نام پدر : علی اکبر
تاریخ تولد :1343/00/00
تاریخ شهادت : 1362/12/22
محل شهادت : جزیره مجنون

وصیت نامه

*وصيتنامه شهيد رضا شمس نادري*

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

بنام پروردگار جهان پاسدار خون شهيدان

با سلام و درود به ابراهيم زمان اين خورشيد نوراني جماران مردي كه همچون ابراهيم بت طاغوتيان را شكست و به زباله داني گورستان رهسپار كرد و سلام و درود به روان پاك شهدا، شهدائي كه به نداي حسين لبيك گفتند و فرزند زهرا را ياري دادند و به يگان معشوق جهان لقاء ا... پيوستند.

حمد و سپاس به خداي باري تعالي درود خدا بر محمد (ص) درود بر مهدي (عج) و سلام به نائب بر حقش روح خدا سلام بر شهيدان و معلولين و مجروحين انقلاب جهاني اسلام شهادت هديه اي است الهي براي كساني كه لايق آن باشند. (امام خميني)

اين راهي است كه بايد طي گردد سفري است كه بايد به پايان برسد چرا و به كداميم دليل پايانمان مانند علي (ع) نباشد همانند حسين شهيد نباشد آري چرا زندگي ننگين و زودگذر را ترجيح دهيم به مرگ سرخ بلي شهادت يك انتخاب است نه يك اتفاق شهيد انتخاب مي كند شهيد آزمايش مي شود امتحان مي دهد خداي تبارك و تعالي به انسان آزادي داده است تا انتخاب كند رضاي الهي را يا رضايت شيطان سعادت يا فلاكت رضايت خداوندي يا غضب خدا.

شهادت در راه خدا يا مردن در بستر. چرا در زير بار سنگين گناهان مانده ام و به هر سو نظر مي كنم به هر راهي مي روم شيطان را مي بينم مگر يك راه، راه خميني، راه ا... اگر خدا بخواهد آغاز مي كنم جهاد و شهادتم را و اگر اين فريضه ام صورت بگيرد و شايستگي و لياقت آن را داشته باشم پاي در راه خدا نهاده و كارزار كنم براي خدا و مورد لطف و عنايت خا قرار بگيرم آن وقت است كه اين جسم متحرك به ظاهر زنده مي ميرد و زنده مي شود تولد مي يابم و زندگي حقيقي و جاويد خود را شروع مي كنم چه زيباست چه باشكوه هست. آنگونه تولد يافتن چه غرورانگيز است اينگونه زيستن خدايا شهادتم را كه در راه اسلام و قرآن است بپذير.

وقتي به ياد گناهان خود مي افتم شرمم مي آيد كه خود را انسان بنامم.

اي مسلمانها! تا كي قصد اين داريد تا نظاره گر آن باشيد كه آمريكا تمام مردم محروم را زير سلطه در آورده و شيره آنها را بمكد به خواسته و كاخهاي اين جنايتكاران را بر سر آنها خراب كنيد.

وقتي صحنه هائي را مشاهده مي كنم كه انسانها به خاطر مسائل دنيوي و مادي با هم درگير هستند مي گويم خدايا روزي خواهند رسيد كه اين مسائل ديگر وجود نداشته باشد و مردم فقط به فكر خودسازي و ساختن جامعه باشند.

اي مسلمانها! برخيزيد و از اين مرد عدالت و حامي مستضعفين حمايت كنيد و دست در دست هم با وحدت آهنين خود با قدمهاي استوار برخيزيد و امر جهاد خود را بجاي آوريد و از جنگ نهراسيد و به شيطانهاي غرب و شرق و اسرائيل جنايتكار بشوريد و دست اين خون آشامها را از سر كشورهاي اسلامي كوتاه كنيد و راه را براي دست يافتن به قدس و ديگر سرزمينهاي اسلامي كه در دست دشمنان اسلام است هموار سازيد اين را هم بايد بدانيد كه ما براي خاك نمي جنگيم بلكه براي اسلام مي جنگيم و بايد تلاش كنيم تا اسلام [] در سرتاسر گيتي گسترش يابد بايد به جهانيان بفهمانيم كه ديگر آن زمان گذشته نبايد زير بار ستمهاي امپرياليسم غرب و سوسياليسم شرق برويم.

