نام پدر : قاسم
تاریخ تولد :1344/06/10
تاریخ شهادت : 1364/11/25
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

شهيد «احسان شريف»

نام پدر: قاسم

در دهمين طلوع شهريور 1344، «قاسم و شهربانو» در تب‌وتاب تولد دوّمين ثمره زندگي­شان بودند، که نامش را «احسان» نهادند.

كودكانه­هاي احسان، در كوچه پس‌كوچه­هاي «سِلياكِتي» از توابع نور خاطره شد. تا اين‌كه در هفت سالگي، به دبستان روستا راه يافت. تحصيلات احسان، به مقطع متوسطه ختم مي­شود.

«رضا» از خلقيات برادرش مي‌گويد: «رفتار خوبي با ديگران داشت. اگر دعوايي در محل پيش مي‌آمد، سعي مي­كرد كه طرفين را آشتي دهد. بعد به آن­ها توصيه مي­نمود كه با يكديگر خوب باشيد.»

در بيان تقيّدات احسان، بايد چنين گفت كه او در اكثر نمازهاي جمعه و جماعت، و مراسم ديني حضور داشت. علاوه بر آن، اهل تلاوت قرآن بود و پايبند به فرامين اسلام.

احسان در 6/10/1361، جهت آموزش نظامي به منجيل اعزام شد. سپس از ارديبهشت 1362، بارها به عنوان بسيج ويژه، و با مسئوليت تك­تيرانداز، راهی مناطق جنگي شد.

در 15/06/1362 ، جهت گذراندن دوره 45 روزه آموزش تخصصی طرح جنگل، در مرزن‌آباد حضور یافت. او با اتمام این دوره، به نیروهای ویژه جنگل پیوست، تا به سرکوب تحرکات گروهک‌های ضد انقلاب بپردازد.

او از 25/1/1363، هم‌زمان با آغاز دوره فعالیتش در سپاه، در واحد اطلاعات ـ عمليات سپاه نور مشغول خدمت شد.

فرماندهی دسته در گردان پیاده نیز، از دیگر خدمات ارزشمند احسان به شمار می‌رود.

و سرانجام، او در 25 بهمن 1364، طي عمليات افتخارآميز والفجر 8، و در كِسوت فرماندهي دسته از گروهان رزمي، جامه سرخ شهادت را به تن كرد. جسم پاكش با همراهي اهالي شهيدپرور نور، در گوشه­اي از گلستان شهداي روستاي «ناتل» به خاك سپرده شد.


وصیت نامه

*وصیت نامه شهید احسان شریف*

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَلا تَحسَبَنَّ الذينَ قُتِلوا في سَبيلِ الله أمواتا بَل اَحياء عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون.

مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می­شوند مرده­اند بلکه زنده­اند و در نزد خدای خود روزی می-خورند.

با سلام و درود به رهبر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی [ ] و سلام بر روحانیت عزیز و با درود به روان پاک شهدای راه حق و آزادی و با درود به سرور شهیدان حسین­بن­علی (ع). الان حسین زمان خمینی عزیز این پسر فاطمه [ ] هَل مِن ناصر یَنصُرنی سر می­دهد. ای مؤمنین! ای حامیان دین خدا به یاری حسین بشتابید.

برادران و خواهران عزیز! ای ملت غیور ایران! در موقعیت حساسی قرار گرفته­ایم. اسلام به ما احتیاج زیادی دارد. همان­طور که ثابت کردید که مردم کوفه نیستید و پشتیبان اسلام هستید، راه خود را ادمه دهید و گوش به فرمان امام باشید. اسلام را یاری کنید. پشتیبان اسلام باشید و هرگز بعد از شهادت من ناراحت نشوید چون راهی است که حسین [ ] رهنمود کرده و درس شهادت را به پیروان خود آموخته است. شیفته علی علیه­السلام زیر بار زور نمی­رود. همان­طور که حسین علیه­السلام فرمودند من مرگ سرخ را بر زندگی ننگین ترجیح می­دهم و ما هم همان راه را می­رویم. ما نمی­توانیم تحمل داشته باشیم که صدام جنایتکار به کشورمان و دین­مان تجاوز کند.

پدر و مادر عزیزم! برادران و خواهران و دوستان و آشنایان من اگر شهید شدم برای من گریه نکنید زیرا گریه شما منافقین و  هواداران آمریکا را خوشحال می­سازد. دعا به امام کنید و از خدا بخواهید که این رهبرمان را تا  انقلاب حضرت مهدی نگاه دارد. مبادا ناراحت باشید و خدای ناکرده به انقلاب و دولت عزیز  بی­وفایی کنید.

 ای رزمندگان اسلام! آگاه باشید که ملت اسلامی ایران [ ] در انتظار پیروزی شماست.

با کمال تشکر خدمتگزار شما، احسان شریف.

 

والسلام.

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

پایان وصیت­نامه برادر احسان شریف.

در تاریخ 17/11/62 روز دوشنبه نوشته شده است.