نام پدر : محمد قلی
تاریخ تولد :1352/04/28
تاریخ شهادت : 1366/10/24
محل شهادت : شلمچه

زندگی نامه

تولد

 
شهید محمد حسن شعبانی (۱۳۵۲ نکا _ ۱۳۶۶ شلمچه) متولد روستای زیبای بایع کلا شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. محمد حسن شعبانی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش صنمبر همتی و پدرش محمدقلی نام داشت.
 

تحصیلات و خانواده

 
محمد حسن شعبانی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع سوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند چهارم خانواده بود.
 

شهادت

 
محمد حسن شعبانی در عضویت جهادگر و به عنوان راننده بولدوزر به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۶/۱۰/۲۴ هجری شمسی در منطقه شلمچه شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید شعبانی در مورخه ۱۳۶۶/۱۰/۱۸ تشییع و در زادگاهش بایع کلا دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.


وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید شعبانی

 
... سلام و درود بر ارواح طیبه ی شهدای گرانقدری که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم به راه امام و انقلاب نمودند و با تمام قدرت با دشمنان دین و مکتب مبارزه کردند... پدر و مادر مهربانم اگر خداوند سعادت را نصیب حقیر کرد و شهید شدم تقاضا دارم برایم گریه نکنید و بعد از اینکه جسدم به دستتان رسید پیکرم را بردارید و نماز شکر بخوانید زیرا من این راه را اگاهانه انتخاب کردم و نهایت ارزویم شهادت بود...