نام پدر : نورعلی
تاریخ تولد :1342/05/01
تاریخ شهادت : 1364/11/21
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

محمد عموزاد

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1/5/1342، مهدیرجه

3- نام و شغل پدر :

نورعلی، کشاورز

4- نام و شغل مادر:

فاطمه عموزاد ، خانه‌دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

هفت فرزند

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

از لحاظ اعتقادی خانواده ای مذهبی بودند و از لحاظ اقتصادی ضعیف بودند.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):ـــــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

مدرسه خیام مهدیرجه

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

مدرسه طالقانی خلیل محله

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :

شهید مطهری، رشته اقتصاد، بهشهر

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه :

دانشگاه تربیت معلم، رشته آموزش ابتدایی، ساری، 2 سال و لیسانس افتخاری

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت : ـــــــــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل : ـــــــــــــ

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی : ـــــــــــــ

 2- یگان اعزام کننده : ـــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

به پدر و مادر بسیار احترام می گذاشت و بعد از فوت پدر سرپرستی و تامین اسرار معاش خانواده به عهده ایشان بود.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی :

رسمی

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :

آموزش و پرورش گلوگاه

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

آموزگار

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند : ـــــــــــــ

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ـــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

در دوران راهنمایی در تظاهرات محل ؛علیه شاه شرکت می کرد. اعلامیه های امام را پخش می کرد.

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

عضو شورای بسیج بود. در بسیج نگهبانی می داد.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

در جبهه حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

24/7/61تا15/12/61-30/1/62تا15/4/62-16/1/63تا7/3/63-14/10/63تا14/2/64-19/8/64تا21/11/64 سپاه بهشهر، یگان ل 25 کربلا، منطقه مریوان، اهواز، جفیر، کوشک، هورالهویزه

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

14 ماه و 10 روز

4- مسئولیت در جبهه :

آر پی جی زن، تیربارچی، فرمانده دسته

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ـــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

21/11/64، منطقه فاو، عملیات والفجر8، به علت اصابت ترکش به سر و شکم

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

دو بار تشییع شد 25/11/64 و 5/5/65، گلزار حسن رضا خلیل محله

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

1ـ برادر شهید –جعفر – می گوید: فردی با ایمان، صادق، زحمتکش بود و بعد از مرگ پدرم سرپرستی خانواده را به عهده گرفت. متواضع، صبور، مقاوم و با اخلاق بود.

2- دوست شهید – محمد رضا عموزاد – می گوید: شهید بزرگوار وقتی غروب می شد به کنار آب می رفت و می گفت:« وقتی غروب می شود دلم می گیرد» و می گفت:« چرا خداوند مرا شهید نمی کند. چون بعد از مرگ پدرم من تنها کسی هستم که باید معاش خانواده را فراهم کنم. خدا نمی خواهد آن‌ها بی کس شوند.» شهید انسان دلسوز، جدی و زحمتکش بود و به عنوان سرباز معلم در مدرسه شهید عموزاد انجام وظیفه می‌کرد. 


وصیت نامه

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله رب العالمین و العاقبه لاتقوا والیقین ولاحول ولاقوه الا لله بالله العلما العظیم.

قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله. بگو شما را یک موعظه می کنم برای خدا قیام کنید.

و من یقاتل فی سبیل االه فیقتل او بغلب فسوف توتیه اجرا عظیما. هر کس در راه خدا جهاد کند و سپس کشته شود و یا پیروز گردد به زودی پاداش عظیم به او عطا خواهیم کرد.

و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه. جنگ جنگ تا رفع کامل فتنه.

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان. بنام الله پرورش دهنده خمینی ها. بنام الله آفریننده مجاهدان و موحدان. بنام خدای یکتایی که انسانهای پاکدامنی چون امام امت خمینی بت شکن و یاران وفادارش چون شماها و خامنه ای و منتظری و رزمندگان و دلباخته را آفرید و به کمال رسانید. بنام خدای عدالت. بنام خدای موحدانی چون علما(ع). بنام خدای محمد(ص). بنام خدای دادگر و دادگستر و دادرس. بنام خدای ذاکران و شاگردان. بنام خدای مؤمنین. بنام خدایی که آفریننده همه موجودات و خلاصه روزی رسان و آسان کننده مشکلات می باشد. بنام خدایی که هم بخشنده و مهربان و هم جبار است و خشمگین. جبار در مقابل دشمنان کفار و منافقین و ستمگران و ستمکاران و مشرکین و بخشنده مهربان در مقابل مؤمنین و موحدان و راستگوی و خوشنیکان.

