نام پدر : میرزا آقا
تاریخ تولد :1331/01/01
تاریخ شهادت : 1362/12/05
محل شهادت : چیلات - دهلران

زندگی نامه

                            *زندگی نامه شهيد قدم علي شريف­پور عربي*

 

نام پدر: ميرزاآقا

همگام با آغازين طلوع بهار سال 1331، چونان آفتاب در تقدير «ميرزاآقا و هاجر» درخشيد؛ نورسيده‌اي برخاسته از طبيعت زيباي «كاله» از توابع «عرب­خيل» بابلسر.

دوره ابتدائي «قدم­علي» در دبستان «مسعود سعد» عرب­خيل گذشت. سپس، با پايان مقطع راهنمايي در اين محل، به سبب شرايط نامساعد اقتصادي، ترك تحصيل، و براي كار به تهران مهاجرت كرد. اگرچه برای مدّتي بعد نيز، جهت كسب و كار راهي بندرعباس شد و حدود شش، هفت سال در آن­جا به‌سر برد.

خانواده در بیان خلق‌وخوی قدم­علي این‌گونه سخن گفته‌اند: «شوخ بود و خستگی‌ناپذیر. به پدر و مادر بسیار احترام می‌گذاشت.»

 شركت در تظاهرات و جلسات ديني و ترغيب جوانان، جهت حضور در محافل انقلابي، از جمله فعاليت­هاي او در روزهاي پرفروغ انقلاب به شمار مي­رود.

با پیروزی انقلاب و سازماندهي بسيج، او نیز به اين نهاد مردمي پيوست و با حضور مستمر در زمينه­هاي فرهنگي ـ تبليغي، به حراست از دستاورهاي انقلاب پرداخت.

قدم­علي در 15/3/1359 به عنوان بسيج ويژه در سپاه بابلسر مشغول به خدمت شد.

در 5/12/1360 راهی مناطق عملياتي شد.

«علی‌جان» از برادرش این‌گونه می‌گوید: «یک‌بار به او گفتم: دیگر به منطقه نرو و کنار ما بمان. گفت: همه آن‌هایی که دارند می‌جنگند، پدر و مادر و خواهر و برادر دارند. خون من که سرخ‌تر نیست؛ باید بروم.»

قدم‌علی در 19 مرداد 1362 به عضويت سپاه بابلسر در آمد و به واحد تداركات اين پايگاه پيوست.

در نهایت، او در پنجم اسفند 1362، با حضور در گردان ابوالفضل، راهي عمليات والفجر 6 شد و در منطقه عملياتي چيلات به فيض والاي شهادت نائل گشت؛ اگرچه، در سال 1372 به چشم انتظاري همسرش «شهربانو بروجردي» پايان داد. «امام­زاده ابراهيم» بابلسر، اين روزها تنها مأواي «سميه و سامره» با پدر شهيدشان است.

و امّا روايتي از «مليحه» در باب برادر سفركرده­اش؛ «يك روز ديدم شخصي كنار قبر برادرم نشسته است، اشك مي­ريزد و فاتحه مي­خواند. جلو رفتم و گفتم: حاج‌آقا! دست شما درد نكند. در پاسخ گفت: اين شهيد چه نسبتي با شما دارد؟ گفتم: خواهرش هستم. او گفت:‌ بچّه شادي بود. آن­قدر در كنار هم خوش بوديم كه دلتنگي­اي براي خانواده نداشتيم. او از مردم آرد مي­گرفت و براي ما نان مي­پخت. گفتم: پخت نان را من به او ياد دادم. وقتي پيشم بود، كمكم مي­كرد.» 


وصیت نامه

                                           *وصیتنامه شهید قدمعلی شریف پور*

 

                                                                  بسم الله الرحمن الرحیم

روح منی خمینی، بت شکنی خمینی

 

خطابم به تو ای پاسدار! و تو ای بسیجی! و تو ای حزب الله! و ارتشی همچنان راه شهدا ادامه ده و استقامت کن و بر دشمن خدا و دینت بستیز و آنها را به نابودی کشان تا پرچم عدل الهی را بر تمام جهان به اهتزاز در بیاوری تا اجر و پاداشی که جهاد در نزد خدا کردی بهرمند شوی.

 ای برادر و خواهر! همیشه در صحنه همچنان استوار بمان و از اسلام عزیز و از خون شهدا پاسداری کن تا روز معاد پیش سید الشهدای کربلا رو سفید بمانی و از خانواده شهدا می خواهم که همچنان راه شهدا را ادامه بدهند چون راه شهدا همان راه پیغمبران است تا پیروزی از آن شما بشود.

و تو ای خواهر! مثل زینب حرکت کن حجابت را رعایت کن چون حجاب تو ای خواهر! برنده تر از خون من است و محکم تر از سنگر من است و از این خون این سنگر وشا باش و محافظت کن تا خداوند از تو راضی باشد.

خطاب به همسرم:

خطابم به تو ای همسرم! همچنان زینب وار راهت را ادامه ده و حجابت را رعایت کن هر چند شوهرت را از دست داده ای در اصل اسلام عزیز و قرآنت است و گوش به فرمان امام باش و از دین و قرآنت دفاع کن. دستورات خداوند را از جان و دل اطاعت کن چون عمل کردن به دستورات الهی ضربه محکمی می باشد بر قلب دشمن.

 همسرم! خمس و زکوه را بپرداز و هر جمعه بر مزار شهدا برو و قرآن بخوان اگر خودت نمی توانستی مزدی بده تا قرآن بخوانند و در تشییع جنازه ها شرکت کن در نماز شرکت داشته باش و در تربیت فرزند کوشا باش و سر قبرم هرگز گریه نکن چون دشمن در کمین است و از گریه شما خوشحال می شود و با خنده هایتان خوشحالی را از آنها بگیرید.

این بود پیام من به تو ای همسرم خداوند به تو اجر و پاداش بدهد. اگر فرزندی به دنیا آمد پسر بود اسم او را روح الله بگیر. اگر دختر بود خودت یک اسم برایش انتخاب کن و آنها را به مدرسه بفرست تا باسواد بشوند تا بتوانند در آینده خدمتی به اسلام بکنند و راه پدرش را ادامه بدهند.

 دیگر عرضی ندارم بجز یک عرض شعار همیشگی مرگ بر آمریکا و شوروی یادتان نرود.و برای امام دعا کنید.  

                                                                                                                         (والسلام علی من التبع الهدی)

                                                                                                                                      تاریخ 20/10/61