نام پدر : رستم
تاریخ تولد :1341/03/05
تاریخ شهادت : 1365/10/26
محل شهادت : شلمچه

وصیت نامه

                                          *وصیتنامه شهید رحیم کریمی*

                                                           بسم الله الرحمن الرحيم

                                                      به نام خداوند بخشنده مهربان

قسم به عصر نوراني رسول يا دوران ظهور ولي­عصر كه انسان همه در خسارت و زيان است مگر آنان كه به خدا ايمان آورده، نيكوكار شدند و به درستي و راستي و پايداري در دين يكديگر را سفارش كردند و به حفظ دين و اطاعت حق ترغيب و تشويق كردند.

چه بكشيم و چه كشته شويم، پيروزيم. (امام خميني)

با درود و سلام بر پيامبران الهي و خاتم پيامبران حضرت محمد (ص) و جانشيان به حق­شان امامان معصوم سلام­­الله­­عليه و با درود و سلام بر امام امت بنيان­گذار نهضت جمهوري اسلامي ايران و با درود و سلام بر تمامي شهيدان صدر اسلام تاكنون، بر شهيدان كربلاي ايران زمين و با درود و سلام بر تمامي خاندان معظم شهدا كه به حق چراغ راهنماي امت حزب­الله مي­باشند و با درود و سلام بر تمامي رزم­آوران صحنه­هاي نبرد حق عليه باطل. بارالها! شكر به درگاهت كه مرا به نعمت بزرگ يعني شهادت خود برخوردار كردي. من چگونه سزاوار چنين نعمت بزرگ تو بودم در صورتي كه غرقه در گناه بودم. خدايا! تو لطف مي­كردي ولي من جفا مي­كردم. خدايا! خداوندا! همان­طور كه در اين دنيا مرا سرشاد كردي در روز قيامت پيش رسول­الله و جانشينان برحقش يعني امامان معصوم (ع) سرشادم گردان. خدايا راضي­ام به رضاي تو. تسليم به فرمان تو. چون من احساس كردم دين اسلام و قرآن و عترت پيامبر اسلام در خطر است بر خودم وظيفه دانستم كه براي رفع خطر به پا خيزم و اگر شد جانم را فدا نمايم.

وصيت­ام به تو اي همسر عزيزم، مي­دانم كه حق همسرداري را در حق­ات ادا نكردم. اميدوارم كه مرا ببخشي. همسرم! خيلي در پيش من عزيز بودي و اگر براي اسلام و آيين خدايي نبود. هرگز از تو جدا نمي­شوم و مي­دانم كه تو در پيش من عزيز بودي ولي اسلام از همه عزيزتر است. همسرم! ناراحت از اين­كه شوهرت را از دست دادي نباش چون شوهرت از دست نرفته است بلكه به ديار عاشقان پيوست. همسرم! آيا مي­خواهي در ديار عاشقان با من باشي يا نه؟ اگر مي­خواهي قبول دوري­ام بفرما كه إن­شاءالله ديدار ما در صحراي محشر باشد و يگانه فرزندم، محمدعلي را خوب تربيت كن كه بزرگ­ترين ميراث براي فرزندان ادب و تربيت است. تو ديگر از امروز به بعد براي فرزندم هم مادري و هم پدري كن. كتاب­هاي مرا براي خودت و فرزندم نگهدار و إن­شاءالله بتواند از اين كتاب­ها استفاده خوبي بنمايد تا ادامه­دهنده خط سرخ شهيدان و پدرش باشد. همسرم! مي­داني كه من چقدر به فرزندم علاقه­مند بودم ولي اسلام از همه عزيزتر است.

 و امّا پدر و مادر گرامي­ام! خيلي زحمت­ها برايم كشيده­ايد و من كوچك­ترين ذرّه­اي از زحمات شما را جبران نكردم و خيلي شرمنده­ام و اميدوارم كه در روز قيامت شما را راضي بنمايم. پدر و مادرم! ناراحت نباشيد از اين­كه فرزند­تان از دست رفته است بلكه خوشحال باشيد كه امانت خدا را به خدا تحويل داديد و در روز قيامت پيش پيامبر اسلام و مادرم پيش زهرا (س) روسفيد هستيد. پدر و مادرم! اگر مي­خواهيد گريه بكنيد به ياد صحراي كربلا بگرييد. برادرانم! قرص و محكم، با ايمان كامل و استوار در مقابل دشمنان اسلام بايستيد و كوچك­ترين ضعف از خودتان نشان ندهيد تا اين­كه دشمنان سوء استفاده كنند و به جاي من براي محمدعلي پدري بكنيد و او را چنان تربيت كنيد كه ادامه­دهنده خط سرخ پدرش و ديگر شهيدان اسلام باشد. و شما اي خواهران من! اي زينب من! به ياد صحراي كربلا باشيد. مانند زينب (س) امام حسين (ع) باشيد. ببينيد او چگونه با گريه و با [ ] پيام خون برادرش امام حسين (ع) را به گوش جهانيان رسانيد. خواهرانم! مي­دانم كه حق برادري و خواهري را ادا نكردم. اميدوارم كه مرا ببخشيد. فرزندان­تان را در خط اسلام و خط رهبري امام خميني راهنمايي بكنيد.

