نام پدر : عباس
تاریخ تولد :1343/00/00
تاریخ شهادت : 1362/02/22
محل شهادت : بوکان

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید محسن کیائیه*

 

 

با سلام به پیشگاه مقدس ولی عصر (عج) و نایب به حقش امام خمینی ارواحنا له الفدا و با درود فراوان به روان پاک شهیدان اسلام. ای مادر و ای پدر ای خواهر و برادران عزیزم امیدوارم سلامم را بپذیرید. مادرم واقعاً از شما خجلت زده هستم چون نتوانستم زحمات شما را جبران کنم البته هیچ پسری نیست که زحمات مادر را جبران کند به هر حال مرا ببخشید و حلالم کنید و من چیزی نیستم که برای اسلام عزیز کشته شدم این خونها باید آنقدر بریزد تا چون سیلی خروشان ریشه طاغوتیان را از بین برکند و اسلام و قرآن در جهان پابرجا شود.

پدر و مادر عزیزم نگوئید که پسرم جوان بود چون جوانی نیز در صحرای کربلا دوشادوش امام حسین (ع) در مقابل یزید جنگ کرد تا به درجه رفیع شهادت نایل آمد پدر و مادرم و به شما می گویم که نگوئید شهید شد بگویند پسرک من چیزی نیست در مقابل این دین، خودش باید به مزدوران آمریکا درسی بدهد تا آنها دیگر هوس تجاوز به خاک کشور عزیزمان را نکنند همانطور که امام عزیزمان فرمودند آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند من افتخار می کنم که برای دین خدا و در راه رهبر عظیم الشان کشته شدم انشاء الله طبق این گفته امام که راه قدس از راه کربلا می گذرد اول کربلا را آزاد و پس از آزادی قدس، این اولین قبله گاه مسلمین جهان بشتابیم. مادر مهربان با این حال حرفهایم را برایتان می زنم به برادران هموطنم می گویم که برادرها شما بیایید و جای رزمندگان را که در نبرد با باطل شهید می شوند پر کنید تا انشاء الله جنگ بزودی و با پیروزی حق پایان یابد و برای کمک مردم حزب الله به آغوش باز اسلام بیایند من همین جا می گویم مرگ بر آمریکا و اسرائیل و درود بر امام خمینی و مسئولین بزرگوار انقلاب خدایا این انقلاب را با انقلاب مهدی (عج) متصل بفرما.

پدر و مادرم اگر من مُردم (شهید شدم) برای من زیاد گریه نکنید زیرا دشمنان انقلاب سوء استفاده می کنند شما را بخدا قسم می دهم که برای من زیاد گریه نکنید. و بگذارید برادر کوچکم درس خود را تا آنجا برای خودش مقدور است بخواند، زیرا جوانان امروز هستند که فردا مسئول یک کشور اسلامی خواهند شد و خود اداره امور را بدست خواهند گرفت اینها باید فکر اسلامی داشته باشند نه فکر غربزدگی و شرقی در خط امامان باشند. چون این پیر جماران بود که ایران را از چنگال طاغوتیان درآورد و با اسلام و قرآن آشنا کرد و دیگر اینکه نماز جمعه را ترک نکنید که بهترین سعادت یک انسان مسلمان است مادرم باز هم به شما می گویم که اگر من مُردم (شهید شدم) با خوشحالی یعنی عروسی من جشن بگیرید.

و دیگر به آن دسته از مردم که به انقلاب بی تفاوت هستند می گویم که بهوش بیایند و انقلابی شوند آنها باید بیایند ارگانهای انقلابی را پر کنند خون شهیدان را پایمال نکنید و اسلحه بر گرفته و روانه جبهه شوید دیگر اینکه پدر و مادرانی که فرزندانشان در جبهه هستند و یا می خواهند به جبهه بروند ناراحت نباشند و بگذارید اسلحه را گرفته به جبهه ها بروند. درود به روان پاک شهیدان عزیز و گرانقدری چون آقایان عزیز شهید بهشتی، رجائی، باهنر، شهیدانی چون مطهری، فتح، صدوقی، دستغیب، مدنی، اشرفی اصفهانی و پدر عزیزمان حاجی سید محمود طالقانی.

درود خدایمان بر این راستگویان عزیزمان رهبرمان باد.