و ستایش یکتا، خدایی را که پروردگار جهانیان است ستایش بر انبیا که دین محمد(ص) یعنی اسلام را بر مسلمین ارزانی بخشید آن خدایی که همیشه و همیشه به یاد ما مسلمانان و مؤمنین می باشند و به یاری مسلمانان می آید و خدایی که روزی رسان می باشد.

و ستایش خدایی را که نعمات الهی خویش را بر ما ارزانی بخشید و ما باید شکرگزار آن باشیم اگر کفر نعمات کنیم خداوند روزی را از ما خواهد گرفت از جمله نعماتی که خداوند چند سال اخیر بر ما ارزانی بخشید نعمت انقلاب اسلامی که باید شکرگزار آن باشید و کفران این نعمت نکنیم اگر کفر نعمت کنیم خداوند این نعمت را از دست ما خواهد گرفت و همیشه نیست و نابود خواهیم شد پس اگر می خواهیم سر به نیست نشویم باید تلاش و کوشش کنیم که این نعمت که خداوند به ما ارزانی بخشید خوب نگه داری کنیم سپاس بر تو ای خدایی که جهاد در راه خودت را بر بنده حقیر و گناهکار ارزانی بخشیدی و انشاءالله که این نعمت را که تو به ما دادی از دست ما نخواهید گرفت.

با سلام و درود بی پایان و بی کران به ختم رسولان خاتم پیغمبران، منجی عارفان خواسته خداوند، فرستاده خدای هدایت کننده مسلمین حضرت محمد مصطفی(ص). و سلام و درود بی کران به امام عارفان اولین امام معصوم امیرمومنان سرور رادمردان ولی الله قائد فرزند و گواه پاک رسول خدا حضرت علی(ع) که اسوه مجاهدان و موحدان و مومنین می باشد. اوست موحد موحدان، عاشق خدا عشاق جانباز مجاهد فی سبیل الله که در راه الله مبارزات عظیم و مبارک زیادی را انجام داده و مثمر بوده است و با سلام و درود بی پایان و بی کران به اولادان معصوم و پاکش به خصوص خط شکن میدانهای نبرد و پرچمدار جبهه ها و اسوه مجاهدان آخرین امام معصوم، امام عارفان و ختم امامان منجی انسانیت، فرزند زهرای مظلوم، فرزند مولا علی(ع) او که در جبهه حضور دارند حضرت بقیه الله اعظم حجه المسلمین مهدی (عج) و روح ارواح العالمین و لفدا که خداوند فرجش را هر چه زودتر نزدیکتر بگرداند.

