نام پدر : ابوطالب
تاریخ تولد :1334/04/08
تاریخ شهادت : 1360/04/21
محل شهادت : سپاه ساری

زندگی نامه

شهيد «علي‌اكبر عباسي»

نام پدر: ابوطالب

ششمين فرزند «ابوطالب و شهربانو»، به سال 1334 بود که در روستاي «خانه‌سر» از توابع شهرستان نكا ديده به جهان گشود. نورسيده‌اي كه با انتخاب مادر، «علي‌اكبر» نام گرفت.

خردسالي علی‌اکبر، در كوي و برزن روستا خاطره شد. پيشه پدر، كشاورزي بود و در اين حرفه، سختي‌هاي زيادي را براي تأمين مخارج زندگي به جان خريد، تا نيازهاي ضروري همسر و فرزندانش را رفع كند.

علي‌اكبر، دوران ابتدائي تحصیلش را به دليل مشكلات اقتصادي آن زمان و نبود مدرسه در روستا، با مشقّات زيادي آغاز كرد. بعد از اتمام دوره راهنمائي، به مقطع دبيرستان در «بهشهر، نكا و ساري» روي آورد و در رشته ادبيات، فارغ‌التحصيل شد.

اين فرزند نيك‌سيرت كه پيوسته در انجام واجبات و ترك محرمات كوشا بود، نماز شبش ترك نمي‌شد. علاقه به قرآن و عشق و ارادت به اهل بيت نيز، در وجودش نمايان بود. او كه سينه‌اش مالامال از درك حقايق الهي و معارف ديني بود، نسبت به رعايت اصول اخلاقي و حفظ حجاب بانوان، تقيّد خاصي داشت.

در سال 1357 كه انقلاب به اوج رسيده بود، این مبارز آگاه نیز، همگام با ديگر انقلابيون، در صف مبارزه با طاغوتيان ايستاد و با گوش‌دادن به فرمان امام خميني، سعي در بيداري ديگران داشت. او پيرو خط روحانيت متعهد بود و براي حمايت از آن‌ها و حضرت امام، در مبارزه سياسي‌ای که در «ساري» برگزار می‌شد نیز، حضور پيدا مي‌كرد.

در سال 1359 كه ناقوس جنگ به صدا در آمد، علي‌اكبر جامه پاسداري‌ را به تن پوشانيد و لبيك‌گويان به نداي رهبر، رهسپار مناطق نبرد با دشمن شد. علاوه بر آن، مسئولیت نيروهاي عمليات در سپاه پاسداران ساري را  نیز به عهده داشت.

و سرانجام، علی‌اکبر در 21/4/60، در حين مأموريتي جهت دستگيري منافقان در ساري به شهادت رسيد و با بدرقه اهالي نكا، در مسجد محل زادگاهش آرميد.  


وصیت نامه

*وصیت نامه شهید علی اکبر عباسی*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس و ستایش به درگاه پروردگار جهان وسلام و تهنیت بر انبیاء و اولیاء

درود به رهبر کبیر انقلاب مسلمین و مستضعفین مبارز و شهید پرور درود به رهبری که عمری را به خاطر رهائی فقرا و ضعفای اسیر در بند و گرفتار در چنگال تار عنکبوتی مشتی افراد پست و بی وطن که جان و مال و شرافت و حیثیت و آزادی دیگران در نزدشان به پشیزی ارزش ندارد، تلاش نمودند.

درود به رهبری که باعث افتخار مسلمین است و کارهای ایشان رد خور ندارد و با تمام اخلاص و ایمان خطی را موازی با خط اولیا و انبیا و ائمه طاهرین به وجود آورد، و هر چند مکر و حیله در داخل و خارج بی نهایت است، و هر لحظه از حیله آنها در امان نیستیم.

خوشبختانه امام امت با رهنمود های بی نظیرشان خنثی کننده تمام آنهاست و به خاطر همین راهنمائیها جوانان ما مانند آن تشنه کامان گمشده شان را پیدا نمودند و به آن درجه از رشد و شناخت رسیدند، که از انقلاب و اسلام و خون شهدا حفاظت و صیانت کنند. و این حقیر از لحظه ای که خودم را شناختم، کاری که شایان و چشم گیر باشد برای اسلام و ملتم نکرده ام، و از امروز برای اینکه از اسلام لفظی خودم را بیرون آورم و شعارم را مقدمه عمل قرار دهم.

چون دیگر برادران در این راه قدم می نهم و برای رسیدن به برترین آرزوها هر گونه خطر و ناراحتی را به جان، خواهم خرید و نه لحظه ای تلاشم را متوقف می کنم و نه قدمی به عقب بر می گردم تا افسوس و حسرت کاری نخورم، و انگشت تعجب و پشیمانی بر دهان نگیرم.

باید تجربه تلخ و شیرین خود را ملاک قرار داده تا اینکه آلت دست و نردبان مشتی مزدور و فرمانبر نشویم، که برای حفظ و مسند و مقام خویش حاضرند دست به هر جنایت و خیانتی بزنند ونگذاریم دشمنان بر ما غلبه کنند، تا در خانه های ما گردن های ما را بزنند.

از تمام نیروهای متعهد به اسلام و امام، خواهشمندم که قدر این دو گوهر با بها را بدانند و از آن که حاصل خون شهداست حفظ و حراست کنند، که هر نوع بی اعتنائی و ضدیت با اسلام و قرآن است.

 و انسان هر لحظه اسیر و گرفتار در چنگال مرگ و به ناچار ساغری از اجل بنوشد، و با ثمرترین و با ارزشترین مرگها در نزد پروردگار مرگ و موت انتخابی برای احیای حق است که گواراترین مرگ هاست. به گفته قرآن.

والسلام

علی اکبر عباسی