نام پدر : ابراهیم
تاریخ تولد :1347/04/07
تاریخ شهادت : 1366/12/25
محل شهادت : رودخانه دز

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد قنبرعلي غفاري*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الذينَ قُتِلوا في سَبيلِ الله أمواتا بَل اَحياء عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون.

آن­هایي كه در راه خدا كشته مي­شوند مرده مپنداريد بلكه زندگانند و در نزد خداوند روزي مي­طلبند.

ستايش به نام خدايی كه آفريينده­ي جهانيان است و به نام خدایي كه جان ما در دست او و رفتن ما به سوي اوست.

با سلام بر انبياء و اولياء و اولياالله و خاتم­الاوصياء و حسين و سلام و درود بر امام امت و با سلام و درود بر ارواح طيبه شهيدان از اصحاب پيامبر تا حال مخصوصاً مظلوم كربلا و شهيدان مظلوم جبهه­هاي گرم و سوزان خوزستان و جبهه­هاي سرد كردستان و درود و سلام بر خانواده­هاي معظم شهدا كه بهترين عزيزشان را فداي اسلام و انقلاب كه اين­جانب قنبرعلي غفاري جهت گذراندن سربازي مقدس داوطلبانه به جبهه­هاي نبرد حق عليه باطل در تاريخ 26/6/59 عازم گرديدم تا بتوانم دِين خود را نسبت به شهدا و اسلام ادا نمايم.

مرگ بهتر از زندگي با ذلت است و مردانه مردن در سنگر را ترجيح مي­دهم و همچنان كه سرور شهيدان زير بار ذلت نرفت و كشته شدن در راه خدا را ترجيح داد، توانسته باشم با خون خود جزء خون­هايي  كه چون سيل درخت پاينده اسلام را آبياري كند موثر باشم. باشد كه وضوي خون­مان در رسيدن به لقاء الهي و انتقام گرفتن از متجاوزان و استقرار حكوت الله در عرصه زمين تا آخر زمان گردد.

خانواده عزيرم! پدر گرامي و مهربان­ام كه يك عمر زحمت كشيدي و مرا بزرگ كردي و مشكلات كشيده­اي، از اين­كه نتوانستم فرزند خوبي براي­تان باشم مرا ببخشيد و در همه هنگام  صبر و استقامت را پيشه خود سازيد كه خداوند با صابران است. مادر عزيزم كه خيلي سختي­ها و زحمت­ها كشيدي و مرا تا اين حد رساندي، از اين­كه نتوانستم حق فرزندي را به خوبي به جا بياورم مرا حلال كن و حال برادران عزيزم اگر نتوانستم برادر خوبي براي شما باشم و در كارها و زندگي با شما همكاري نمايم و نسبت به شما اگر بي­احترامي كرده­ام، مرا عفو كنيد و شما اي خواهران­ام! هميشه بدانيد كه حجاب شما كوبنده­تر از خون سرخ شهيدان است و شما اي امت مسلمان روستاي خودم، به هم­ديگر كمك كنيد و قدر هم­ديگر را بدانيد و نگذاريد در حق كسي ظلمي شود و اگر بدي از جانب من به شما رسيد به بزرگواري­تان مرا عفو كنيد.

به اميد پيروزي نهایي لشكريان اسلام و برافراشتن پرچم توحيد بر فراز كاخ­هاي ظلم و ستم.

                                                                                                 برادر حقيرتان قنبرعلي غفاري.

                                                                                                                  والسلام.