و با سلام و درود بی پایان به سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) که سفر حج خود را به خوبی انجام نداده و به یاری خدا و مسلمین از مکه به مدینه و از مدینه به کربلا حرکت کرده تا در کربلا حضور رساند و برای رضای خدا در کربلا با یزید ستمکار و مکار و جنایتکار به پیکار و مبارزه بپردازد او که کسی نبود که در کربلا به ندای (هل من ناصر ینصرنی) وی به جز 72 تن که از خاندان وی بودند لبیک بگویند. و با سلام و درود بی پایان و بی کران به شهیدان صدر اسلام بخصوص فرزند شش ماهه امام حسین(ع)، علی اصغر(ع) و 18ساله علی اکبر(ع) که در راه خدا به یاری حسین پرداختند و سلام و درود بی کران به ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) که در کربلا به یاری امام حسین رفتند و خطبه خواند و یزید و معاویه و کفار و مشرکین و منافقین را رسوا کردند. و سلام به زهرای مظلوم که قبرش ناپیداست او که اسوه تمام زنان و مادران می باشد و زنان و مردان ما باید امام حسین(ع) و علی(ع) و زینب(س) و زهرا(س) و تمام ائمه اطهار را و رسول خدا و امام سجاد(ع) را اسوه و نمونه خود قرار دهند. و سلام و درود بی پایان و بی کران به شهیدان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بخصوص شهدای عزیز و گرامی محراب. و سلام و درود بی کران و بی پایان به کفرستیزان میدانهای نبرد و رزمندگان و دلاوران، شیران روز و زاهدان شب، شجاعان و دلیران و قهرمانان میدانهای نبرد یعنی سربازان امام زمان (عج) و سلام به مجروحین و معلولین و اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران. و سلام به خانواده های معظم شهدا، اسرا، مجروحین، معلولین و مفقودین و جانبازان و سلام به شما امت حزب الله و مسلمان و همیشه در صحنه و سلام بر تو ای پدر قهرمان و مادر عزیز و مهربان که مرا بزرگ کرده اید و به دست خدا سپاردید. و سلام و درود بی پایان بر امام عزیزمان، رهبر گرانقدرمان مرجع تقلید تشیع جهان او قاطع قاطعان او مرد خدا و عالم ربانی اعلم اعلمان حامی قرآن، مفسر عالی مقام، فاضل گرانقدر حضرت آیت الله العظمی نائب امام مهدی او که فکرمان و قلبمان می باشد اوست که فکر مهدی و قلب مهدی و محب و محبت مهدی و زبان مهدی و روح مهدی و روح الله زمان، بت شکن قرن قائد اعظم یعنی روح الله الموسی خمینی می باشند انشاءالله خداوند او را تا انقلاب مهدی در کنار مهدی محفوظ بدارد و اما امروز که مقطع حساس از جنگ زا پشت سر می گذاریم و در انقلاب عظیم اسلامی وقت خودمان را می گذاریم تکلیف الهی ما است که از اسلام و قرآن و پیامبر و امامان و رهبر و ولی فقیه و مرجع تقلید خود حمایت نمائیم و اطاعت از ولی فقیه و پیامبر و امامان یک تکلیف الهی و اسلامی می باشد زیرا که خداوند در قرآن می فرماید اطاعت کنید از خدا و پیامبر و ولی امر خود و امروز رهبر کبیر انقلاب یکی از مراجع تقلید تشیع جهان که ولی فقیه می باشد ما باید از او اطاعت کنیم و او را مرجع خود بدانیم.

و همانطوی که می دانید یک عده روحانی نما مفسد و جاهدان احمق می گویند که او رهبرمان است و مرجع تقلید ما کسی دیگر است ما باید مواظب همچنین اشخاص باشیم. زیرا که خطرناک هستند. هر کسی که می خواهد باشد و در هر لباسی هم باشد باید جلوی آنها را بگیریم و از چنین کسانی باید برادران حزب الله هراسی داشته باشند آنها از شیطانهای بزرگ بدتر هستند. و آیا در اسلام رهبریت از مرجعیت جدا می باشد؟ اصلاً، ابداً، کسی که به درجه اجتهاد رسید به رهبری مردم می پردازد و حکومت اسلامی چون حکومت ایران را تشکیل می دهد و این امام از همه مراجع دیگر امروز اعلم تر است و جامع الشرایط می باشد پس فقط او را رهبر بدانید و فقط او را مرجع بدانید که او شیر روز و زاهد شب می باشد و من تا خون در بدن دارم از او حمایت می کنم و اطاعت از او می کنم و او را مرجع می دانم و مقلد او می باشم و با خون خویش عهد می بندم که آخر مقلد او باشم و از او اطاعت بکنم. دست از او برندارم و با او پیمان می بندم که اگر مرا قطعه قطعه کنند و مثل گوشت کوب خوردم کنند و بکشند و دست و سر و بدن را صدبار جدا کنند دست از او بر ندارم و با خون خویش امضا می کنم که او مرجع و رهبرم می باشد و با خون خویش می نویسم که حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله و حزب فقط حزب الله مرجع فقط روح الله که این مقصد من می باشد. و آمریکا و شوروی و اسرائیل و صدام بدانند که اگر ما را به دار بکشند و دست و پاهای ما را جدا کنند از امام عزیز و اسلام عزیزمان دست بر نخواهیم داشت.

