نام پدر : حسن
تاریخ تولد :1343/01/01
تاریخ شهادت : 1360/09/21
محل شهادت : گیلان غرب

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی:

1-نام و نام خانوادگی، نام مستعار:

حبیب الله کاردگر بالادهی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1343، روستای تروجن، شهیدآباد

3- نام و شغل پدر:

حسن، دامدار

4- نام و شغل مادر:

زینب، خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

نه، چهارم

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی:

در کانون خانواده ای مؤمن و متدین، با اوضاع اقتصادی نسبتاً متوسط که از کار در امور دام تأمین می شد، به رشد و نبوغ رسید.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب،کلاس قرآن،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده):

آموزش قرآن را فرا گرفت.

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):ــــــــــــ

 

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان:

مدرسه ابتدایی تاج تروجن شهیدآباد(5 سال)

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی:

مدرسه راهنمایی آیت اله کوهستانی (3 سال)

3- نام مدرسه، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان:

 دبیرستان شهیدرجایی علوم تجربی بهشهر (2 سال) (دارای دیپلم افتخاری)

4- تحصیلات دانشگاهی، رشته و نام دانشگاه: ــــــــــــ

 

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟چه کاری و چه مدت:

بله، او در اوقات فراغت، بر سر کوره های آجرپزی و همینطور در یک تابستان به شیراز برای کمک به اقتصاد خانواده عزیمت کرد.        

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل: ــــــــــــ

 

 

پ)سربازی:

1- خدمت سربازی: ــــــــــــ

 

2- یگان اعزام کننده: ــــــــــــ

 

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی: ــــــــــــ

   

ت) ازدواج:

1-وضعیت تاهل:

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج: ــــــــــــ

  

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ــــــــــــ

 

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

او بسیار دلسوز، مهربان و دوست داشتنی بود. و به والدین احترام می گذاشت در کارها نیز به کمک آنان می شتافت. و در رفع مشکلات آنان تلاش می کرد.

 

ث)شغل شهید:

1- شغل رسمی و شغل فرعی: ــــــــــــ

  

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت: ــــــــــــ

   

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــــ

 

ج) فعالیت های انقلابی:

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند:

شخصیت و افکار حضرت امام خمینی و اعلامیه های کتاب ها و سخنرانی های شهیدان مطهری و بهشتی در تغییر روحیات و شخصیت او خیلی موثر بودند.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد، خانواده یا گروه اشاره دارد:

رفتار و منش این نوجوان عزیز، طوری مردم محل را تحت تأثیر قرار می داد. که او را عاشقانه دوست داشتند به سبب خصوصیاتی چون مظلومیت، مؤدبی و تمیز بودن و غیره.

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی:

ایشان علاوه بر مطالعات، اعلامیه های حضرت امام، در دوران تحصیل در دبیرستان، به بهانه نوشتن انشاء، مقالات سیاسی می نوشت و با منافقان و هواداران چریک خلق فدایی مشاجره لفظی می کرد.

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی؟) و نوع فعالیت در پایگاه:

عضو بسیج پایگاه مقاومت محل بود و در زمینه های مختلفی همکاری می کرد. از جمله به نگهبانی از محل می پرداخت و با سپاه نیز همکاری می کرد.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت، با بیان اتفاق آورده شود: ــــــــــــ

 

ح) سوابق جبهه:

1- حضور در جبهه:

در جبهه حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها، یگان اعزام کننده، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد:

او طی یک مرحله، از تاریخ 60/8/14 الی 60/9/24 از بهشهر منطقه 3 مازندران لشکر 25 کربلا، با عضویت بسیجی به غرب، شیاکو اعزام شد.  

3- مجموع مدت حضور در جبهه:

1 ماه و 10 روز

4- مسئولیت در جبهه:

 تک تیرانداز  

5- دفعات، مکان و نحوه ی مجروح شدن:

 یک دفعه در گیلان غرب شیاکو بر اثر اصابت ترکش مجروح گردید.

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد:

  عملیات مطلع الفجر

7- مکان، زمان، عملیات و نحوه‌‌ی شهادت:

60/9/24، مغرب شیاکو، بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری:

روستای شهیدآباد، مسجد جامع النبی

 

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره، ویژگی های شهید (توجه: حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد.)

مادر شهید با بیان مطالبی از زندگی او می گوید: «او خیلی مقید و پایبند به انجام نمازهای جماعت و جمعه بود و همواره بعد از نماز جماعت دعای وحدت می خواند و نیز مکبر مسجد بود. به قرائت قرآن نیز اهمیت ویژه ای می داد. فردی بسیار فعال و پرتلاش بود و در رفع مشکلات افراد تا جایی که می توانست کوشش می کرد و به خانواده نیز کمک می کرد. با همه اعضای خانواده مؤدب و صمیمی بود او الگوی رفتاری همه بود. به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت و گاهی به بازی می رفت. با همسایگان مهربان و صمیمی بود و به صله رحم نیز اهمیت می داد. او شخصیتی بسیار کامل، فعال و اجتماعی داشت. صداقت، وفاداری، راستگویی و حجاب را دوست داشت.  


