نام پدر : خلیل
تاریخ تولد :1335/08/01
تاریخ شهادت : 1365/06/13
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

حسینعلی عمرانی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1335/2/1 ـ بهشهر

3- نام و شغل پدر :

خلیل ـ کارگر کارخانه چیت سازی

4- نام و شغل مادر:

خاتون محمدجانلو ـ خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

ــــــــــــ

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

در کانون خانواده ای مومن و مقید و آگاه به اصول و ارزش های اسلامی با اوضاع اقتصادی نسبتاً معمولی که از زحمات بی دریغ والدین در جهت کسب روزی حلال  به دست می آمد به رشد و تکامل رسید.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

ــــــــــــــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):

ــــــــــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

مدرسه ابتدایی بهشهر

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

مدرسه راهنمایی بهشهر

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :

دبیرستان دوره مقدماتی تربیت معلم را در شهرستان گرگان گذراند.

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه :

ـــــــــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :

ـــــــــــــــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :

دیپلم

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی :

انجام داد

2- یگان اعزام کننده :

ــــــــــــــــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی :

ــــــــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :  

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج :

ـــــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ):

ـــــــــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

فردی بسیار مهربان و دلسوز بود، به پدر و مادر احترام می گذاشت. و نهایت احترام را به آن ها می گذاشت و حقوقی هم که می گرفت را به پدرش می داد.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی :

رسمی

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :

آموزش و پرورش

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

57/2/1 به استخدام رسمی در آمد ـ معلم

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

سخنرانی های دکتر بهشتی ـ شخصیت و افکار حضرت امام  در روحیات وی تاثیر به سزایی داشت .

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد :

ــــــــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

در تظاهرات و راهپیمایی و پخش اعلامیه  شرکت داشت .

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل بسیج به فرمان امام لباس خاکی را برتن کرد و در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود :

ــــــــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :  

در جبهه حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

طی چند مرحله از 60/3/21 تا 60/7/3 و 61/3/19 تا 61/6/26 و 65/4/3 تا 65/6/13 با عضویت بسیج در منطقه جنوب  در جبهه ها حضور داشت .

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

بیش از 8 ماه

4- مسئولیت در جبهه :

رزمنده

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :

ــــــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد :

ـــــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

تاریخ 65/6/13 در منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

پیکر پاک و مطهر ایشان در تاریخ 65/6/16 در گلزار شهدای بهشت فاطمه بهشهر  خاکسپاری شد .

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

برادر شهید نورعلی می گوید : بار آخری که می رفت به جبهه بسیار خوشحال و خندان و با روحیه ی عالی بود  به ایشان هر بار پیشنهاد ازدواج می دادیم ایشان مخالفت می کرد ولی بار آخر گفت این بار که آمدم ازدواج می کنم و ما برای ایشان برنامه ریزی کردیم که ایشان رفت و دیگر بر نگشت و به درجه شهادت رسید .

ایشان در سپاه دانش یکی از روستاهای دوردست بود دولت پولی را که به آنها اختصاص می داد کدخدای محل آن را بر می داشت و خودش استفاده می کرد و ایشان وقتی متوجه شدند خودش مستقیم پول را می گرفت و بین اهالی محل تقسیم می کرد .

برادر شهید ـ علی اشرف ـ می گوید : ایشان قبل انقلاب فعالیت هایی علیه شاه انجام می داد اسلحه از شهرستان به صورت مخفیانه می آورد . در مبارزات و راهپیمایی و تظاهرات علیه رژیم شاه حضور داشت  و در یکی از همین تظاهرات ها ساواک تعدادی از آن ها را می گیرد و شکنجه می کند.


وصیت نامه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

لااله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله

جاء الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا.

ستایش خدای راست که برای نعمتش ستایش شده و برای قدرتش پرستیده گشته در سلطنت خویش فرمان رواست و به جهت شوکتش از او بیم دارند، بدان چه نزد اوست رغبت شده، فرمانش بر همۀ مخلوق جاری است والاست در نهایت والائی، نزدیک است و در عین حال بلند مرتبه، از دیدگاه بینندگان فرا رفته تا آغاز است و بی انتها، و توانائی که به عظمتش در سلطۀ آسمانی مزید است و به قدرتش در بزرگ منشی وحید، آیاتش به حکمتش بر مخلوق هویدا کرد، ماده ای نبود تا اختراع صدق نکند و علتی نداشت تا ابتداء درست نیاید و بیان از وصفش ناتوان است و دیدگان در آستانش نابینا و هر گونه توصیفی در مقامش نارسا، بی مانع نهان است و بی پرده پنهان، نادیده شناخته شده و بی شکل توصیف گشته و بی جسم تعریفش کنند، معبودی جز خدای بزرگ والا نیست، اندیشه ها از رسیدن به حقیقتش حیران شده و خردها از درک نهائیش سرگردان، او را می ستائیم چنانچه درمان روانهاست و گواهی می دهم که معبودی جز خدائی یگانه بی شریک نیست.

خدائی یکتا، بی مانند، بی نیاز، که نه همسری گیرد و نه فرزندی دارد، گواهی می دهم که محمد (ص) بنده ای است که او را برگزیده و فرستاده ایست که او را مبعوث کرد، در زمان فطرت رسولان و خواب دراز ملتها و گسترش نادانی و سرکشی فتنه و گسیختن اساس محکم دین و کوری از دریافت فقر و سرپیچی ستم و نابودی دیانت قران را بسویش فرستاد، و اوست بیان و توضیح حقیقت قرآن است به لسان عربی بدون کجی و انحراف که متقین مردم پرهیزگار شوند.

با درود فراوان به حجت خدا و نائب بر حقش امام امت و امت شهیدپرور ایران و مسلمین جهان.

ای امت شهیدپرور، امروز جنگ در رأس همه امور است آگاه باشید که جنگ فقط برای رضای خدا ارزش دارد نه بخاطر شهوت و حب دنیا که سرمنشاء هر خطاهاست و نه به خاطر طمع بهشت و نه از ترس جهنم، فقط برای رضای معبود باید باشد تا در نزد خدا رستگار باشند.

الذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک الفائزون.

آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت کردند و در راه خدا از جان و مالشان جهاد کردند آنها را مقام بلندی است در نزد خدا و آنان رستگاران دو عالمند.

اما سخنی با منافقین، ای منافقین که ادعای خلقی بودن می کنید چرا در جبهه های حق علیه باطل نمی جنگید و چرا در هر پیروزی در جبهه ها فرزندان اسلام را می کشید و می سوزانید؟ آیا این عمل شما دال بر آمریکائی بودن شما نیست؟ چرا کودکان معصوم رادر آغوش مادر می کشید؟ چرا مسلمانان را صرفاً به خاطر اینکه از امام امت خمینی بت شکن حمایت می کنند ترور می کنید؟

ای کسانی که به هر طریقی چوب لای چرخ این انقلاب اسلامی می گذارید، ای گروهگهای ملحد و کافر، ای گروهکهای منحرف که دم از اسلامیت می زنید و تفسیر قرآن می گوید ولی عملاً دستتان در دست منافقین از خدا بی خبر است.

ای گروهکهائی که دم از حجت خدا می زنید و خود بیشتر از همه دل امام زمان (ع) و نائب بر حقش امام امت را می آزارید، ای روشنفکرهای غرب زده و شرق زده ما طبق دستور اسلام به شما نصیحت می کنیم که دست از کارهای خلاف اسلامی و انسانی برداشته بگذارید این انقلاب اسلامی تحقق ببخشد تا دیر نشده توبه کنید که خداوند توبه پذیر است.

ثم یتوب الله من بعد ذالک علی من یسلموالله غفور رحیم.

اما حرف دیگر من با درویشهائی است که دم از علی (ع) می زنند، آنها چرا در جبهه ها هیچ اقدامی نمی کنند فقط در گوشه ای نشسته و دکان باز کرده اند و حالت خمودگی انتخاب و علی، علی می گویند و دم از مرغان می زنند، آقای خرقه بر تن کرده، عرفانیت در جبهه هاست و در جبهه می توانید خدا را ببینید، ای مسلمانان قرآن و نهج البلاغه را بخوانید و به آن عمل کنید و در کلاسهای تفسیر شرکت کنید و مسجدها را پر کنید و نماز را اول وقت بجا آورید (الصلوه عمود الدین).

من هر جا که کفر باشد در مقابلش خواهم ایستاد، حتی اگر در هر نقطه از جهان باشد، و خیلی دوست دارم در جبهه های ایران و در کنار برادران فلسطین، افغانستان و برادران مسلمان اریتره و فیلیپین، اتیوپی و صحرای پولیساریو باشم و در راه خدا بر علیه کفر بجنگم.

بار خدایا این سعادت را نصیبم گردان برای تحقق بخشیدن اسلام، پس ای گلوله ها و ترکشها سرخ گونه بر من ببارید.

در خاتمه وصیتم به پدر و مادر، تقدیر از زحمات بی نهایتشان که مانند شمعی بودند و سوختند و بر من روشنائی بخشیدن.

پدر مهربانم، سلام خدا بر تو باد که چونان ابراهیم فرزند خویش را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستادی بدان و آگاه باش که اسماعیلت هرگز از فرمان باری تعالی سرباز نمی زند و مرگ را در راه خدا جز سعادت نمی داند و زندگی را به جز جهاد در راه عقیده درست نمی داند و شهادت را جزء بهترین نعمتهای خداوند می داند.

مادر مهربانم، سلام خدا بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه ات پیروز شدی و فرزندت را روانه میدان نبرد کفار و مسلمین کردی و گفتی که تو را در راه خدا هدیه انقلاب اسلامی می کنم و من بر وجود تو افتخار می کنم که مادری از سلاله فاطمه زهرا (س) هستی.

خواهرانم، شما نیز زینب زمان باشید و از هر آنچه غیر رضای خدا هوس کردید بپرهیزید و در راه خدا مبارزه کنید و حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید.

برادرانم، راه خدا بهترین و برترین راههاست پوینده و کوشنده در این راه باشید، در پایان از پدر و مادر و خواهران و برادرانم تقاضا دارم که بعد خبر شهادتم دو رکعت نماز شکر بخوانید.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار