نام پدر : ابراهیم
تاریخ تولد :1343/04/03
تاریخ شهادت : 1362/05/19
محل شهادت : سقز

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد رمضان علي­زاده*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجایی که هر فرد مسلمان وصیت نامه ای باید بنویسد، اینجانب فرزندتان رمضان علی زاده وصیت نامه ای می نویسم:

اين حقير چند كلمه­اي با برادران و خواهران ديني و حزب­الله پيامي دارم و آن اين است كه هميشه به ياد خدا باشيم و ذكر خدا به اين نيست كه تسبیحات اربعه بگوييم، اين ذكر است امام صادق (ع) مي­فرمايد كه ذكر خدا اين است كه هر وقت كه كار زشت مي­كنند، به ياد خدا باشيد و خداوند هم مي­فرمايد در قرآن کریم: ( فاذکرونی اذکرکم) یعنی پس ياد كنيد مرا تا ياد كنم شما را. سعي كنيد كه كارهاي­تان براي رضاي خدا باشد، نه براي نفس باشد. به طوري كارهاتان و نيت­تان خالص باشد كه هر چه گویي و هر چه كني براي رضاي خدا و في سبيل­الله باشد.

برادران و خواهران دينی­ام! به طوري باشيم كه امام صادق فرمود: شيعه سربلندي ما باشد نه خواری. برادر و خواهر دینی ام! سربلندی به جز دانشمند شدن در دین و دانستن احکام و علم را برای عمل خواستن نمی باشد واگر عمل همراه با خلوص نیت داشته باشید آن وقت اسلام سربلند است.

برادران!  سعي كنيم این آیه را که همیشه حضرت علی(ع) می گفت:( حتی یحکم الله بیننا و هو خیرالحاکمین) یعنی تا حکم کند خدا میان ما و اوست بهترین حکم کنندگان.برادران و خواهران دل خود را پاك كنيد و از هر فساد خالص كنيد براي خدا.

اميرالمومنين (ع) به نقل از رسول­الله مي­فرمايد: ( ان الله لا ینظر الی صدرکم ولا الی اعمالکم ولکن ینظر الی قلوبکم).یعنی خداوند به صورت­ها و كردارهاي شما نگاه نمي­كند بلكه به دل­هاي شما مي­نگرد.

برادر و خواهر مسلمان! در عصري هستيم كه بي­تفاوت نمي­توان ماند چون دشمنان ما چه از داخل و چه از خارج نمي­گذارند دين خدا در زمين پياده شود و چون من و تو مسلمان و بنده هستيم، تكليف به ما رجوع مي­كند كه دين خدا را پياده كنيم. دشمنان اسلام دست به دست هم دادند كه به دست صدام ملعون اين انقلاب اسلامي را از بين ببرند.که بیش از 18 کشور به او کمک می کنند واز طرفی گروه هایی از چپ و راست در داخل کشور سر جنگ با ما گرفتند آیا درست است که  يك فرد مسلمان این وقت  بي­تفاوت بنشيند.

 برادر و خواهر مسلمان! اگر مي­توانيد به جبهه برويد و اگر نمي­توانيد به پشت جبهه كمك كنيد كه اگر اين كار را كرديم، چه شكست بخوريم پيروزيم و چه پيروز بشويم پیروزیم.چون كه ما بنده هستيم و تكليف خود را انجام مي­رسانيم و اين آيه نشان مي­دهد كه خداوند مي­خواهد بيازمايد: (ولنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین). يعني هر آينه آزماييم شما را به چيزي از ترس و گرسنگي و كاستن از مال­ها و نفس­ها و ميوه­ها. و برادر و خواهر! بهشت را به بها مي­دهند نه به بهانه. نماز را سبك نشماريد كه رسول خدا مي­فرمايد: كسي كه نماز را سبك بشمارد از من نيست و خداي متعال در قرآن مجيد فرمود: ( ان الصلاه تنحی عن الفحشا و المنکر و لذک الله اکبر) یعنی نماز انسان را از كارهاي زشت و ناپسند باز مي­دارد. البته ياد خدا از نهي از فحشا و منكر بزرگ­تر است. برادر! نماز جماعت و جمعه را سبك نشماريد. حديث داريم كه اگرصف نمازگزار از ده نفر بيشتر باشد. اگر تمام آسمان­ها كاغذ و درياها مركب و درخت­ها قلم و جن وانس و ملائكه نويسنده شوند نمي­توانند ثواب يك ركعت آن را بنويسند.

 و برادر و خواهر ديني­ام! به نماز جمعه برويد كه خدا در قرآن مي­فرمايدL یا ایها الذین آمنواذا نودی الصلوه من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله و ذروا البیع). یعني آن كساني كه ايمان آورديد، چون ندا کرده شود برای نماز در روز جمعه پس بشتابید به سوی ذکر خدا و واگذارید بیع را. آری برادر و خواهر مسلمان! و چون  انقلاب ما مكتبي است، دشمن ما نيرو و  طرف­داران انقلاب را در نماز جمعه مي­سنجد.

 بار خدايا! ما را مسلمان بميران. بار خدايا! ما را يك لحظه به حال خود وا مگذار. رهبر انقلاب اسلامي را و رزمندگان و ملت حزب­الله را از گزند بيگانه حفظ فرما. خدايا! دشمنان ما را اگر قابل هدايت هستند، هدايت و اگر نيستند به دست ما نابود بفرما.

دوستان و هم­شهريان مسلمان! از اين برادر ديني­تان رمضان علي­زاده ناراحتي ديديد، به عزت و بزرگي خود مرا ببخشيد که من طاقت گناه حق­الناس را در روز قيامت ندارم.

                                                                                        والسلام عليكم و رحمه الله و برکاته  


زندگی نامه

اسکن زندگینامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد