نام پدر : صفر
تاریخ تولد :1337/01/06
تاریخ شهادت : 1363/07/06
محل شهادت : مریوان

وصیت نامه

*وصيت نامه شهید گلعلي كريمي برياني*

 

ما همه مديون خون شهدا هستيم.  " امام خميني"

وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ

سوره بقره، آيه 145

 

به كسي كه در راه خدا شهيد مي شوند مرده نگوئيد آنها نمرده اند بلكه زنده اند ولي شما اين واقعيت را درك نمي كنيد خدا خونم را براي انقلاب بريز تا خونم ثمره براي انقلاب اسلامي باشد.

 

درود بر پيامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد"ص" و سلام گرم بر سرور شهيدان راه حق و حقيقت حسين"ع" و با درود به رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران اين پير جماران كوبنده مستكبران اميد مستضعفان جهان ادامه دهنده راه پيغمبر خميني روح خدا، فرمانده كل قوا و سلام بر شهيدان گلگون كفن كربلاي عزيز، سلام بر مردم شهيد پرور ايران كه با شهادت عزيزان خود اين انقلاب را به پيروزي رسانيدند و با سلام گرم بر امت شهيد پرور ايران كه با كمك خود به جبهه هاي جنگ روحيه رزمندگان را شاد مي كنند. برادران و خواهران مسلمان ايراني! امروز نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين"ع" از كربلاي غرب و جنوب كشور به گوش ما ميرسد و قلب عاشقان راهش را در خود مي سوزاند وليكن خوشا به حال آن عاشقي كه خدایش توفيق دهد و با خلوص پاك و نيتي كه تنها براي خدا باشد اين راه را مي پيمایند. مبادا سست شويد و غمگين، نه هيچ وقت اينطور نباشيد و راه شهيدان را كه همان راه حسين است ادامه دهيد. برادران و خواهران مسلمان! امروز دشمن از هر طرف در كمين است و ببنيد كه كجاي كشور اسلامي خالي است. و وارد نشود سپس بياييد با هم متحد شويم كه فتح و پيروزي نزديك است و حالت جاذبه داشته باشيد تا بتوانيد افراد گمراه را به راه صراط مستقيم يعني راه راست هدايت كنيد. برادران ارتشي و سپاه و بسيج! و ديگر ارگان هاي انقلابي شما به عنوان بازوي مسلح ولايت فقيه و سربازان انقلاب و اسلام هستيد ولي در خاطره ياد سربازان صدر اسلام را زنده مي كنيد پس بايد به وظيفه ي خطيري كه داريد آگاه باشيد و شب و روز براي رضاي خداوند و حراست از دين اسلام پاسداري كنيد و ما همه مديون اين رهبري و انقلاب و اسلام هستيم و بايد اين انقلاب را به تمام دنيا صادر نموده و مقدمه ي ظهور مهدي "عج" فراهم آوريد.  وَ قتـلاً فِي سَبـيـلك فَوفق لـنا. خدايا به ما توفيق عنايت فرما كه در راه تو كشته شويم. برادران خدمتگزارم! خدمتگزاري كه از دشت هاي سرسبز شمال گرفته تا هواي گرمسير كشور اسلامي ما آماده است تا به مردم جهان ثابت نمايم كه انقلاب اسلامي چنين فرزنداني دارد كه از مكتبش دفاع مي كند. بله خدمتگزارم خدمتگزاري كه مي خواهم پرچم انقلاب اسلامي را به همه ي جهان و جهانيان به اهتزار در آورم تا با خون خودم اين مزدوران آمريكايي را از كشورمان بيرون كنم.

برادران من! اگرچه دنيا زيباست و دوست داشتني انسان را به طرف خود مي كشد اما خانه پاداش الهي خانه آخرت خيلي از دنيا زيباتر است و آخرت را از دل و جان{}.

و از تو اي مادرم و همسرم! اگر شهيد شدم ناراحت نباشيد چنكه شهادتم اگر خدا نصيبم كند تنها در راه رضاي خدا بوده است در عزاي من گريه نكنيد تا دشمن امام و اسلام شاد شود. بدان مادرجان! از شما انتظار دارم که مانند بانوی بزرگوار اسلام یعنی حضرت زینب سلام‌الله علیها در برابر مشکلات و داغ فرزندت مقاومت و سکوت را رعایت کرده تا به منافقین بفهمانیم که در هر زمان مادرانی هستند که فرزندان خود را با افتخار هدیه اسلام می‌کنند. و شما ای برادرم! اگر به شهادت رسیدم مانند برادر خود در صحنه نبرد باشید از شما می‌خواهم ادامه ‌دهنده راه شهدا و اسلام باشید و تا آخرین قطره خون بجنگید تا به شهادت رسید. همسرم! فرزندانم را طوری پرورش دهید که تا بتوانند در جامعه علی وار خدمت کنند. و حسین وار شهید بشوند. همسرم! به فرزندانم به محمد و حسین بگو که پدرت به خاطر حفظ اسلام و قرآن به جبهه‌های حق علیه باطل رفته است و راهي را که رفته است بازگشت ندارد به مانند پدرشان در صحنه‌های جنگ باشند تا بتوانند در جامعه علی وار خدمت کنند و حسین‌وار شهید شوند.

