نام پدر : ابراهیم
تاریخ تولد :1347/09/01
تاریخ شهادت : 1364/06/20
محل شهادت : هورالهویزه

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید رمضانعلی فقیه*

 

به شما عزیزان توصیه می کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید که دفاع از میهن حکم دفاع از ناموس را دارد. نماز را اول وقت بجا آورید ودر انجام فرائض دینی بکوشید. با قرآن مانوس باشید چرا که انس با قرآن باعث هدایت می شود. از خواهرانم می خواهم که در حفظ حجاب خود نهایت کوشش را داشته باشند که حجاب آنان کوبنده تر از خون شهیدان است.


زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

رمضانعلی فقیه خوشابی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1/9/1347 ، روستای باغلو

3- نام و شغل پدر :

ابراهیم ، کارمند مخابرات

4- نام و شغل مادر:

ماهرخ ، خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

4فرزند ، شهید دومین فرزند بودند.

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

در آغوش خانواده ای مومن و خداشناس ، با اوضاع اقتصادی نسبتاً معمولی که از زحمات شبانه روزی پدر در اداره مخابرات تامین می شد به رشد و تکامل رسید .

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

ـــــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

مدرسه ابتدایی رودکی جویبار (5 سال)

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

مدرسه راهنمایی شبانه روزی هاشمی نژاد بابل (3سال)

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :

دبیرستان رشته اتوماتیک (3سال) دارای دیپلم افتخاری

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :

بله ، بعد از اتمام کلاس و انجام تکالیف در کارهای خانه یارو یاور مادرش بود .

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :

شوق شهادت ، دیدار یار ، دفاع از مرزو بوم و نوامیس او را به منطقه جنگی کشاند و سبب شد تا از ادامه تحصیل دست کشد .

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی : ـــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده : ــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

رفتارش با والدین بسیار خوب بود و احترام آنان را به جا می آورد . قدر و منزلت و جایگاه آنان را به خوبی درک می کرد و رفتاری سنجیده و خاص با آنان داشت و هیچ وقت آنان را ناراحت نمی کرد .

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی :

فرعی : با وجود محصل بودنش در امورات کشاورزی نیز کار می کرد .

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :  ـــــــــــ

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــــ

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

عشق و ارادت خاصی که نسبت به امام و جامعه روحانیت داشت در روحیات و شخصیت وی نقش به سزایی ایفا می کرد همچنین جبهه و جنگ با دشمن ، شجاعت رزمندگان در آن مناطق ، شهادت دوستانش روحیات وی را منقلب می کرد .

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد :

یکی از اخلاقیات شهید رعایت حجاب  و حساسیت زیادش نسبت به این موضوع بود همچنین بسیار با گذشت ، ریز بین و نکته سنج و خوشرو بود و با اعضای خانواده اش رابطه ی بسیار نزدیک برقرار می نمود و در صبر و استقامت نمونه کامل و الگویی برای دیگران بود . این خصائص و اخلاقیات وی در روحیات و شخصیت خانواده اش متاثر بود .

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی : ـــــــــــ

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج در آمد و تا پاسی از شب را در پایگاه می ماند و در جهاد سازندگی نیز فعالیت می کرد و به عنوان یک جهادگر راهی جبهه شد .

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :  

در جبهه حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

او طی یک مرحله از 3/4/64 الی 20/5/64 از سپاه ساری با عضویت بسیجی به منطقه هورالعظیم اعزام شد .

3- مجموع مدت حضور در جبهه : ـــــــــــ

4- مسئولیت در جبهه :

خط مقدم ، جهادگر

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ـــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

تاریخ 25/5/64 در منطقه هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

پیکر پاک مطهر ایشان در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری خاکسپاری شد .

