نام پدر : نورالله
تاریخ تولد :1342/07/15
تاریخ شهادت : 1364/01/03
محل شهادت : سومار

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید ابراهیم علی بابائی *

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« مِنَ المُومِنینَ الرِجالَ صَدَقوا ما عاهَدوا ... عَلَیه فَمِنهُم مِن قَضی نُحبَه یَنتَظِر و ما بَدلو تَبدیلا »

با درود فراوان به امام زمان و نائب بر حقش امام امت و سلام و درود به رزمندگان کفر ستیز در جبهه ها که دعاهایشان و سلاحشان پشت ابرقدرتهای شرق و غرب را به خاک مالیده و سلام به امت همیشه در صحنه ایران که تمام توطئه های مزدوران آمریکائی را خنثی کرده و غافل نبوده.

همانطوری که پیامبر اکرم فرموده: هرکس بدون وصیت از دار دنیا برود بی نام و نشان از دنیا رفته و مورد شفاعت امت من قرار نمی گیرد. این جانب ابراهیم علی بابائی در تاریخ 16/11/1362 به جبهه های حق علیه باطل عازم می باشم در حالی که راهم را شناخته و هدفم را که آرزوی دیرینه من است می دانم. با چشمی باز و اراده قوی و دلی پرشور از عشق به پیوستن به لقاء الله در این راه قدم می گذارم.  

درراهی که با کوله باری از مسئولیت، مسئولیت خون شهید، پیام شهیدانی که خون افشان در ایران کربلا بوجود آورده شهیدان هویزه، آبادان و سنندج و غیره. آری من عازم سرزمین حسینم تا به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین را که حدود 1400 سال پیش ندا داد لبیک گویم و در رکابش به شهادت رسم. ضمناً باید بگویم که پیام من به ملت محروم ایران این می باشد هر چند که من کوچکتر از آنم برای ملت ایران این می باشد هر چند من کوچکتر از آنم برای ملت ایران پیامی داشته باشم و آن پیام این می باشد.

ملت ایران! من شما را به تقوا و ترس ز خدا و ملازمت و فرمان او به آباد داشتن خود به یاد او و چنگ زدن به ریسمان او سفارش می کنم، و کدام سبب رشته ای از سبب و رشته بین شما و خدا استوارتر می باشد. اگر به آن دست اندازی و خود را برای تحمل رنجها و مصیبتها و ناکامیها و ناروائیها آماده سازید همانطوری که پیامبر اکرم فرمود:

آن مردم از امت من که درناز و نعمت زائیده و بزرگ شدند و همش در حال خورد و خواب باشند و چرب زبانی کنند آنها بدترین امت من هستند پس ای امت محروم در برابر سختیها و مصیبتها دلی قوی دارید که قادر یکتا پشتیبان و نگهبان شماست. تنها اوست که شما را از شر دشمنان نجات می بخشد و عاقبت شما را به خیر می گرداند و دشمنان شما را به انواع عذابها و شکستها دچار می گرداند.

 این سختیها و مصیبتها زودگذر و تمام شدنی است ولی به پاداش این جانفشانیها و فداکاریها به نعمت های ابدی و بی پایان خداوندی خدا می رسد و بر سر کرامت و بزرگواری تکیه خواهید زد و اگر در مقام و عظمت شما خللی وارد شود هیچگاه زبان به شکایت نگشائید و آنچه را که از قدر و منزلت الهی شما می کاهد بر زبان نیاورید و همچنین ای ملت همیشه در صحنه این منافقان از خدا بی خبر و کوردل را که مزدوری بیش نیستند لحظه ای امان نداده و پوزه شان را به خاک بمالید.

و جوانان عزیز و غیور ایران! مبادا گول این منافقان را بخورید. و همچنین ای جوانان عزیز! نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد و ای جوانان عزیز مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر (ع) در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد و ای جوانان عزیز بترسید ازین که مرگ تو را دریابد و تو در گناه باشی و در مورد مادران باید بگویم که مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضرخدا نمی توانید جواب زینب را بدهید ک زینب تحمل 72 تن شهید را نمود. همه مثل خاندان وهب باشید.