بار الها! شكر مي گذارم تو را كه در رحمت جهان را به من گشودي و جرأتم دادي كه از مرگ نهراسم و روزي خوار تو بمانم.

چند كلمه اي با پدر و مادر عزيز سخن دارم:

سلام بر شما پدر و بر تو اي مادر! نتوانستم به آن صورتي كه رضاي خداست رضايت شما را جلب كنم بجز آنكه موجب نارضايتي شما بودم اميدوارم كه حلالم كنيد و در فقدان من كاري نكنيد كه روحم را آزار دهيد و منافقين را خوشحال كنيد.

سرافراز باشيد كه فرزندتان چنين سعادتي را يافته است و از هيچكس تسليت نگيريد توجهات خود را به حضرت بقيه ا... اعظم امام زمان (عج) افزايش دهيد و دعا در تعجيل ظهورش كنيد. براي طول عمر امام و حفظ ايشان دعا كنيد؛ در ضمن عكسي يا اعلاميه اي برايم چاپ نكنيد تا در پيش شهداي مظلوم خوزستان و كردستان و جنوب لبنان و سياه پوستان و ديگر شهيدان شرمنده نباشم و سعي كنيد هميشه الگوئي براي ديگران باشيد. و هميشه پي توشه آخرت باشيد و دنبال ماديات دنيوي نرويد.

و اي خواهران عزيز! سعي كنيد هميشه زندگي حضرت زينب را الگوي خود قرار دهيد و حجاب خود را كه کوبنده راه منافقين است رعايت كنيد و هميشه نماز را بپا داريد و شما برادران عزيزم! نماز را بپا داريد و عليه مستكبرين جهان هميشه مبارزه كنيد و هيچوقت از مبارزه نايستيد و براي پيشبرد اسلام تلاش كنيد.

از تمام دوستان خود و از برادران و خواهران خود مي خواهم اگر از من آزاري و يا حركتي ناخوشايند ديده اند حلالم كنند چون از روي عدم آگاهي بوده است. و برادران و خواهران عزيز و دوستان خوبم. خداوند همه شما را تأئيد كند سعي كنيد با مشكلات و مسائل بسازيد و صبر و شكيبائي داشته باشيد و امام را تنها نگذاريد و از اين سنگر آزادي دفاع كنيد.

مادر عزيزم! اگر من در بين شما نيستم دوستانم را همچون من بدان. سعي كن با همه مهربان باشيد.

و سخني با برادران پاسدار:

برادران عزيز! سعي كنيد در برخوردهايتان مردم را ناراضي نكنيد و در تمامي حركتهايتان سخنان امام عزيز را مدنظر قرار دهيد. با برادران برخورد خوبي داشته باشيد و نگذاريد با كوچكترين مسئله اي دشمن از شما نقطه ضعف بگيرد. و در رابطه با جنگ كردستان اين كلمه به ظاهر وحشتانك ولي در واقع خيلي زيبا و دوست داشتني در اين كلمه يعني كردستان مردماني فقير زندگي مي كنند كه از همه چيز دور هستند مردمي كه در آنجا زير سلطه ضد انقلاب بوده اند. اگر من بخواهم از كردستان بگويم شايد كتابي بتوانم بنويسم دلم از كردستان بسيار پر است و مي خواستم در نواري صحبت كنم ولي جور نشد ولي برادرها، برادراني در آنجا شهيد شدند كه حتي زبانم قاصر است كه بتوانم درباره شان چيزي بگويم برادرها به كردستان برويد و اين كلمه به ظاهر وحشتناك را به گلستان تبديل كنيد تا مردم آنجا از نظر فرهنگي با مسائل اسلامي آشنا شوند ولي از برادران مسئول در كردستان هم مي خواهم كه با برادران كه چند سال در كردستان خون دل خوردند بخوبي رفتار كنند و آنها را به بهانه اي از منطقه ترد نكنند و منطقه اي و باندبازيها بايد از بين برود و هر كس كه بهتر توانست كار كند مسئوليت بگيرد.

برادران پاسدار! اگر روزي حس كرديد كه ديگر نمي توانيد در اين مسئوليت كار كنيد سريعاً به مسئولين بگوئيد تا در جاي ديگر خدمت كنيد امام را تنها نگذاريد و روحانيت را حمايت كنيد كه اميدوارم خداوند به همه شما اجر بدهد.