والسلام

محسن کیائیه

 


زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

محسن کیائیه

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1343، روستای پایین گنج افروز، از توابع شهرستان بابل

3- نام و شغل پدر :

عباس، کشاورز

4- نام و شغل مادر:

سیده شهربانو هاشمی

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

پنج، سومین

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

در آغوش خانواده ی مومن و خداشناس، با اوضاع اقتصادی نسبتا معمولی که، از زحمات بی دریغ و شبانه روزی والدین، در جهت کسب روزی حلال و تامین معاش خانواده به دست می آمد به رشد و تکامل رسید.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

ـــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

مدرسه ابتدایی روستای دوسزکلاگر محله (5 سال)

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی : ــــــ

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان : ــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :

بله، در انجام کارهایی که خانواد به کمک او نیازمند بودند، کوتاهی نمی کرد.

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :

به خاطر اشتغال به کار، از ادامه تحصیل دست کشید.

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی : ــــــ

2- یگان اعزام کننده : ــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل : ــــــ

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

برخوردی کاملا خداپسندانه با والدین خود داشت. احترام به آن ا را هیچ گاه فراموش نمی کرد. پدر و مادر نیز از او راضی بودند و برای او دعای خیر می کردند.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی :

رسمی

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :

کارخانه پارچه بافی امید تهران

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

او طی 4 سال، به صورت قراردادی در این کارخانه مشغول به کار بود.

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

شخصیت های مذهبی و دینی همچون شهیدان مطهری، رجایی، باهنر، بهشتی و حضرت امام، تبعیت از فرامین وی، در شخصیت و افکار وی تاثیر بسزایی می گذاشت. ضمنا زمانی که در تهران بودند از پسر عموی خود و راه و روش زندگی اش الگو پذیری می کرد.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد :

مهربانی و تقیدش آنقدر زیاد بود که خانواده و دوستان وی، از ایشان الگو می گرفتند.

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

او نیز به نوبه خود با سر دادن شعارهای انقلابی، به جهت سرکوبی نظام منفور شاهنشای، در تظاهرات و راهپیمایی ها حضور پیدا می کرد.

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

با تشکیل بسیج به عضویت این نهاد درآمد و در برنامه های آنان شروع به فعالیت می نمود. وی اکثر وقت خود را در بسیج می گذراند. شب و روز برای او فرقی نداشت. بیشترین کار وی در پایگاه، در زمینه فرهنگی بود.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

او طی یک مرحله، از 1/9/61 لی 22/2/62، از سپاه تهران، با عضویت بسیجی به منطق بوکان اعزام شد.

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

6 ماه

4- مسئولیت در جبهه : ــــــ

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :

یک دفعه ، در بوکان، در ثر اصابت ترکش مجروح شد.

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

تاریخ 22/2/62 ، در بوکان، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

پیکر پاک و مطهر ایشان، چند روز پس از شهادت، در گلزار شهدای روستای کلاگر محله، خاکسپاری شد.

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

در کالبد وجود او اعمال و رفتار پاک و بی نظیری نقش آفرینی می کرد. در این باره برادرشهید- قربان نقل می کند:« او غم خوار و دلسوز خانواده بود و هر وقت مشکلی بین ما احساس می کرد، در جهت رفع آن تلاش بسیار می نمود. او با همه اعضای خانواده، خوب و مهربان بود و همه را به یک دید نگاه می کرد. به مسائل دینی و مذهبی بسیار اهمیت می داد. خصوصا نسبت به حق الناس که خیلی رعایت می کرد.  یادم می آید که در حسابش 500 تومان پول بود. به من گفت:« آن را برای امام واریز کنید؛ چرا که جبهه و جنگ به آن نیاز دارند. » تمام سعی و تلاش خود را داشت تا واجبات دینی را رعایت و محرمات و مکروهات را ترک کند. ارادت و معرفت ایشان نسبت به اهل بیت بسیار زیاد بود و در کارها و زندگی اش همیشه توسل داشت و سعی می کرد در تمامی محافل آنان، حضور یابد. شهادت را دوست داشت و معتقد بود که هر کسی نمی تواند به این مقام دست یابد.  بلکه عده ای خاص هستند که به این مقام دست پیدا می کنند. به خاطر همین، عشق و علاقه ای خاص، نسبت به خانواده شهدا داشت و تا جایی که می توانست به آن ها سرکشی می کرد و در غم از دست دادن فرزندشان، دلداری داده و همدردی می کرد. گذشت و ایثارگری ایشان بسیار بالا بود. فداکاری بخصوصی داشت. و اهل کینه نبود. اگر کسی اشتباهی می کرد او را می بخشید و می گفت من می بخشم تا خدا مرا ببخشد.»


زندگی نامه

اسکن زندگینامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد