین انسانها در همین جبهه ها یافت می شوند، این انسانها از حب دنیا به دور هستند و زنجیر استعمار زندگی را چند بار پاره کرده و به اینجا آمده. اینقدر نباید دنبال ساختن خانه ها و چیزهائی که انسان را به خود وابسته می کند مشغول شد.

مقداری به معنویت اسلام فکر کنید، آیا کاری که انجام می دهید به مصلحت اسلام است یا نه؟ بیائید از این حب دنیا دست بکشید و درباره امام مطالعه کنید. تنها راه سعادت، در خط امام است و هر کس از این خط فرار کند، به عذاب الهی دچار شده است و اگر نتوانستید خودتان را  به جمهوری اسلامی وفق دهید، خواهید توانست خودتان را نجات دهید. امام کسانی که نشسته اند و شب و روز نقشه می کشند برای جمهوری اسلامی، دست از این کار خفت بار بردارند که هرکس بخواهد در حکومت اسلامی تفرقه بیاندازد خواهی نخواهی هلاک خواهد شد. و این مسائل بر ایمان به تجربه هر گروهی که نقشه کشی کردند علیه حکومت اسلامی، دیدیم که چه بلائی به سرشان آمد و موجب خاری آنها گشته است و حتی     نمی توانند در مقابل این ملت سربلند کنند.

امامسائل دیگر خدمت برادرها عرض کنم، شما نیتتان این باشد که برای خدا کار کنید و جواب گوی شهداء باشید، حب ریاست را کنار بگذارید و فردای قیامت جوابگوی شهداء باشید که با شیشه خون به دست روبه روی شما قرار می گیرند و از شما می پرسند چه کاری برای اسلام کردید؟ اینجاست باید به آنها پاسخ داد. دقیقاً در این دنیای فانی ببینید چه کار کردید و در دعاهایتان همیشه مهدی را صدا بزنید و مسائل را ساده نگیرید که مهدی ناخشنود شود، همه این ریزه کاریها را دقت کنید. دست از تفرقه بردارید که این کار جز خاری شما چیز دیگری نخواهد بود. به اسلام و امام بیشتر فکر کنید.

این امام را تنها نگذارید، بدانید که فردای قیامت هرکس را با رهبرش و مقلدش خوانند و ما باید دنبال رهبرمان حرکت کنیم از امام شفاعت بخواهید که امام در آن دنیا شفیع شما قرار می گیرد. پس به امام زیاد فکر  کنید و من به این مسئله زیاد معتقد هستم تا سر حد مرگ و اینک آخرین حرفم را و آخرین درد دل را با شما می گویم و اتمام حجت می کنم. امیدوارم که مرا ببخشید شما. روحانیون و یاران امام را هرگز تنها نگذارید. در کارهای خدا پسندانه آنان تنهایشان نگذارید این مسائل ها را با چشمان گریه برای شما می نویسم و یک فتوکپی آن را با خود به پیش خدا می برم.

                             ***************************************