نام پدر : یحیی
تاریخ تولد :1345/11/08
تاریخ شهادت : 1364/12/17
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

عزیز کلبادی نژاد

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

3/7/1335 ـ گلوگاه

3- نام و شغل پدر :

یحیی ـ کشاورز

4- نام و شغل مادر:

بیگم کلبادی نژاد ـ خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

8 ، فرزند اول

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

شهید در خانواده مذهبی به دنیا آمد.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

ـــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

دبستان ـ گلوگاه

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

راهنمایی ـ گلوگاه

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :

دبیرستان گلوگاه

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت : ــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل : ــــــ

 

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی :

انجام داد

2- یگان اعزام کننده :

ارتش

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی :

شیراز -22/8/54  الی 22/8/56

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

متاهل

2- نام همسر و تاریخ ازدواج :

نیره کلبادی نژاد

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ):

1فرزند ـ کمیل

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

به پدر و مادر و همسر خود بسیار احترام می گذاشت

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی : ــــــ

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :

بخشداری گلوگاه

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

کارمند

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

تحول فکری شهید از امام (ره )بود.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

شهید فعالیت انقلابی داشتند و با منافقین مبارزه می کردند .

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

عضو بسیج بودند.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

10/12/60 الی 10/2/61 ـ نیروی زمینی ـ لشکر 25 ک ـ گردان یا حسین

24/10/64 الی 17/12/64 ـ نیروی زمینی ـ لشکر 25 کربلا ـ فاو

3- مجموع مدت حضور در جبهه : ــــــ

4- مسئولیت در جبهه :

تک تیرانداز

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

17/12/64 ـ فاو ـ اصابت ترکش به بدن

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

همرزم و همکار شهید : کسانی که به جبهه اعزام می شدند عمدتاً دارای تحولات فکر و روحی خاصی بودند شهید بزرگوار نیز با عشقی که به ائمه داشت سرشار از اعتقاد به اسلام عزیز بودکه با شروع جنگ تحمیلی و با دیدن غربت و مظلومیت مردم و دین اسلام در ادای وظایفش بیشتر راغب شد.

دوست شهید : شهید در بحران ها، مشکلات سخت و خطرناک قدرت تصمیم گیری بالایی داشتند و ابتکار عمل  اش بسیار عالی بود . صبر و شکیبایی وی زبانزد دوستان بوده است .

برادر شهید : شهید بسیار کم رو و خجالتی ومهربان بودند . بسیار اهل تقوا، با خدا و  با ایمان بودند . به حق و حقوق دیگران احترام می گذاشتند ، نماز را اول وقت می خواند . در مراسمات مذهبی شرکت  می نمود . در نماز جماعت شرکت می کرد . مقید به انجام واجبات و دوری از محرمات بود . به اهل بیت توسل می کرد . عاشق امام و ولایت بود .

 


وصیت نامه

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین و لاحول و لاقوه الا باالله العلی العظیم

