نام پدر : عباسعلی
تاریخ تولد :1344/00/00
تاریخ شهادت : 1363/12/19
محل شهادت : هورالعظیم

زندگی نامه

*زندگی نامه شهيد كاظم عباس­قرباني*

 

 

نام پدر: عباس­علي

در سال 1344، نوزادي در روستاي «آخوندمحله» از توابع «گليجان» تنكابن به دنيا آمد كه «كاظم» نام گرفت. سوّمين ثمره زندگي «عباس­علي و حليمه» كه با عرق جبين و رزق حلال و پيشه كشاورزي، در پي كسب معيشت بودند.

به گفته مادر، «از خردسالي همراه پدرش به مسجد مي­رفت و به صف نماز مي­ايستاد. نسبت به اهل بيت، به­خصوص حضرت عباس(ع) حبّ خاصّي در دل داشت. از اين­رو، در مراسم عزاداري ايشان به مرثيه‌خواني مي­پرداخت. در امر کشاورزی و دامداری، کمک‌حال خانواده بود. امانتدار و نسبت به حجاب، حساس بود. اهل غیبت نبود.»

كاظم با اتمام پايه دوم راهنمايي در مدرسه «شهيد بهشتي» فعلي تنكابن، به قصد عزيمت به جبهه، ترك تحصيل كرد.

سپس با عضويت در طرح ويژه جنگل، مشغول به خدمت شد.

خانواده در مورد خصوصیت اخلاقی‌اش می‌گوید: «به پدر و مادر بسیار احترام می‌گذاشت. ما را به حفظ حجاب و نماز جماعت توصیه می‌کرد. او در کارهایش بسیار صبور بود.»

«زهرا غفاري» از همسرش این‌گونه روایت مي‌کند: «خيلي رئوف بود و هرگز نمي­گذاشت كه من كارهاي سخت خانه را انجام بدهم. حتّي لباس­هايش را هم خودش مي­شست. مي­گفت: تو فقط فرزندمان را خوب به جامعه تحويل بده! همیشه با وضو بود و نماز جماعتش ترک نمی‌شد. اگر جایی در کنار جمعی بودیم و یکی از انقلاب بد می‌گفت، سریع عصبانی می‌شد و دفاع می‌کرد. به ما در مورد نمازجمعه، حجاب، صبر و بردباری سفارش می‌کرد و می‌گفت: در برابر مشکلات، زینب‌گونه رفتار کنید. پشتیبان ولایت فقیه باشید  و نگذارید کسی به این انقلاب صدمه بزند.»

کاظم در اولين اعزامش، در كِسوت بي­سيم­چي راهی مناطق نبرد شد و به دفاع از خاك وطن پرداخت.

در طول دوران حضورش در ميادين جنگي، يك بار نيز آسيب ديد.

او در 14/8/1363 با سِمَت تخريب­چي، راهي جنوب شد.

و در نهایت، کاظم در اسفند 1363 در جزيره مجنون به ضيافت حق در عرش اعلي پيوست. پيكر پاكش نيز بعد از چهارده سال، با وداع تنها دُردانه­اش «فاطمه»، در گوشه­اي از گلستان «وادي» تنكابن آرام گرفت. 


وصیت نامه

*وصيتنامه شهيد كاظم عباس قرباني*

 

 

بسم رب الشهدا و الصديقين

و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون

آنان كه در راه خدا كشته مي شوند مرده مپنداريد بلكه آنان زنده اند و در نزد خدا روزي مي خورند.

با درود و سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامي و درود فراوان به رزمندگان اسلام و با نثار صلواه به روح شهيدان گلگون كفن انقلاب اسلامي.

خدايا! خدايا! تو خودت شاهدي كه من به تحقق تو اسلام و قرآن و امام و انقلاب مي رزمم و آرزوي پيروزي اسلام تو را دارم و براي همين جهت است كه با روحيه اي آكنده از عشق به تو و اسلام عزيز به مبارزه با كفار برخواستم اگر قرار باشد كه اين تن و بدن آخر بميريد و درون خاك برود بهتر است كه با رگبار گلوله سوراخ سوراخ شود و ملاقات خدا رود. ..... سلام اي رهبرم اي سرفراز جانم [] با دستانم كردم بر آنم تا كه جاني را رها سازم  []، من امروز غم[]خون ها چشم شهيد و شهادت را ولي خرسند و خشنودم كه مرگ [] به راه حق و قرآن و اسلام نيست.

سلام به رزمندگان شجاع و با ايمان اسلام كه با سلاح الله اكبر انكال به نيروي لايزال الهي[]جبهه هاي نبرد حق بر عليه باطل حماسه هايي هر روز مي آفرينند باشد كه با پيروزيهاي پي در پي و تحقق عدل جهاني و سرنگوني مستكبران شرق و غرب بدست پرقدرت دادگستر الهي امام عصر (عج) و نائب بر حقش خميني كبير بتوانيم دين خود را به خدا و قرآن و اسلام ادا نموده باشيم.

توصيه من به خواهران و برادران اين است كه در خط امام ياري وفادار براي امام باشيد در بيعت با امام سستي به خرج ندهيد و شهيد امام را ياري نماييد و از دستورات او كه پير طريقت هست پيروي كنيد.

به همسر خود مي گوييم كه در شهادت من گريه زاري مكن و غم بدل نگير كه من راهي را انتخاب كردم كه راه روش امام مان است و همچون حسين عليه السلام كه در صحراي كبلا لب تشنه شهيد شد من هم به مثل او مي خواهم براي خدا شهيد شوم.

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

[]در مورد زندگي بايد عرض كنم كه مسئوليت را به دوش پدرم مي گذارم و او مي تواند در كارهاي زندگي من سرپرستي كند.

من به مقدار يك ماه 30 روز،‌روزه قضا دارم مي توانيد از پول يا اموالم بدهيد و جبران كنيد از اموالي كه دارم مقداري به ميزان  رد مظالم [] خيرات بدهيد.

به اميد پيروزي اسلام بر تمامي كفر جهاني

جنگ جنگ تا رفع فتنه – خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار.

از تمام خانواده و فاميلان و دوستان و به خصوص همسرم [ ].

كاظم عباس قرباني

پدر و مادرم اگر چه نتوانستم براي كسي باشيم تا به درد زندگي تان بخورم و جبران زحمتهاي 18 سال شما بكنم اما شما بهتر مي دانيد كه در اين []زمانه ايجاد مي كرد كه ما خون خود را در راه اسلام فدا كنيم تا بتوانيم از اين راه كمكي به اسلام كرده باشيم به هر حال از شما تقاضاي حلاليت و راضي بودن مي كنيم.

 

خداحافظ شما.

خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

خدايا! رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما

خدايا! ظهور صاحب زمان نزديكتر بفرما.

زيارت كربلا نصيب ما بگردان.

وصيت نامه برادر كوچك كاظم عباس قرباني