نام پدر : حسن
تاریخ تولد :1343/11/20
تاریخ شهادت : 1362/05/02
محل شهادت : تنگه دربندی

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید علی قاسمی*

 

انا لله و انا الیه راجعون

همه از خدائیم و بازگشت به سوی خداست.

وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

گمان مبرید آنانکه در راه خدا کشته می شوند مرده اند، بلکه زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند.

درود و سلام فراوان بر منجی عالم بشریت مهدی موعود، و نائب بر حقش امام امت خمینی بت شکن، و درود و سلام فراوران بر تمامی شهدای صدر اسلام تا کربلای ایران و درود و سلام بر تمامی رزمندگان در جبه های نبرد حق علیه باطل سراسر دنیا، و درود و سلام بر خانواده های شهدا که توانسته اند چنین فرزندانی تربیت کنند، تا اینکه بتوانند در راه اسلام به شهادت برسند. وصیت نامه ام را آغاز می کنم:

طبق آیه شریفه کسی که در راه خدا کشته شود، مرده نیست، بلکه زنده است و نزد پروردگارش روزی می خورند و همچنین بازگشت همگی ما به سوی خداست، همه بایستی برویم نزد خدایمان وانسانی که شهید نشود و اعمالش خوب نباشد، بمیرد مانند حیوان است.

 در آخر پیامی به شما مردم حزب الله مخصوصاً مردم حزب الله زرندین بن علیا دارم این است که همیشه گوش به فرمان ولایت فقیه باشید، و از روحانیت خط امام و از سپاهیان پاسدار و بازوی ولایت فقیه پشتیبانی کنید. وحدت کلمه خویش را تحت رهبری پیامبر گونه امام خمینی حفظ نمائید. با هم برادر باشید که دنیا فایده ای ندارد. بالاخره روزی باید از این جهان فانی به جهان ابدی بروید، و تنها چیزی از شما به جای می ماند اعمال نیکتان می باشد. با دشمنان خدا بجنگید، و هرگز از کشتن یا کشته شدن در راه خدا نهراسید، نماز جمعه را زنده کنید، نماز جماعت به پا دارید، که دست خداوند با جماعت می باشد. وتا آخرین قطره خونتان با آمریکای جهانخوار و شوروی

تجاوزگر و نوکران سرسپرده شان از جمله منافقین و اکثریت و اقلیت و حزب توده و امتی و دیگر سر نایبان بر حق امام زمان (عج) باشید.

 و در نهایت از تمامی مردم غیور زرندین علیا تقاضای عاجزانه دارم، اگر از من بدی دیدید مرا عفو نمائید.

یک پیامی برای پدرم، مادرم، و برادرانم دارم چون من از خانواده بسیار فقیر و کم درآمد هستم و با سختی و مشقت بزرگ شدم، می بالم که والدینی همچون شما داشتم، که مرا در دامنتان پرورش دادید. و مرا تربیت نمودید شما باید خوشحال باشید که، امانت خود را سالم بدرگاهش تحویل دادید شما باید از خداوند بخواهید که این قربانی ناقابلتان را به درگاه کرمش قبول نماید، و مردم را برای دفاع از اسلام تبلیغ کنید و به مردم تبریک بگوئید، و پیام رسان خون من باشید و در نهایت گر چه می دانم که فرزندی لایق برای شما نبودم. اما از شما می خواهم، تمام بدیهائی که از من دیده اید عفوم کنید.

به خواهرانم وصیت می کنم که، حجابتان را که حافظ خون ماست حفظ نمائید. پیام رسان خون من باشید و به برادرانم قنبر، غلام، حسین و محسن می گویم تا زنده هستید دست از ولایت فقیه و روحانیت برندارید.