با سلام و درود به محضر مقدس خاتم النبیین و سید مرسلین حضرت محمد (ص) و با سلام به محضر آقا امام حسین (ع) و درود بی کران بر منجی عالم بشریت صاحب الزمان ولی عصر (عج)، با سلام و درود بی پایان به روح خدا خمینی، بت شکن قرن و نایب امام حجت و با سلام بر شما خانواده محترم پدر و مادر ارجمندم. و درود بر شما امت شهیدپرور گلوگاه. ای خدا مرا شهید بمیران و خون مرا جز در راهت مریز. خانواده عزیزم قبل از اینکه مرگ به سراغ من آید با تمام وجود شهادت را به شما تبریک می گویم. از تو که درس فضیلت و ایثار به من آموختید انتظار دارم مرا ببخشید و مورد عفو قرار دهید. ای پدر و ای مادرم چگونه از شما قدردانی کنم من کیستم که بگویم شما معلمان پرورش دهندگان من بودید با تمام وجود مرا دوست داشتید. امیدوارم با دادن عزیزترین کس خود یعنی فرزند به پیشگاه خداوند شکر گذار به درگاه او باشید. افتخار کنید که چیزی را که خدا داد پس گرفت. ما با مرگمان به تمامی کفار ثابت خواهیم کرد که فرزندان انقلاب هستیم. مادر خیلی سخت است، می دانم ولی باید تحمل داشته باشید، باید به منافقین و کفار ثابت کنید که مادر رزمنده ای هستی که هیچ وقت با کفار و منافقان سازش نداشته است. پدرم از راه دور دست شما را می بوسم، استادم، اگر در طول زندگی نسبت به وظایف خود کوتاهی کردم از شما پوزش می خواهم. می دانم چه حالی دارید ولی مصیبت امام حسین علیه السلام را به یاد بیاور که بزرگترین مصیبتهاست. دشمنان دین و مسلمین بدانند که می دانند دیگر ایران جایگاه خوک صفتان نیست. دیگر مردم ستم دیده نخواهند گذاشت که ارزشهای اسلامی انقلاب توسط هر کس و ناکس به مسخره گرفته شود. آمریکا! بدان که مرگت سالهاست که فرا رسیده ولی حاکمان مزدور شاهنشاهی که 15 خرداد سال 1342 را و سرچشمه هایی را به راه انداخته بودند. هرگز موفق به نجات نشده بودند حاکمان جور و ستم! مردم کشورهای اسلامی را به حال خود واگذارید تا سرنوشت خود را تامین نمایند. شوروی که در ریختن خون هزاران شهید افغانی و دیگر مکان ها دست داشتی! بدان با چنگ و دندان از مکتبمان دفاع خواهیم کرد. به قول شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ماست و دولت مردان نظام جمهوری اسلامی هرگز به آنهایی که خصومت با انقلاب و مردم دارند رابطه برقرار نمی کنند اما دشمنان بدانند که دیگر انقلاب اسلامی با تمام قوت به پیش می رود باید ارزشهای اسلامی در ادارات حاکم شود و ضابطه اجرا شود نه رابطه. مسئولان! عاجزانه می خواهم و شما را به خون شهیدان قسم می دهم اگر قدرت و کشش کار کردن را ندارید بگذارید دلسوزان واقعی خدمتگذاری کنند. ای مردم! اگر دیدید کسی بر خلاف نظام جمهوری اسلامی موضع گیری می کند به رهبری این امام توجه کنید که نظر امام چیست و امام را تنها نگذارید.

این پیر جماران، زاهد شب و شیر خروشان صحنه بین المللی به جهان نشان داد که باید فاسدین از صحنه کنار بروند. جوانان حزب الله! وجود شما هراس به دل منافقین خواهد انداخت همچنان که وجود رزمندگان در جبهه ها ترس به اندام صدامیان خواهد انداخت. اگر امروز مزدوران داخلی، چه منافقین و گروهکهای محارب با هم دستی شرق و غرب بر علیه انقلاب توطئه می کنند. اگر چه صدام را به جنگ ایران می فرستند باید بدانند دیگر ریشه انقلاب در جان مردم دوانده شده است، دیگر مسلمانان کشورهای مسلمان و غیرمسلمان بیدار شده اند و ندای انقلاب را شنیده اند. بیهوده وقت صرف نکنید که بخواهید در انقلاب انحراف به وجود آورید. امت شهیدپرور این حقیر از آنجایی که در گوشه ای از شهر و روستا خدمتگذار شما بودم و شاید بعضی از مواقع به علت موقعیت شغلی برخوردی با شما داشتم و خدای نکرده از اینجانب دلخور شده اید پوزش و حلالیت می طلبم. خدایا تا مرا نیامرزیدی از دنیا مبر و به من و تمامی امت اسلامی صبر عنایت بفرما تا ریشه کفر و نفاق را بر کنیم. والسلام