نام پدر : عباس علی
تاریخ تولد :1345/05/14
تاریخ شهادت : 1363/12/22
محل شهادت : شرق دجله

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید ابراهیم صابری*

 

بسم رب الشهدا والصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شده اند، مرده اند بلکه آنها زنده اند و در نزد خدای خود روزی می خورند.

اللهم افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین، پروردگارا به ما صبر و توانائی ده گامهای ما را استوار و محکم فرما، وما را برکافرین پیروز گردان و شکر می کنم خدای بزرگ را که، به من توانائی وجسم سالم عطا فرمود تا بتوانم در راه اسلام کوشش کنم و با کافران بجنگم، و بتوانم ادامه دهنده راه انبیا و ائمه اطهار و شهدا باشم و پیرو رهبری گردم که علی(ع) گونه است و از سلاله پاک زهرای اطهر (س) است.

اللهم برحمتک فی الصالحین فادخلنا و قتلا فی سبیلک فوفقنا، خدایا ما را موررد رحمت خود قرار بده، تا جزوء صالحین تو باشم و به ما توفیق ده، تا در راه اعتلای دین تو و به فرمان ولی تو پیکار کنم و سپس منت ده و ما را به فیض عظمای شهادت نائل گردان.

بار خدایا، همانطور که توفیق جهاد را نصیبم ساختی، بگذار در راه تو کشته شوم، و هرگز دوست ندارم در بستر بمیرم و مردن در بستر را برای خود ننگ می دانم. و با خدای خود عهد کرده ام تا جنگ ادامه دارد در جبهه بمانم و برای یاری اسلام و رهبر بجنگم.

 من مثل مفلوکان نمی خواهم در بستر بمیرم       می روم با همچو مردان در دل سنگر بمیرم        امت حزب الله جنگ را سر لوحه امور قرار دهید و به جبهه ها هجوم برید و تا تحقق شعار جنگ جنگ تا تا پیروزی به خود سستی و تزلزل راه ندهید. و در صحنه حضور داشته باشید و از کمبود ها و مشکلات ناشی از جنگ نهراسید که این ها همه امتحان خداوند است و تابع فرامین روحانیت متعهد به خصوص امام عزیز باشید، و هرگز از امام حتی یک لحظه جدا نشوید، و حرفهای پیامبر گونه او را مو به مو گوش دهید و اطاعت کنید و اوست که کشتی امت را به ساحل نجات می رساند. و همچنین در تجلیگاه نماز دشمن شکن جمعه و مراسم دعای کمیل و سایر مراسم ها شرکت کنید واتحاد داشته باشید که این ها همه رمز پیروزی اسلام است.

همچنین از دوستان و فامیلان و هم محلیهایم می خواهم که برادر کوچکشان را ببخشند. و از شما می خواهم که برای یک وسیله جزئی و ناچیز با هم نزاع و بجث نکنید و بدانید که پایان جنگ مشکلات رفع خواهد شد. اما پدر و مادرم، از شما ممنون هستم که مرا به این سن و سال رساندید، و راه را به من نشان دادید و از شما می خواهم که، مرا حلال کنید و در شهادت من صبر و تحمل کنید و گریه و زاری نکنید. چون به خوشبختی رسیدم و ما جوانان مقتدای مان امام حسین علیه السلام و خیل شهدا است که، بهترین جوانان همچو علی اکبر را برای اسلام فدا کرده اند، و این خونها که اسلام را زنده نگه داشته و ما باید راه آنها را ادامه دهیم که اسلام عزیز نیاز به فداکاری مردمان پاک و مخلص را دارد.

و همچنین پدر و مادر ارجمند هیچوقت نگوئید، ابراهیم مرده و از دست رفته بلکه، ابراهیم زنده است و نظاره گر تمامی کارهای شماست. و ابراهیم تنها برای شما نبود بلکه برای این امت و اسلام بوده و او امانتی بود از طرف خدا، و شما امانتدارانی بیش نبودید، و افتخار کنید که برای اسلام و قرآن شهید داده اید و خدا از شما راضی و خشنود است. همچنین برادرانم، فرزندانتان را طوری به اسلام آشنا کنید که ادامه دهنده راه شهدا و راه عمویشان باشند. و خواهرانم نیز زینب گونه در غم شهادت برادر تحمل کنند که خداوند اجر عظیمی به صابران وعده داده است.

                                             والسلام ابراهیم صابری

                                           تاریخ 15/12/63  
                                           خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار