نام پدر : نظامعلی
تاریخ تولد :1341/12/27
تاریخ شهادت : 1365/04/13
محل شهادت : مهران

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد علي قاسمي*

وَسارِعوا اِلي مَغفرَةً مِن رَبِّكُم و جنه عرضها السموات و الارض اعدت للمتقین

                                                                                                            (آل عمران- 133)

و بشاتبيد به سوي آمرزش پروردگار خويش و به سوي بهشتي كه پهنايش آسمان­ها و زمين را فرا گرفته است  و برای پرهیزکاران مهیاست.

 و اينك كه بعد از مدت­ها دوري و فراق فيض حق­تعالي نصيب­ام گشت و با ياري حق­تعالي كه توانستم حضوري هرچند كم در سنگرهاي دفاع از اسلام عزيز و انسانيت مظلوم پيدا كنم كلماتي چند براي سفارش و تذكر مي­نويسم تا سندي باشد بر عزم استوار امت قهرمان در ادامه اين نبرد سرنوشت­ساز و نيز پيمان­نامه­اي دوباره با شهيدان انقلاب اسلامي عزيزمان كه با رهبري­هاي خردمندانه امام عزيز و ايثارگري­هاي شهيدپرور وقتي كه براي هدايت برظلم و استبداد 2500 ساله شاهي پيروز شود امروز در ادامه رسالت آزادي­بخش خود درگير جنگي ناخواسته شده است.

دشمنان خفاش­صفت تاب نورافشاني خودشيد عالم آراي اسلام را كه اينك در سرزمين مسلمان مهدي (عج) طلوع كرده است، ندارد ولي نمي­دانند كه فجر صادق، صبح نويد نابودي شب ظلماني جهل و ستم را مي­دهد. لذا با تحميل اين جنگ بر ما قصد خاموشي نور الهي را دارند غافل از آن­كه شما ملت قهرمان در طي اين چند سال با مقاومت دليرانه خود يك بار ديگر پيروزي خون بر شمشير را اثبات كرديد و به فرمان امام عزيزمان به دنيا نمايانديد كه سلاح­ها هرگز نمي­تواند با خشم مقدس و انقلابي ملتي مقابله كند. شما به دشمنان ما نمايانديد كه آن­ها شايد بتوانند قلب ملتي را كه به خداوند سبحان تكيه كرده است با تيغ بدرّند ولي هرگز نمي­توانند اراده آن­ها را براي رسيدن به فلاح و آزادي و استقلال از بين ببرند. اما بدانيد كه راه ما به اتمام نرسيده است. بايد تا رسيدن به شهر توحيد به حرم مطهر اباعبدالله الحسين با صلابت و استواري ايستاده­ايد و از مصائب و مشكلات نهراسيد زيرا كه به قول شهيد مظلوم بهشتي، بهشت را به بها مي­دهند و به بهانه نمي­دهند.

اينك به نداي غريبي حسين (ع) بار ديگر در كربلاي ما طنين­انداز شده است و عاشقان را دعوت به سفر كرده است. دروازه­هاي شهر جهاد منتظر قدم مشتاقان حق­تعالي است. بر مرد حق بسيار خطاست كه در بستر خوشي و آرامش دنيا بماند و سعادت جاوداني جوار الله را با لذات دنيوي معاوضه كند. اسلام عزيز تكليف ما را معين كرده است. حضور در جبهه و ادامه اين دفاع مقدس تكليف الهي ماست يا لَيتَنا كُنّا مَعَكُم. اي كاش ما در كربلا با شما بوديم و به فوز عظيم نائل مي­شديم.

در آخر سخني چند با پدر و مادر دوستان و آشنايان:‌

پدر عزيزم و مادر مهربانم! اي كه در اين راه خدايي معلمي نيكو و شايسته برايم بوده­ايد، از اين­كه نتوانستم نيكي­هاي شما را در اين دنيا جبران كنم، بسيار شرمنده­ام و از شما حلاليت مي­طلبم. إن­شاءالله كه در از دست دادنم جامه صبر بپوشيد و در مقابل هرگونه مشيت الهي باشيد و ناراحتي بسيار از خودتان نشان ندهيد و بدانيد كه

ما اصابَتهُ مِن مُصيبَته اِلّا بِاذن الله وَ مَن يؤمِن بِالله يَهدي قَلبه واللهُ بِكلِّ شَيءٍ عَليهم.

هيچ رنج و مصيبتي نرسد مگر به اذن خداوند و هر كه به خدا ايمان آورد خدايش او را به مقام رضا و تسليم هدايت كند و خداوند بر همه چيز داناست.

و پيام همه ياران را تكرار مي­كنم كه «الدنيا دار ممر و لا دار المقر» و در اين سفر درازی که در پیش داریم تنها يك چيز لازم است و آن هم تقوای الهي است. دنيا محل عبور و گذشتن است و نه محل قرار و ماندن.

به خواهران و برادرانم سفارش مي­كنم كه امام را تنها نگذاريد و او را به جان مطيع باشيد. مراقب باشيد اعمالي كه انجام مي­دهيد در جهت كسب رضاي الهي و ايفاي مسووليت شرعي باشد و اميدوارم كاري بكنيد كه روز قيامت نزد اباعبدالله الحسين و زينب كبري شرمنده نباشيد.

به همه دوستان و ياران صديقم توصيه مي­كنم كه در راه بر حق­تان ثابت و بر سر پيمان خود با امام محكم و استوار باشيد و بدانيد كه اگر دست­تان از دامن ولايت كوتاه شود از راه هدايت به دور افتاده­ايد و دوستي­ها را بر اصول محكم اسلامي  استوار کنید. و محفلهای گرمتان را باذکر خداوند سبحان و یاد شهیدان عزیز نورانی کنید. با روشن بینی و تحلیل قوی، رسالت خویش را در مقاطع مختلف به نحو احسن بشناسید و عمل کنید.و در همه اعمال­تان خداوند را ناظر بر احوال خود بدانيد.

 در خاتمه از يك يك دوستان و آشناياني كه موجبات ناراحتي ايشان را فراهم كردم، عذر مي­خواهم و عاجزانه از ايشان مي­خواهم كه اين بنده روسياه را ببخشند. اميدوارم كه در دعاهاي­تان ما را ياد كنيد و براي آمرزش گناهان كثيري كه از روي جهالت و غرور مرتكب شدم در نزد خداوند برايم آمرزش بطلبيد. به اميد آن­كه كينه­ها و عقده­ها و تنگ­نظري­ها جاي خود را به صفا و وسعه صدر و تواضع بدهد.

 به اميد آن­كه فتح­المبين ديگري در پيش داشته باشيم و اين فجر را تا كربلا پيوند بزنيم إن­شاءالله كه خداوند ما را جان­فداي رهبر عزيزم بگرداند و به آمرزش گناهانم مرگم را شهادت در راهش قرار دهد.

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار     از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزای

                                                                                                   والسلام عليكم و رحمه الله و برکاته                                                                                                                                              

                                                                                                          چهارم شعبان المعظم1406

                                                                                                             تاريخ 25/1/1365   

                                                                                    هفت تپه –اهواز                علی قاسمی