 جوانانتان را به جبهه ها بفرستید و ضمناً برادران و خواهران عزیز استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و اگر خدای ناکرده دشمنان اسلام روزی روحانیت را از شما جدا و وحدت را از شما بگیرند آن روز روز بدبختی ماست و روز جشن دشمنان است یعنی ابر قدرتها است.

آری، ملت ایران! نگذارید عده ای فرصت طلب خون شهدا را پایمال کنند و دست از دامان اسلام و امام برندارید اگر چنین شود چنان بلائی به سر ما می آید که بر سر کوفیان آمد و برای بقای عمر و سلامت  امام دعا کنید و در امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.

 و همچنین به برادرانم باید بگویم که امر به معروف کنند و زبانتان را از زشتیها بازدارید و با تلاش و کوشش آن را بجا آورید و در راه خدا جهاد کنید جهادی که شایسته اوست و در بین خود آن صمیمیت برادری را حفظ کنید و مبادا در بین شما نفرقه بیفتد و از همدیگر جدا باشید و برای حق هر جا و هر سخن باشد اقدام کنید و همچنین مساجد را پر کنید و نماز به پا دارید که شیطان و شیاطین از نماز می ترسند و برای آخرت توشه های خود را برگیرید که دنیا گذرگاهی بیش نیست.

و برادرانم! اگر فیض شهادت نصیبم شد آنان که پیرو خط سرخ امام نیستند و به ولایت فقیه اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه ام حاضر نشوند اما باشد که خداوند به حرمت شهدا آنان را نیز متحول سازد و به رحمت الهی نزدیکشان کند و برادرانم، به رهبر بگوئید اگر هزاران جان داشتم در راه تو ای رهبر که همان راه انبیاء است می دادم. و همچنین به مادرم باید بگویم که آنهائی که شهید شده اند نمرده اند بلکه زنده اند و درنزد خدا روزی می خورند ولیکن شما این را نمی بینید. مادرم واژه شهدات، وحشت نیست. وقتی که مزدوران شرق و غرب و خود فروختگان به طرف بچه های ما تیراندازی می کنند و تیر آنها در سینه های بچه های ما فرو می نشیند می بینیم که بهترین ما و با ایمانترین ما به شهادت می رسند

من نمی دانم این چه سری است که با ایمانترین بچه ها تیر می خورند که خداوند می داند و همچنین مادرم باید بگویم که اگر جنازه ام به شما هدیه شد دست دعا به طرف خداوند بلند کنید و از خدا طلب مغفرت کنید تا خداوند این شهیدتان را از شما قبول کند. چون هیچ قطره خونی همچون قطره خونی که در راه خدا ریخته شود نزد خدا محبوب نیست و همچنین امام را دعا کنید و شیرتان را برایم حلال کنید و من امانتی بیش در پیش شما نبودم که به صاحب اصلی خود بازگشتم و خوشحال باشید که توانسته اید امانت خود را به نحو احسن به صاحب اصلی اش برگردانید و در روز قیامت در برابر زهرا (س) خجل نیستید.

 و در خاتمه باید بگویم که اگر توانستید برایم نماز بخوانید اگر چه من تا آنجا که توانسته ام از این دستورات الهی کوتاهی نکردم و همانطور که خود می دانید آتش دوزخ بس الیم است. و همچنین مادر باید بگویم که من شرمنده هستم که نتوانستم زحمات شایان شما را تلافی کنم. امیدوارم مرا ببخشید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزای

و همچنین به خانواده های آقای ابوالقاسم کیا بگویم که نتوانستم زحمات آنان را تلافی کنم و از زحمات بی دریغ ایشان در مورد من شرمنده ام و همچنین در مورد خانم ایشان که مانند مادر برایم بود و مانند پسر خود با من رفتار می کرد و به داریوش و مجید و دیگر بچه های آنها که مانند برادر برای من بودند و همچنین باید به داریوش و مجید باید بگویم که همان راه معلم خود که شغل انبیاست ادامه دهند و همیشه توکل به خدا کنند و در کارهایشان صبر را پیشه کنند که حضرت صادق فرموده: که هر کس در برابر مصیبتها و بلاها صبر پیشه کند اجر هزار شهید برایش نوشته می شود.

 و در خاتمه از شما التماس دعا دارم که خداوند مرا با شهدای خودش که همان شهیدان بدر و حنین و غیره محشورش گرداند.

                                                                                                                    والسلام