نام پدر : سید جلال
تاریخ تولد :1348/04/04
تاریخ شهادت : 1365/10/21
محل شهادت : شلمچه

وصیت نامه

                                                *توصیه نامه شهید میرصادق شفیعی*

 

سفارش من به شما این است که نسبت به انقلاب و رهبر عزیزمان وفادار باشید. از روحانیون متعهد پیروی کنید. در انجام واجبات و ترک محرمات بکوشید. حق الناس را رعایت کنید. با قرآن مانوس باشید و نماز جمعه و جماعت را ترک نکنید. از خواهران عزیزم می خواهم که در حفظ حجاب خود کوشا باشند.

 


زندگی نامه

                            *زندگی نامه شهيد ميرصادق شفيعي بهنميري*

 

نام پدر: سيّدجليل

همگام با چهارمين طلوع از تابستان 1343، چونان آفتاب در تقدير «جليل و خاتون» درخشيد؛ نورسيده­اي از ذريّه سادات در «بهنمير» از توابع بابلسر.

«میر صادق»، كودكي بيش نبود كه از نعمت وجودي پدر بي­بهره شد. از اين‌رو، با تربيت ديني مادر پرورش يافت.

بعد از پايان دوره ابتدائي در دبستان «ابوذر غفاري» زادگاهش، وارد مدرسه راهنمايي «انقلاب اسلامي» در «بازارسر» از توابع بهنمير شد. با ورود به مقطع متوسطه، اما در پايه دوّم اين مقطع به ترك تحصيل پرداخت.

میرصادق علي­رغم برخورداري از سنّ كم در روزهاي پرشكوه انقلاب، در جمع انقلابيون قرار گرفت؛ از جمله حضور در راهپيمائي­ها، جلسات ديني و توزيع اعلاميه امام خميني.

مادر در بیان خلق‌وخوی فرزندش می‌گوید: «محبتش را از هیچ‌کس دریغ نمی‌کرد. همه را به یک اندازه دوست داشت. نسبت به من و پدرش بسیار مهربان بود. نماز اول وقتش ترک نمی‌شد. نسبت به حق مردم بسیار محتاط بود.» 

بعد از ظفرمندي نهضت اسلامي مردم ايران، میرصادق فعاليت­هايش را در انجمن اسلامي و بسيج، در قالب برنامه­هاي فرهنگي ـ تبليغي، جهت بيداري اذهان عمومي از سر گرفت.

او از 25/5/1363 الي 27/2/1364 در كميته انقلاب اسلامي مازندران مشغول به خدمت شد.

در 19 آبان 1364 در كِسوت تك­تيرانداز گردان مالك­اشتر به عضويت سپاه بابلسر در آمد و سپس با همین عنوان تك­تيرانداز، رهسپار ميادين نبرد شد.

فرماندهي دسته، از ديگر خدمات ارزشمند میرصادق به شمار مي­رود.

او با حضور در آوردگاه كربلاي 5 آسيب ديد و مدّتي در بيمارستان اهواز به سر بُرد. سپس، مجدّد همراه گردان صاحب­الزمان، خود را به اين عمليات رساند.

خاتون از آن روزهای فرزندش روايت مي­كند: «گاهي به او مي­گفتم: من و خواهرت تنها هستيم. مي‌گفت: مادر جان! اسلام در خطر است. شما با هم مي­توانيد در خانه باشيد. خلاصه رضايت­مان را جلب مي­كرد. آخرين بار به من گفت: اگر شهيد شدم، برايم گريه و زاري نكنيد.»

و عاقبت، او در 5/12/1365 در شلمچه به درجه والاي شهادت نائل آمد؛ و اینک، «حسينيه بالامحله» بهنمير، نشاني اين روزهاي صادق است.