نام پدر : فرج الله
تاریخ تولد :1339/10/07
تاریخ شهادت : 1359/09/01
محل شهادت : ایلام

زندگی نامه

شهید قنبر علی فرجی حسین آبادی در عاشورای سال 1339 در یکی از روستاهای شهرستان بهشهر(حسین آباد)در خانواده ای متدین سنتی و کشاورز دیده به جهان گشود.

 ایشان از همان دوران کودکی بسیار شجاع و نترس و زیرک بودند. شهید قنبر علی فرجی فردی شوخ طبع و بسیار منظم، مرتب و هنرمند بودند. شهید قنبر علی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه بو علی حسین آباد گذراندند با توجه به سن کم به نماز و فرائض دینی اهمیت می دادند. بعد از گذراندن دوره دبستان به علت نداشتن مدرسه برای ادامه تحصیل خود به شهرستان نکاء نقل مکان کردند و ودر منزل دائی خود که از خانواده های مذهبی و به نام شهرستان نکاء بودند اقامت گزیدند و از نظر مادی و فکری زیر پوشش ایشان قرار گرفتند. همزمان با شروع انقلاب ایشان در پخش کردن اعلامیه ها به همراه شهید بزرگوار محمد رحیم بردبار در معیت بستگان و دوستان خود فعالیت می کردند. ودر سن 19 سالگی با رها کردن درس و مدرسه داوطلبانه خود را برای رفتن به سربازی بنام سرباز امام به پادگان معرفی کرد.

و آموزش سربازی را در شهرستان شاهرود و در پادگان چهل دختر با دوستان خود به اتمام رساند و بعد تقسیم وانتقال به پادگان شهرستان خرم آباد لرستان، بلافاصله جهت سرکوب نیروهای ضد انقلاب به استان کردستان عزیمت نموده و به مبارزه با ضد انقلاب پرداخت. ایشان همیشه در نامه هایش این نکته را یاد آور می شد که ما و امام خمینی نمی گذاریم کو چکترین خطری انقلاب اسلامی را از طرف ضد انقلاب تهدید کند و ما آنها را در نطفه خفه می کنیم. همزمان با شروع جنگ تحمیلی با دوستان به جبهه جنگ علیه دشمن بعثی اعزام شد واز خود رشادت های زیادی نشان داد و شجاعانه جنگید و در آبان ماه سال 1359 در روز عاشورای حسینی با ترکش خمپاره ایس که به سر و صورت ایشان اصابت کرد حلاوت شربت شهادت را از دستان ثالار شهیدان امام حسین (ع) با جان و دل خرید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.