نام پدر : اسماعیل
تاریخ تولد :1343/06/10
تاریخ شهادت : 1366/12/28
محل شهادت : حلبچه

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید حسن قورج بیگی*

 

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليك يا اباعبدالله اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم الي يوم القيمه

سلام بر تو يا حسين زهرا سلام الله عليها با خون خود ثابت مي كنيم كه تا روز قيامت با  دوستان شما دوست و با دشمنان در هر كجا كه باشند دشمن باشيم با درود و سلام بر يگانه معصوم عصر حضرت بقيه الله اعظم ارواحنا له الفداء و نايب بزرگوارش امام امت خميني عزيز و اميد اسلام و امت آيت الله منتظري، درود بر سالكان راه عشق شهداي گلگون كفن اين آسمان خونبار اسلامي و به اميد فتح نهائي رزمندگان پرشور جبهه حق بر عليه تمامي ستمگران و چپاولگران جهان

اشهد ان لا اله الا الله و اشهدان محمد رسول الله (ص) و اشهد و ان علي ولي الله شهادت مي دهم كه خدائي نيست جز خداي يكتا و شهادت مي دهم كه حضرت محمد (ص) رسول خدا و حضرت علي (ع) جانشين او و اولين امام معصوم و حضرت صاحب الزمان آخرين امام معصوم مي باشد. اين چند جمله را به عنوان وصيت مي نويسم مردم مسلمان و شهيدپرور هر صبح و شام از خداوند بخواهيد كه فرج حضرت مهدي (عج) را نزديك بگرداند و مستضعفان جهان را از زير چنگ ظالمان تاريخ نجات دهد و پرچم لااله الاالله را در سرتاسر گيتي به اهتزاز در آورد.

خدايا! قبل از هر چيز تو را شكر مي كنم كه به من توفيق دادي قدري تو را بشناسم. و آن موقع كه تو را شناختم در كنار ياران واقعي و سربازان گمنامت يعني رزمندگان اسلام بودم صالحاني كه با تمامي وجود و اخلاص در مسير الي الله در حال پيمودن راهت هستند مومناني كه از تمامي آرزوهاي دنيوي دست برداشته با امتياز خون خود حاضر شدند جان خود را بدهند تا راه و هدف امام حسين (ع) مداوم پيدا كند راهي كه امام حسين (ع) از جدش رسول خدا آموخت و ما هم از سرور شهيدان، مردم شهيد پرور ايران قبل از هر چيز سلام عرض مي كنم چرا كه شما بوديد با پرورش صحيح ياوراني براي اسلام تربيت كرديد تا در مسير نور حركت كنند اما بايد بدانيد كه به قول امام عزيز و رهبر بزرگوار كه ملت ما را با ياري خداوند از دست مزدوران تاريخ رها نمود ما هنوز در اين راه هستيم و موقعي كار تمام مي شود كه از اين دنياي فاني سوي آخرت هجرت نمائيم اما تا موقعي كه در اين دنيا هستيد سعي كنيد دست از تمام لذات دنيائي برداريد كه روزي همه اين لذتهاي دنيوي از بين خواهند رفت و تنها چيزي كه باقي مي ماند اعمال نيك مي باشد. هميشه دنباله رو خط ولايت و امامت باشيد. كه در اين زمان پرچم دار ولايت امام عزيزمان و نائبش آيت الله منتظري مي باشند.

از روحانيت مبارز و آگاه پيروي كنيد و دست از مسائل فتنه و اختلاف انگيز برداريد كه روزي بايد حساب پس بدهيد چه بهتر كه حساب خود را در اين دنيا بين خود و خدا پاك كنيد و بدانيد كه در اين زمان حساس چيزي كه قلب امام عزيزمان را ناراحت مي كند همين اختلافها كه در حقيقت اطاعت از نفس است مي باشد و سعي كنيد كه اگر مسئوليتي در جامعه مي گيريد فقط بخاطر رضاي خدا و ثواب بيشتر و قرب خداوند باريتعالي باشد كه در غير اين صورت اسير دست شيطان خواهيد شد شركت در نمازهاي جمعه و جماعت و حضور در مساجد را فراموش نكنيد كه در غير اينصورت دچار عذاب الهي مي شويد شكر خداوند را بجاي آوريد از اينكه در موقعي زندگي مي كنيد كه وطن از خون عزيزانش سرخ شده و نهال انقلاب حضرت مهدي در حال رشد مي باشد و بدانيد كه در اين موقعيت حساس كشور اسلاميمان بيش از هر چيز به وحدت و همبستگي نياز دارد بيائيد دست از اطاعت نفس برداريد تا در آن دنيا پيش رسول الله و شهدا شرمنده نباشيد اي مردم مسلمان در فراز و نشيبهاي اين انقلاب اسلامي كه همچون سيلي خروشان به پيش مي روند مواظب توطئه ها باشيد بدانيد كه بهترين راه خنثي نمودن توطئه ها حضور دائم در صحنه و اطاعت از ولايت فقيه مي باشد به حرفهاي امام امت با جان و دل عمل نمائيد و بسيار ارزش قائل شويد و براي سلامتي امام بسيار دعا كنيد بدانيد كشور ما امامي دارد و آن آقا امام زمان است و مواظب اين كشور اسلامي كه با خون هزاران شهيد رشد كرده مي باشد.

اما شما اي رزمندگاني كه مدتها با تلاش و كوشش در تحصيل رضاي خداوند بوده ايد! اجركم عندالله اما بايد بدانيد كه هر لحظه از اين جنگ حق بر عليه باطل مي گذرد موقعيت سياسي و نظامي جمهوري اسلامي كه با خون هزاران شهيد و معلول و مفقود و اسير بدست آمده هر لحظه به لحظه حساس تر مي شود و وظيفه شما در مقابل خون اين عزيزان سنگين تر مي شود بايد با حضور فعال خود در جبهه ها براي هميشه شور و حال ايجاد نمائيد تا به ياري و نصرت الهي اسلام پيشرفت نمايد و فرج آقا امام زمان (عج) هر چه سريعتر انجام بگيرد.

و شما اي خانواده هاي معظم شهدا! دلگرم و اميدوار باشيد كه روزي با ياري خداوند راه كربلا باز خواهد شد و شما به زيارت امام حسين (ع) خواهيد رفت اما بدانيد كه هدف اين نيست بلكه هدف نابودي تمامي شياطين اين دنيا و مهم ترين آن شيطان درونست و شما كه پرچم دار اين انقلاب هستيد با اعمال و رفتار خود سعي كنيد هر چه بيشتر اسلام و مسلمين را ياري كنيد چرا كه شما در جامعه الگو هستيد و شما خانواده گرامي گرچه فرزند خوبي براي شما و برادر خوبي برادران و خواهرم نبودم از اين حقير سرتاپا تقصير درگذريد شايد خداوند مرا ببخشد و از همه شما مردم براي بخشش گناهانم طلب عفو و از همه التماس دعا دارم.