و شما دشمن اسلام و قرآن می باشید اما ای امت حزب الله و مردم مسلمان شما فقط از اسلام و قرآن و ولی فقیه و امامان و پیامبران اطاعت کنید که این رمز سرافرازی و مردانگی می باشد. و امروز همانطوری که مستحضر هستید و می دانید جنگ یکی از مسائل مهم و اساسی مملکت ما می باشد که آمریکای جنایتکار به سرسپرده اش صدام مزدور دستور داد که این جنگ را بر ایران تحمیل کنند و این جنگ یک جنگی است دفاعی و تحمیل شده بر ملت ما و ملت ما برآنند از کیان مملکت اسلامی و ناموس و شرف خود که در خطر بود دفاع می کنند و دفاع بر همه واجب است و پس این جنگی دفاعی که یک جنگی الهی و مقدس و اسلامی که بر اساس شرع اسلامی مردم ما دارند آن را تا پیروزی نهائی به انجام می رسانند وظیفه همه و همه از جوان تا پیر و از کودک تا نوجوان و همه آنهایی که می توانند برزمند و در جبهه حضور یابند و آنهایی که نمی توانند در پشت جبهه کمک کنند. ای جوانان غیور و نیرومند و ای پیران نیرومند و توانمند بیائید از مملکت و دین و شرف و ناموس خود دفاع کنید و بجنگید که اگر کشته شوید شهیدید زیارا که پیامبر فرمود: هر که ضمن دفاع از دین خود کشته شود شهید است و اگر هم کشته نشدید خداوند به شما اجر عظیم عنایت می فرماید و اگر پیروز شوید نام شما در تاریخ ثبت می گردد و ما چه بکشیم و چه کشته شویم باز هم پیروز هستیم که این منطق اسلام و قرآن و پیامبر می باشد و آنهایی که در پشت جبهه هستند و نق می زنند و هیچ فکر جبهه نیستند و می گویند که ما به جبهه نمی رویم زیرا که این جنگ حق نیست و ایران باطل است و می گویند عراق هم باطل است ایران هم باطل، به همچنین افرادی اعلام بدارم که شما کورخوانده اید پست و جاهل، احمق و نادان، مفسق و فاسد و اهل نفاق و اهل جهنم و کور ذهن و کور باطن هستید زیرا که پیامبر اسلام می فرماید: هر که بجنگد و یا نفس خود را آماده به جنگ نکند بر شیعه ای از نفاق مرده است. ننگ بر شما که پیامبر شما را اهل نفاق و تثبیت خویی می داند شما ننگ مملکت هستید انشاءالله به زودی کلک شما نفاق افکنان و منافقین کنده خواهد شد به دست این جوانان برومند بسیجی شما اختلاف افکنان باید بدانید که اگر برادران بسیجی در کنار هم نیستید ولی موقعی که انفجاری میان شما منافقین و آنها رخ داده است همه با هم می شوند و شما را نابود می کنند. و به شما نصیحت ومی کنم هر چند که شما پند و نصیحتی نیستید و بیایید از کارهای زشت و احمقانه خود بردارید و در کنار برادران حزب الله و بسیجی با هم دیگر تلاش کنید و کوشش کنید و بجنگید تا اسلام پیروز بشود. امروز اسلام در خطر است اگر اسلام را یاری نکنیم در آخرت می خواهیم جواب پیامبر را چه بدهیم؟ آن موقع روسیاه و شرمنده می شویم پس ای مسلمانان بیایم وحدت داشته باشیم تا ابرقدرتهای جهانی و صدام و اسرائیل را نابود سازیم و اسلام را در تمام جهان پابرجا کنیم که این چنین است می شویم. امت پیامبر و انسان کمال و نیرومند که اگر خدا را یاری کنیم خدا ما را هم یاری می کند. و الان مردم ایران زیر سلطه فرعون زمان صدام دارند له   می شوند چرا که ما به یاری آنها بشتابیم و انها را کمک کنیم و مردم لبنان و فلسطین و افغانستان و فیلیپین هم همینطور آنها دارند زیر سلطه جنایتکاران و متجاوزان له می شوند و ما باید به کمک آنها بشتابیم و تا متجاوزین را مجازات بکنیم اگر به یاری برادران مسلمان نشتابیم مسلمان نیستیم زیرا خداوند می فرماید: اگر مسلمانانی در زیر سلطه ابرقدرتی دارد له می شوند مسلمانان دیگر به یاری آنها نروند کفار می باشند. اگر ایمان داریم و مسلمان هستیم و امت پیامبر هستیم امام حسین(ع) را دوست داریم باید امروز بجنگیم و قیام کنیم تا اسلام را در تمام جهان برسانیم.

