نام پدر : ابوطالب
تاریخ تولد :1341/02/03
تاریخ شهادت : 1362/07/08
محل شهادت : مریوان

وصیت نامه

                                    *توصیه نامه شهید علی اصغر شیخیان*

 

به شما عزیزان توصیه می کنم که از رهبری حمایت کنید و دین اسلام را زنده نگه دارید و در حفظ ناموس خود بکوشید.به پدر و مادر خود احترام بگذارید و به آنها نیکی کنید. در انجام واجبات وترک محرمات کوشا باشید. نماز خود را اول وقت و به صورت جماعت به جا آورید. به خواهران خود توصیه می کنم که حجاب خود را رعایت نمایند.


زندگی نامه

                                   *زندگی نامه شهيد علي­اصغر شيخيان*

 

نام پدر: ابوطالب

پيشه «ابوطالب» كشاورزي بود و هنر «عذرا»، خانه­ داري و فرزندپروري. زوج زحمتكش و متديّني كه در سوّمين طلوع اسفند 1341 در روستاي «كله­بست» از توابع بابلسر، صاحب نوزادي شدند که نامش را «علي­ اصغر» نهادند.

علی‌اصغر با پايان دوره ابتدائي، به مدرسه راهنمايي «انقلاب اسلامي» در بهنمير راه يافت. سپس، موفق به اخذ ديپلم در هنرستان «نوشيرواني» بابل شد.

در بيان خلق‌وخوی او، همين بس كه در ادب و احترام، زبانزد و محبوب خانواده و اهالي محل بود. همواره لبخند بر لب داشت و امانتدار بود. در رفتار با والدين نيز، نهايت تواضع را به خرج مي­داد. او حتی در اوقات بیکاری، کمک‌حال آنان در کار کشاورزی بود.

در ايّام پرشكوه انقلاب، او نیز هم­پاي ديگر مردم كوچه و خيابان، فرياد تظلّم سر داد و خواستار برپايي حكومت عدل شد.

با پیروزی انقلاب و سپس تشكيل بسيج، به اين نهاد مردمي پيوست و فعاليت­هايش را در راستاي ترغيب جوانان، جهت حضور در صحنه­هاي انقلابي از سر گرفت.

ساخت كتابخانه محل نيز، از ديگر اقدامات فرهنگي وی به شمار مي­رود.

با گفته­هاي پدر، گذري به تقيّدات ديني فرزندش می‌زنیم: «مقيّد به انجام واجبات و ترك محرمات بود و نماز را در صفوف جماعت ادا مي­كرد. علاوه بر آن، در جلسات مذهبي نيز، حضور فعّال داشت.»

علي­اصغر در هجده سالگي، جامه بسيجي به تن پوشانيد و رهسپار كارزار با دشمن شد.

در 1/9/1361 به عضويت سپاه در آمد و در  بهمن همين سال، به واحد تداركات پيوست. مدّتي نيز در واحد مهندسي ـ رزمي لشكر 25 كربلا، به عنوان راننده، مشغول به خدمت شد.

او در طول مدت حضورش در ميادين نبرد، يك بار در مريوان دچار جراحت شد.

و عاقبت، او در 8/8/1362 با حضور در عمليات والفجر 4، در جبهه مريوان به درجه والاي شهادت نائل آمد. پيكر پاكش نيز، با تشييع اهالي قهرمان­پرور بابلسر، در گلستان شهداي روستاي «يارومحله» به خاك آرميد.

و امّا فرازي از سخنان اين شهيد گرانقدر: «جنگ ما، جنگ حق عليه باطل است. نيروهاي اشغالگر، سرزمين ما را مورد تجاوز قرار دادند و ما بايد با ايثارگران، آن­ها را خارج كنيم.»