وصیت نامه

 *وصیتنامه شهید حبیب الله کارگر بالادهی *

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هل من ناصر ینصرنی لبیک یا حسین

یا ایها الذین آمنوا اخذ و حذرکم مانفرو ثبات اونفرو جمیعاً (قرآن کریم)

ای اهل ایمان سلاح خویش برگیرید و بر دشمنان خدا دسته دسته یا متفقاً یورش برید.

سلام بر انبیاء و سلام بر اوصیاء و ائمه اطهار، سلام بر امام زمان عدالت گستر جهان و سلام بر نائب به حقش امام خمینی، سپاس خدای را که در زمان مردی از تبار هابیلیان و از دودمان حسین (ع) یعنی روح خدا خمینی زندگی کردم و از رهنمودهایش شهادت را یافتم امامی که یاور مستضعفان و دشمن شماره یک ابرقدرتهاست، ای امام سوگند به خدا سوگند به شخصیت والای تو و سوگند به خون شهدای اسلام که رسوا کننده کاخ یزیدیان است لحظه ای تو را تنها نخواهیم گذاشت حال که به جبهه می روم و پای در چکمه می کنم و سینه مزدوران کافر را نشان می ورم نه بخاطر کینه و خصم، بلکه برای احیاء دینم و صدور انقلابم و اطاعت از رهبر است. رهبری که وجودش انسجام بخش اسلام و توده عظیم امت اسلامی و مستضعفین جهان می باشد، رهبری که پیام و کلامش مانند خونی که در پیکر اجتماع اجتماعی جریان می یابد، مستضعفین را امیدوار و مستکبرین را خوار و زبون می سازد. ای امت اسلام ای ملت ایران هرگز فریب منافقین و روشنفکران غرب زده یا شرق زده را نخورید و همواره حامی ولایت فقیه و روحانیت اصیل و مکتبی و بخصوص نمونه بارز آن امام خمینی باشید این را بدانید و بدانید که اگر قدر امام را ندانید دچار بلاهای عظیم خواهید شد.

ای امت اسلام یک لحظه از فرامین امام غفلت نکنید و عظمت و قدر این نعمت گرانبها که خداوند بر ما منت نهاد را بدانید و از آن حداکثر استفاده را بنمائید. ای امت اسلام هرگز سختیها و ناراحتیها و کمبودها ایمانتان را ضعیف نکند که اینها بنابر آیه ولنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین از آزمایشات الهی است و مژده و نوید پیروزی نصیب صبرکنندگان است، سعی کنید که تمام کارهایتان برای خدا باشد زیرا، افضل العضی ما اخلص فیه بهترین و شایسته ترین عمل آن است که در راه خدا خالص باشد و پیامم به منافقین و آنهائی که بر ضد اسلام می کنند اینست که به دامن اسلام برگردید زیرا فمن یتبع غیر اسلام. دینا فلن یقتل منه و هو فی الاخره من الخاصرین. اگر غیر از اسلام روشی انتخاب کند از او پذیرفته نیست و او در آخرت از زیانکاران است و پیامم به خانواده ام اینست که برایم هیچگونه نگران نباشند اگر افتخار شهادت نصیبم شد گریه نکنند بلکه خدا را شکر کنند آن وقت در پیشگاه فاطمه زهرا خجل خواهم بود و بر سر قبر کلمه ناکام را ننویسید زیرا ناکام آن کسی است که به هدفش نرسیده باشد ولی بنده این راه را خودم با شور و عشق فراوان قبول کردم و تنها هدفمان رسیدن به شهادت است زیرا شهادت بالاترین حد تکامل یک انسان هدف دار و رسالت مکتب انسان ساز اسلام است خوشحال باشید و طبق آیه یا ایها الذین امنوا استعینو بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرین از صبر و نمازش کمک بگیرید و بدانید که خداوند با مقاومت کنندگان است مادر عزیز و پدر گرامی ام از اینکه برایم رنجهای فراوان متحمل شده اید و نتوانستم جبران زحمات شما را بکنم بنده را ببخشید اگر شهادت نصیب این بنده گنهکار شد جنازه ام را در تروجن در کنار دیگر شهدای این قریه شهیدپرور دفن کنید و بالای سرم عکس (قلب من) امام خمینی را نصب کنید در سمت راست عکس شهید مظلوم بهشتی و در سمت چپ عکس امید امت آیت الله منتظری را نصب کنید و در کنار آنها نیز آرم سپاه پاسداران این جان برکفان اسلام را نصب کنید. زیرا بنده خیلی علاقه مند به سپاه هستم و خواهم بود. از دانش آموزان و جوانان می خواهم که درس بخوانند و کشور را بسوی استقلال فرهنگی سوق دهند.