و اما تو پدر عزیزم، تو ابراهیم هستی مانند، حضرت ابراهیم خلیل الله محکم و استوار باش و اسماعیل هایت را به میدانهای نبرد فرست که نمونه انسان کامل خواهید بود. مبادا با شهادت فرزند خود از جبهه رفتن دیگر فرزندان خود جلوگیری کنید که این کار شما روح مرا زجر خواهد داد اگر من کشته شدم هیچ ناراحت نباش و لباس سیاه بر تن نپوش و در مجالس من فقط شیرینی پخش کند و مجالس محفل مرا سنگین نگیرید فقط با نان و خرما مجالسم را بگذارید و این کمک را به جبهه نبرد فرست. انشاءالله که خدا شما را در پناه خویش محفوظ بدارد.

و اما تو ای مادر عزیزم، تو را خیلی دوست داشتم اما متأسفم که نتوانستم عصای دست پیری شما بشوم زیرا اسلام عزیز از همه چیز گرامی تر و گرانقدرتر و عزیزتر می باشد. تو زینب زمان هستی با دادن نور چشم خود و فرزندان خود تو همیشه استوار باش و محکم و چشم دشمنان را کور کن و گریه و زاری نکن و لباس سیاه بر تن نپوش و صابر و شکیبا باش که خدا با صابران است. تو با گریه و زاری نکردن خود منافقین را رسوا کن که این روحم را شاد می کند. و ای برادران و خواهرانم، اگر من کشته شدم هیچ ناراحت نباشید و گریه و زاری نکنید و لباس سیاه بر تن نپوشید و همیشه منافقین را خار و ذلیل بدانید و با آنها دشمنی بورزید که انها خطرناک ترین مردم می باشند و اگر جسدم به دست شما نرسید باز هم هیچ ناراحت نباشید و زینب حضرت فاطمه زهرا و حضرت علی و امام حسین(ع) را اسوه و نمونه خود قرار دهید.

و اما شما بسیجی ها قدر خود را بدانید شما هستید که آمریکا و اسرائیل و شوروی و صدام را به لرزه درآوردید و همیشه در غم و اندوه بر سر می برند شما واقعاً کنار لشگریان اسلام و جهادگران و پیکارگران و مجاهدان فی سبیل الله هستید و از هیچ چیزی هراسی نداشته باشید و هراسی به دل نداشته باشید که خدا با شماست شما همیشه با هم باشید و در کنار هم باشید و وحدت داشته باشید و حرفهای اختلاف انداز را گوش نکنید آنها می خواهند با این کار ما سوءاستفاده کنند و میان شما اختلاف بیاندازند و تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند مواظب باشید و همیشه در صحنه باشید همانطور که تا به حال بودید باز کوشش و اطاعت خود را قویتر کنید که دشمنان شما را گول نزنند فریب افرادهای فاسد و باندهای از خدا       بی خبر و مفسد و منافقین زشت خوی و بد صفت را نخورید. و شما ای امت حزب الله از دولت مکتبی و سیاسی و انقلابی و جوان و متعهد و با تقوا و با ایمان و دولت اسلامی حمایت کنید و تضعیف این دولت اسلامی تضعیف انقلاب می باشد کسانی مکه دارند این دولت را تضعیف می کنند بدانید آنهایی هستند که نه تنها خودشان توانایی انجام کاری دارند بلکه می خواهند یک دولت استعماری و سوسیالیستی را به وجود بیاورند مواظب همچین اشخاصی باشید و از ریاست محترم جمهور سید علی خامنه ای او که قاطع می باشد و در کنار مردم، برای مردم خدمت می کند حمایت کنید و او را تضعیف نکنند که تضعیف وی تضعیف ولایت فقیه می باشد. و از ریاست مجلسی شورای اسلامی که مزدی سیاستمدار و انقلابی و مبارز می باشند حمایت کنید که او در میان سیاستمداران غربی بی نظیر می باشد و تضعیف وی تضعیف اسلام می باشد و از ولی فقیه آیت الله منتظری او که جانشین حضرت امام می باشد و در پی قوانین اسلامی و جهانی اسلام می باشد و تلاشگر و مبارز و ربانی و عالم می باشند. و از امام و رهبر و مرجع تقلیدمان اطاعت کنید و حمایت کنید و گوش به حرفهایش باشید و در رگهایتان جای بدهید که اگر خدای نکرده از او حمایت نکرده اید از کفار می باشید. و به کسانی که در جمع منافق می باشد و به اصطلاح پشت سر حرفهایی می زنند و به طریقی می خواهند که این انقلاب را ضربه بزنند و خیال پوچ و توخالی دارند به آنها بگوییم که شما زشت خویان آدمهای جاهل و احمق و مفسد و مفسق می باشید و در جهنم و آتش دوزخ قرار خواهید گرفت به خود آئید و از کارهای احمقانه و زشت خویش دست بردارید و بیاید در کنار اسلام و به اسلام و پیامبر و قرآن خدمت کنید. و از امت حزب الله می خواهم که روحانیت در خط امام را تضعیف نکنند که تضعیف روحانیت در خط امام، تضعیف اسلام است و روحانی نمای احمق بدانند که انها با شیطانهای بزرگ هستند و جز کفار می باشند. و اما ای دوستانی که همیشه با هم بودیم به شما وصیت می کنم که همیشه در خط امام و در پناه خدا از اسلام حمایت کنید و همیشه در صحنه باشید و به جبهه ها بروید و اسلحه افتاده مرا و دیگر برادران را بردارید و به میدانهای نبرد بشتابید و منافقین را ذلیل نمائید و نفرین و لعنت بر منافقین و کسانی که در پشت سر برادران بسیج حرفهای زشت می زنند و غیبت می کنند آنها بدانند که خون این جوانان آنها را در خط غرق خواهد کرد و تمام محافل و مجالس مرا اختیارش را برادرم محمدتقی می دارند و نماز هم را وی می داند که چه کسی بخواند و اختیارات را در دست وی می باشد و هیچ کس حق دخالت ندارد. و وصیت نامه ام را در روز تشیع جنازه ام برادر عزیز و گرامی و دانشجوی مبارزم محمدتقی عموزادی بخواند. برادرم تو استوارش باش و محکم و با سخنان خویش چشم منافقین و دشمنان را کور بگردان.   والسلام علیکم و رحمه الله

برادر حقیر و خدمتگزار مملکت اسلامی برادر محمد عموزادی.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

 

و اما من می روم که تا به یاری حسین زمان و به (هل من ناصر ینصرنی) حسین زمان لبیک بگویم و تا با شهادت خود جوششی در جوانان و پیرمردان به وجود آورم، می روم تا خون شهدا محفوظ بماند و اسلام پایدار بماند و قرآن و دین اسلام و یاد شهیدان و یاد امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و شش ماهه علی اصغر در دلها بماند و قرآن برپا باشد و می روم تا به دشمنان بفهمانم که اگر دانشجوها و دکترها و معلم ها و کشاورزها و همه قشرهای که شهید شدند اسلحه های آنها بر زمین نمی افتد بلکه برادران دیگر و اسلحه های آنها را می گیرند و شهادت در نظر من مثل آب گوارا و عسلی است که می خواهم آن را بنوشم و به آن عشق می ورزم و عاشق آن می باشم.

