نام پدر : سید ابراهیم
تاریخ تولد :1347/06/01
تاریخ شهادت : 1367/04/04
محل شهادت : جزیره مجنون

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید سید مهدی کاظمی*

 

به شما توصیه می کنم فرمانبردار محض ولایت فقیه باشید و از روحانیت متعهد پیروی کنید. با کسانی که با این انقلاب به مخالفت بر می خیزند مبارزه کنید چرا که آنان مخالف دین هستند و تا جایی که در توان دارید برای حفظ این انقلاب کوشا باشید. دفاع از مملکت و ناموس خود را مثل نماز و روزه واجب بدانید.  


زندگی نامه

شهيد سيّد مهدي كاظمي

فرزند: ابراهيم

در سال 1347 نوزادي از تبار سادات پا به عرضه هستي نهاد كه «مهدي» نام گرفت. دُردانه­اي از دامان زوجي فداكار و دين­دار، چون «ابراهيم و زهرا».

تحصيلات مهدي به ديپلم علوم انساني در دبيرستان «طالقاني» ساري ختم مي­شود. اوقات فراغت­اش نيز اغلب به مطالعه و ورزش سپري مي­شد.

به گفته مادر:

«از كودكي، منطقي و دورانديش بود. در سنّ بلوغ، تحوّل فكري و فلسفي خاصّي نسبت به جهان پيدا كرد. به ادبيات علاقه وافري داشت و ابياتي نيز در خصوص فلسفه زندگي سروده است.»

وي در ادامه از تقيّدات ديني فرزندش مي­گويد:

«علاقه خاصي به شركت در مسجد و مجالس مذهبي از خود نشان مي­داد و در هيئت عزاداري محل فعاليت مي­كرد. قرآن را پناهگاه روحي خود مي­دانست و در نمازهاي جمعه و جماعت شركت داشت.»

سيّد مهدي در 21/6/1366 به عضويت سپاه درآمد و به عنوان نيروي پرسنلي مشغول خدمت شد.

سپس در 16/3/1367 با سِمَت جانشين گروهان از تيپ مالك اشتر، راهي منطقه جنوب شد.

در نهايت، شهيد كاظمي عزيز در 4 تير ماه همين سال، طي عمليات پدافندي در جزيره مجنون، به جمع ياران شهيدش پيوست. جسم پاك­اش هنوز در گذر از اين سال­ها به آغوش خانواده بازنگشته است.