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

در توصیف شخصیت و اخلاقیات شهید یکی از برادران و خواهرش زهره با ذکر مطالبی نقل می کند :

ما با هم همیشه در محل صمیمی و خوب بودیم و به عنوان سه برادر با هم درس می خواندیم و به مدرسه می رفتیم و با همکلاسی هایی در رشته های علمی و هنری نشست و برخواست داشتیم و سعی داشتیم در همه ی کارها با هم هم فکر باشیم و از یکدیگر در وضعیت درس و امتحان اطلاع کسب کنیم و از توانایی فکری خودمان جهت پیشرفت اهداف بکوشیم تا یک زندگی کاملاً اسلامی و همچون انسانی کامل و به تمام معنا داشته باشیم این امر ما را یاری می کرد تا به خانواده خود احترام بگذاریم او واقعاً عاشق جبهه و جنگ بود به همین جهت پس از امتحانات خرداد ماه به طور داوطلبانه عازم جبهه شد . همیشه در مساجد و مراسم های ادعیه چون کمیل و توسل شرکت می نمود چرا که خود را از مریدان اهل بیت و عاشق واقعی آنان می پنداشت در نماز جمعه نیز شرکت می داشت. با پدر و مادر بسیار مهربان بود . به بزرگان و دوستان بسیار احترام می گذاشت و به ما نماز اول وقت را توصیه می کرد خودش در این امر عمل می نمود برای ارتباط بهتر با خدای خود در کلاس قرآن شرکت داشت و قرآن را با تلاوت می خواند و همچنین روزهای ماه مبارک رمضان در برگزاری دعای سحر نیز حضور داشت . 

 


وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم و لا تحسبن الذین آمنو فی سبیل الله امواتا بل احیای عند  بهم یرزقون آنانی که در راه خدا کشته شده اند  مرده مپندارید بلکه آنها زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند. پدر و مادر  و خواهر و برادر عزیزم  اینک فرزند شما عازم نبرد می باشد امیدوارم که او را حلال کنید خانواده عزیزم خدا را شکر کنید که فرزند شما برای راهی میدان جنکگ شده و از شما می خواهم مبادا برای شهادت من گریه کنید تا دشمنان اسلام خوشحال شوند. و بعد از شهادت من همیشه در صحنه باشید و پیرو خط رهبر انقلاب امام خهمینی باشید چون لاو پیرو پیامبران و امامان معصوم می باشد و در مقابل شایعات دشمنان مقاومت کنید چون می خواهند مردم را از صفحه دور کنند چون انقلاب ما از اسلام و امام حسین نشات گرفته پس برای اسلام باید سختی و مشکلات را تحمل کنیم که خداوند اجر و ثواب آن را خواهد داد و آن هم پیروزی اسلام خواهد بود در پایان از همه شما مغفرت را دارم و برای پیروزی اسلام و مسلمین و رزمندگان اسلام دعا کنید. و السلام و علیکم  رحمه الله و برکاه رمضانعلی فقیه خوشابی بسیجی داوطلب 14/1/63 


زندگی نامه

شهید رمضانعلی فقیه خوشابی در تاریخ 15/10/47 در شهرستان جویبار به دنیا آمد و بعد از دوران طفولیت دوران ابتدایی درا در شهرستان جویبار با موفقیت به پایان رساند و دوره راهنمای را در شهرستان بابل به اتمام رساند و همچنین دوران متوسطه را مشغول که با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد . و چندین بطور متوالی در میدان جنگ حضور می یابد و همچنین در پشت جبهه در پایگاه مقاومت مشغول خدمت بوده اند در سنگر مسجد حضور جدی داشت که علت این همه اعتقاد مذهبی وجود خانواده های مذهبی ایشان بود سخنان امام را با گوش دل می شنیدند و سعی می کردند که یک  واقعی باشند و همچنین در میدان جنگ دعا و جنگیده را باهم انجام می دادند وقتی که مرخصی می آمدند برای سرکشی به خانه بستگان می رفتند و از جنگ و جبهه از رشادت و شهادت صحبت می کردند تا مردم حقیقت را بدانند و تحت تاثیر شایعات دشمنان قرار نگیرند خلاصه شهید فقیه خوشابی بعد از چند بار رفتن به جبهه آخر ین بار در منطقه هور العظیم جنوب به درجه رفیع شهادت رسید. روحش شاد.