همسرم به فرزندم آمنه بگوکه وقتی بزرگ شدی زینب گونه باش و با حجابت مشتی محکم به دهان شرق و غرب بزن.

اي امت حزب الله ایران! من سرباز امام زمان(عج) هستم مکتب من حسینی با رهبری امام خمینی آموختم. برادران سپاه و بسیج ژاندارمی و شهرداری و دادگاه‌های انقلاب اسلامی و کمیته و دیگر ارگانها! اگر برادراني که کار دارند وقتی که به شما مراجعه می‌کنند طوری رفتار کنید که رفتار و کردار شما رفتار اسلامی باشد تا مشکلات آنها را حل کنید و برادران چون امام عزيزمان فرموده است سهل‌انگاری نکنید چون محلی که هستيد محل امتحان است و ما هم حرف امام عزیزمان را گوش کردیم تا نتیجه گرفتیم نماز مرا امام جمعه محترم شهرستان بهشهر بخواند و محل دفنم که در کنار شهدای شهید آباد باشد.

امام جمعه محترم شهرستان بهشهر! من خيلی آرزو داشتم بروم پیش امام عزیز تا دست مبارکش را ببوسم از شما می‌خواهم که اگر به خدمت امام بزرگوار رفتید  دستش را به جای من ببوسید.

وصیت نامه مرا برادر شهید حیدر براری، نعمت براری

از برادران می‌خواهم یک قطعه از وصیت‌نامه مرا دست نزنند.

 

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته


زندگی نامه

*زندگی نامه شهید گل­علي كريمي*

 

نام پدر: صفر

فروردين سال 1337 «صفر و مدینه» در روستای «شهیدآباد» بهشهر، چشم به راه رسیدن بهار زندگي‌شان

«گل­علي» بودند. گل‌علی شش برادر و خواهر داشت و خود سومین آن‌ها بود.

پیشه پدر، كشاورزی بود.

روزهاي كودكي گل‌علی در كنار هم­سنّ و سالانش با شيطنت­هاي كودكانه گذشت.  

تحصیلاتش به دوره مقدماتی نهضت ختم می‌شود.

با آن­كه اشتياق چيدن خوشه­هاي علم و معرفت در وجودش موج مي­زد، درس و مدرسه را رها كرد تا كمك‌حال پدر در كار كشاورزي باشد.

در بیان خصوصیات اخلاقی گل‌علی، باید گفت که نسبت به والدین مودب و متواضع بود و در همه امور، مطیع اوامرشان. با دیگران نیز با ملاطفت و گشاده‌روئی رفتار می‌کرد.

او که از کودکی با آداب نماز آشنا شده بود، در ادای واجبات و مستحبات می‌کوشید و از انجام محرمات دوری می‌کرد. با قرآن نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا.

قبل از پيروزي انقلاب، او به خدمت سربازي اعزام شد. همان روزها كه رهبر كبير انقلاب دستور داد سربازها در پادگان­ها نمانند، او كه عاشق ولايت فقيه بود، از پادگان خود فرار كرد و به صف تظاهرات‌کنندگان پيوست.

در سال 1357 با «فاطمه مسكيني بالادهي» ازدواج كرد، که حاصل اين وصلت، «محمد، حسین و صغري» هستند.

همسرش مي­گويد:‌ «به پسران‌‌مان توصيه مي­كرد كه راه امام‌حسين(ع) را ادامه دهند، و دخترمان هم صبر و استقامت حضرت زينب را سرلوحه زندگي خود قرار دهد. سفارشش به ما این بود که ولايت فقيه را تنها نگذاريم؛ چرا كه هر چه داريم، از اين انقلاب است.»

با شروع جنگ تحميلي، شوق حضور در جبهه­ ها باعث شد تا او اشتغال را رها كرده، روانه­ جنگ شود.

در 60/11/1  به عضویت سپاه در آمد و در واحد اطلاعات ـ عملیات بهشهر به ادای تکلیف پرداخت.

در اسفند 1360 نیز، رهسپار محور دزلی شد. علاوه بر آن، مدتی هم با پیوستن به گروه حفاظت، در زندان سپاه نکا مشغول به خدمت بود.

ناگفته نماند که او یک بار در جبهه غرب، دچار عارضه شیمیائی شد.

و سرانجام، گل‌علی در 63/7/6 در عمليات پاكسازي مريوان، در محور سروآباد به فیض عظیم شهادت نائل آمد. پيكر پاكش نیز سه روز بعد، با تشییع اهالی قهرمان‌پرور بهشهر در «مسجدالنبی(ص) شهیدآباد» (بهشهر) به خاك سپرده شد.