شهادت دری از درهای بهشت است و جبهه خانه من می باشد و جبهه مشهد من می باشد، جبهه جایگاه شهادتم می باشد و به جبهه رفتن علاقه دارم و هرگز سنگر را خالی نمی کنم و دشمنان بدانند اگر جوانان ما را از ما گرفتند دیگران در جای آنها هستند و مبادا با شهادت من یک عده سوءاستفاده و یا استفاده سوء نمایند که این به ضرر اسلام می باشد و سوءاستفاده از خون شهیدان نکنید که شهیدان جلوی شما را در روز قیامت خواهند گرفت.

خدایا، شهادت در راه خودت را نصیبم بگردان.

و ای حزب الله شهر و {     }در جبهه تو کرامت داری، شهادت و شجاعت، ایثارت، دلیریت، شهادت، شهامتت و هستی و نیستی {      }از تقوا و ایمان و عشق به خدایت بود که ابرقدرتهای جهانی و اسرائیل و صدام و منافقین و کفار و مشرکین و قاسطین و مارقین را به لرزه درآورد تو مواظب خود باش و قدر خود را بدان و مبادا که خدای نکرده با یک پیروزی غرور تو را بگیرد و تو غیرتت و نیرومندیت را به کفر جهانی نشان دادی پس ای تو که شرافت در صحنه های نبرد و کرامت در پشت جبهه زیاد است اتحاد و وحدت و صمیمیت را حفظ کند وجود را در پناه خدا نگهدار که این عزت تو را زیاد        می گرداند و ای کسانی که پنجاه و صد سال سینه زدید و گریه کردید و گفتید که ای کاش ما در کربلا بودیم و در کنار امام حسین(ع)و در رکاب وی شمشیر می زدیم و به شهادت می رسیدیم الان زمان که زمان همان زمان و مکان همان مکان است پس چرا در کنج خانه مثل موش نشسته ای و فریاد نمی زنی و به یاری برادران رزمنده نمی شتابی و به الله اگر تو در همان زمان هم بودی مانند اهل کوفه از پشت به امام حسین(ع) خنجر می زدی همانطور که الان داری به به این نائب امام و رهبر و مرجع خود خنجر می زنی پس اگر می خواهی در قیامت به حسین(ع) محشور شوی و پیش حضرت زهرا و زینب(س) روسیاه نباشی بیا و اسلحه های افتاده فرزندان خود را بگیر و به میدان نبرد بشتاب که سعادت بس عظیم و پاداشی بزرگ برای تو می باشد. و ای کسانی که ندای صلح سر می دهید و الان که بعد از چند سال جنگ دیدی که رزمندگان اسلام پیروز شدند و کار صدام یکسره و تمام است می گوئید صلح بکنیم چرا که در ابتدای جنگ ملت ما خطمان صلح بود صلح نمی کردید الان که دیدی دارید شکست می خورید ندای صلح سر می دهید بدانید که ملت ما این صلح تحمیلی که لکه ننگ است بر روی پیشانی آنها نمی پذیرد.

آیا با کسی که می کشد و ویران می کند و بمب می ریزد می شود صلح کرد؟ هیهات، اصلاً، ابداً ملت ما این صلح تحمیلی را نخواهد پذیرفت. ما خواهان صلح هستیم نه صلح تحمیلی. ما صلح شرافتمندانه می خواهیم صلحی که در آن عزت باشد و کرامت ملت ما قبول می کند و باید متجاوز مجازات شود تا ملت ما این صلح را قبول کند. پس ای امت حزب الله این صلح تحمیلی را نپذیرید و قبول نکنید که لکه ننگی است که بر روی پیشانی شما ثبت می شود و در قیامت باید جواب خون این شهیدان عزیز را بدهید. شما ای برادرانم و ای برادر عزیز و دانشجو گرامی، محمدتقی و ای رزمنده عزیز قربانعلی، شما با سخنان کوبنده خودتان مثل امام سجاد(ع) دشمنان و منافقان و کفار را رسوا کنید. اگر زیاد وصیت کردم مرا ببخشید.

داداش محمدتقی وصیت من درهم نوشته شد تو آن را یک دور بخوان و خوب پاک نویس کن.

                                                                                                                *** والسلام ***