نام پدر : محمد اسماعیل
تاریخ تولد :1343/09/01
تاریخ شهادت : 1365/02/22
محل شهادت : مهران

وصیت نامه

1- انسان وقتی انسان است که خود را شناخته باشد و وقتی خود را نشناخته است که بتواند خدای خود را بشناسد، یعنی ارزش انسان در شناخت او نهفته است. اگر انسانی توانست به واقعیت انسانی و اسلامی خویش پی ببرد و بدان جامه عمل بپوشاند و به فطرت خدادادی خود آشنا شود، آنگاه می شود به او لقب انسان متعالی را داد. انسان متعالی انسانی است که توفیق شهادت در راه خدا را پیدا کند.
2- برادران من! آنهایی که خون دادند رسالت خود را به پایان رسانده اند و شمائی که زنده اید رسالت مهمتری دارید، مهمترین آن اینکه پیام رسان خون شهیدان باشید و از هیچ‌گونه مانعی نهراسید و همه ی آنها را از سر راه خود برداشته و بی پروا به این راه ادامه دهید.
3- وصیت به برادرانم که اسلحه من و دیگر مبارزان راه خدا به دست شما است. مبادا آن را به زمین بگذارید. اسلحه شهدا را برگیرید و با غرش عظیم بر کافران بتازید و انتقام خون پرپرشدگان را از دشمن بگیرید و سعی کنید که پوینده و جوینده راه خدا که بهترین راهنمای شماست باشید، والاّ پشیمان می شوید.
4- وصیت به خواهرانم که حجاب شما کوبنده تر از خون شهیدان است. درس زندگی را از بانوی یگانه اسلام فاطمه زهرا (س) یاد بگیرید و عمل کنید. اگر می خواهید شهدا از شما راضی باشند، احترام و حرمت خون‌شان را به پا دارید.
5- الآن که اینجا هستم، هیچ دلبستگی و امیدی به زندگی در دنیا ندارم و فقط به امید خدا و برای خدا و دینش، اسلام و کتاب قرآن است که به جبهه می روم.