نام پدر : الهیار
تاریخ تولد :1336/05/17
تاریخ شهادت : 1365/04/18
محل شهادت : جاده آمل

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید غلامحسین قنبری*

 

بسمه تعالی

 وصیت نامه اینجانب غلامحسین قنبری عضو وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دفتر مهندسی استان مازنداران

 اوصیکم عبادالله و نظم امرکم

خواهران و برادران به پیروی از مولای موحدین و متقین علی علیه السلام (که از خدای تبارک و تعالی مسئلت دارم که مرا جز اینان قرار دهد).

 وصیت نامه‌ام را آغاز می‌کنم و سرفصل آنان نیز فرامایش امام علی علیه السلام را انتخاب کرده و به زنده بودن و زنده کردن آن سفارش می‌کنم.  

 همان‌طور که مولایمان علی علیه السلام عمل به تقوای الهی به بندگان خدا (عبادالله) وصیت فرمودند، این حقیر نیز این رویه را در پیش گرفته و به آن اشاره می‌کنم (اگرچه تا کنون موفق به انجام آن نشدم ولی از روح مطهر آن حضت تقاضای یاری و کمک دارم).  و تقاضا می‌کنم که تقوی را در یک بعد خلاصه نکنید که تقوا در تمامی ابعاد است. تقوای عبادی، تقوای اخلاقی (اخلاق اسلامی)، تقوای اجتماعی، تقوای سیاسی، تقوای خانوادگی و ... .

 تقوای اخلاقی : (اخلاق اسلامی) برخورد هرچه بهتر و نیکوتر با مومنان و برخورد سازنده با غیر مومنان.

 تقوای کاری: پر کاری و عدم تنبلی زیرا وقت برای استراحت بسیار است.

تقوای سیاسی: در صحنه بودن و شرکت در تمامی اجتماعات سیاسی و اسلامی و همراهی با انقلاب اسلامی و غیبت نکردن از یک مسئول و یا ... به عنوان گفتگوی مسائل سیاسی قلمداد کرد.

تقوی خانوادگی: باید دانست که خانواده یک جامعه کوچک است که شالوده اجتماعات بزرگ را می‌سازد. زیرا افراد سازنده اجتماع در خانواده شکل اصلی خود را می‌گیرند و این طور است اجرای نظم که مولا علی علیه‌السلام آن را در ردیف تقوای الهی اشاره نموده و تأکید بر آن دارد و امام امت نیز با ما، مسئولین مملکتی هم در مکان‌ها و به مناسبت‌های مختلف اشاره فرمودند.

خواهران و برادران اگرچه عضو ساده سپاه پاسداران بسیج‌ام و به جبهه آمده‌ام، ولی از خداوند تبارک و تعالی خواسته‌ام که به من فرصت ادای دین به اسلام و انقلاب اسلامی بدهد و توفیق توانایی و عمل به این دین را همچنین و اکنون که به جبهه آمده‌ام خواستار توفیقات بیشتر از درگاه ایزد مننان هستم.

خواهران و برادران! پیروی از ولایت فقیه نصب‌العین خود قرار دهید. زیرا تنها راه رستگاری و هدایت همین است و بس. خواهران و برادران اکنون که به برکت خون شهدا در آستانه ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم مبادا با کارهای نامناسب و خدای‌ ناکرده خلاف شرع خون شهیدان را پایمال کرده و به اهداف آنان پشت پا بزنید که این امانت را باید صحیح و سالم بهتر از اول به نسل‌های بعد تحویل دهیم و ان‌شالله  تحویل صاحب اصلی‌اش مولای امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا بدهیم. حواس‌تان جمع باشد که شما میراث‌خوار شهدا نیستید و امانت‌دار آنها هستید، شما را به مراقبت از معنویات وصیت می‌کنم. زیرا شیطان در کمین هست که هر لحظه بین بنده و مولایش فاصله ایجاد کند. مبادا پیروی از روحانیت متعهد و آگاه از ضروریات است و لازم زیرا رزمندگان واقعی در جبهه‌های فقهی و اجتماعی هستند والسلام.

 خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی عج الله حتی کنار مهدی عج الله خمینی را نگهدار.  رزمندگان اسلام پیروزشان بگردان.  صدام و صدامیان نابودشان بگردان. مجروحین و. معلولین شفا عنایت فرما. زیارت کربلا نصیب ما بفرما.

ایران را از جنگ آزادشان بفرما/ ظهور حجتت را نزدیک‌تر بفرما.

 

الهی آمین یا رب ـ  الهی یارب

26/ 10/1363 شنبه بعدازظهر

 «غلام حسین قنبری»