و امّا شما اي چراغ هدايت ما، خانواده شهدا، بندگان محبوب خدا در روي زمين! امروز خوشحالم و برخودم افتخار مي­كنم كه خانواده­ام را در صف شما مي­بينم باور بفرماييد كه هر وقت شماها را مي­ديدم، شرمنده بودم ولي امروز با چهره خندان به صورت ماه­تان نگاه مي­كنم و اميدوارم كه خانواده شهدا بياييد سر بالين جنازه­ام تا يك­بار ديگر با روح شاد، چهره­تان را ببينم و مرا ببخشيد كه نتوانستم تا آن روزي كه در سپاه بودم حق­تان را ادا بكنم.

و امّا شما اي برادران سپاه! وارث خون شهيدان اسلام باشيد كه امروز امام و امت امام از شما انتظار دارند سركشي به خانواده شهدا را فراموش نكنيد. اطاعت فرماندهي را از دست ندهيد. وحدت كلمه را حفظ كنيد. با يكديگر مهربان باشيد و اخوت را حفظ كنيد و قدر خودتان را بدانيد و شماها جنس گران­بهايي هستيد و مواظب باشيد كه فريب­ شيطان ظاهري و باطني را نخوريد و مطيع امر ولايت فقيه باشيد و قلب امام را شاد كنيد. و شما اي فاميل­ها، اعم از بستگان، پدرم و مادرم، هرگز دست از اين انقلاب اسلامي نكشيد و امام را ياري كنيد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد كه هيچ آسيبي به شما نمي­رسد. و امّا به شماها امت حزب­الله! تحت رهبري امام امت باشيد و مانند مردمان زمان امام حسين نباشيد كه 12 هزار نفر براي امام حسين (ع) نامه دادند و در آخر امام را تنها گذاشتند. امت حزب­الله شعار داديم كه به دولت وقت سال 56 واي به روزي كه امام فردا نيايد. امّا امام آمد تا الان با امام بوديد و خداي ناكرده امام را تنها نگذاريد و هميشه به ياري امام برخيزيد و به ياري انقلاب اسلامي به پا خيزيد. ولي سخنم به شماها سرخ­رودي، درجه اول هر بدي كه كردم، مرا ببخشيد و از جنگيدن با دشمنان اسلام نهراسيد و خسته نشويد و دست از ياري امام و انقلاب برنداريد و هميشه يار واقعي امام امت باشيد و اگر مي­خواهيد خودتان را آزمايش بكنيد در صحنه­هاي نبرد حق عليه باطل؛ يعني جبهه جنگ حاضر شويد و ببينيد كه چند مَرده هلّاجيد. اي مردم! بسيج را فراموش نكنيد. ضربه­اي را كه دشمنان اسلام از دست برادران بسيج ما خوردند، از هيچ نيروي نظامي ديگر نخوردند. قدر بسيجيان در محل­تان را بدانيد و اين­قدر بسيج را مورد حمله زبان­هاي­تان قرار ندهيد. اگر حمايت نمي­كنيد، ضربه هم نزنيد. گرچه بايد همه­تان بسيجي باشيد و اسم­تان را در بسيج بنويسيد كه ثبت­نام در بسيج، ثبت­نام كردن در لشكر امام زمان (عج) مي­باشد. اي برادران سرخ­رود با يكديگر مهربان باشيد. اتحاد داشته باشيد. وحدت كلمه را حفظ كنيد. نگذاريد دشمنان اسلام شما را جدا كنند. باز هم مي­گويم امام را فراموش نكنيد و يار واقعي امام خميني باشيد. بهترين دعا، دعاي هميشگي را فراموش نكنيد.

خدايا، خدايا تا  انقلاب مهدي، حتي كنار مهدي، خميني را نگهدار.

والسلام عليكم و رحمة­الله و بركاته.

                                                                                                     رحيم كريمي  مورخه  10/6/1365