نام پدر : یحیی
تاریخ تولد :1344/08/20
تاریخ شهادت : 1364/04/28
محل شهادت : اشنویه

وصیت نامه

* وصیت نامه شهید داود شاکری*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا و فی الارض و نجعلیهم ائمة و نجعلهم الوارثین »

ما اراده کردیم که بر آن طایفه ضعیف در آن سرزمین منت گذارده و آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم وارث ملک و جاه فرعونیان گردانیم.

       با سلام و درود به محضر مبارک آقا امام زمان(عج) و نائب بر حقش امام امت و با درود بی کران به گلگون کفنان جبهه های نبرد نور علیه ظلمت و با عرض ادب به پیش گاه معظم شهدا و با سلام به حضور یکایک شما برادرانی که در اینجا حضور به هم رسانده اید سخنم را به شما عزیزان در حالی آغاز می کنم که لحظاتی بعد بایستی وارد حوزه ی عمل شویم.

     شاید بتوانم در این آزمایش و در این آزمون الهی قبول بشوم خوشا به سعادت کسی که در این مرحله با آغوش باز و عاشقانه جان می بازد شهید، بله از شهید برایتان بگویم.

      شهید شمعی است که می سوزد و با روشنائی خود جهان را از ظلمت و خاموشی نجات می دهد شهید رودخانه ای است که آبش برای درخت بارور انقلاب جاری گشته و آن را پر ثمر می گرداند و شهید پرنده ای است که در آسمان ملکوتی سبک بارانه پرواز می کند. و شهید قصه ی عاشق پاک بسته ای است که ایثار گرانه در راه پا برجائی احکام الهی جان باخته است برادران و خواهران گرامی شهادت درجه ای است والا و معتبر، و از شما می خواهم که دعا کنید خداوند تبارک و تعالی مرا در زمره ی شهیدان قرار بدهد و شما ای پدر بزرگوار زحمات دلسوزانه و فراوانی را که برایم کشیده اید از یاد نمی برم و از اینکه نتوانستم گوشه ای از آنها را جبران کنم از شما می خواهم که مرا ببخشید و حلالم کنید. مادر گرامی و مهربان به خدا قسم اگر جنگ نبود واجب می دانستم که در برابر زحمات توان فرسای شما سر به سجده فرود آورم و از خداوند تبارک و تعالی خواهانم به شما صبر و پایداری عنایت بفرماید و امید است این فرزند حقیرتان را عفو و بخشش نمائید و حلالم کنید. و خواهشی که از تو دارم اینکه بر مرگم  گریه نکنی و اگر هم خواستی گریه کنی به نیت اطاعت از امام و رهبری که می فرماید گریه کردن بر شهید زنده نگه داشتن نهضت است باشد. برادارن و خواهران گرامی قدر کسانی را که فرزندان و عزیزان خود را در راه اسلام هدیه می نمایند بدانید و از درگاه خداوند تبارک و تعالی آرزوی اجری عظیم و صبری جزیل برای آنها دارم. پیامبر اکرم (ص) نیز در حدیثی در همین مورد نقل می کند که خداوند خطاب می نماید: من جانشین شهید در خانواده اش هستم و کسی که آن را خشنود کرده مرا خشنود کرده و کسی که آن را به خشم آورده من را به خشم آورده. آری ای عزیزان این خانواده ها خیلی محترم و معظم هستند و در نزد خدای بزرگ خیلی ارزش و آبرو دارند. بارالها تو را به آبروی این خانوداه ها تا ما را نیامرزیدی از این دنیا مبر؛ مرگم را شهادت در راه خودت و در راه دین اسلام قرار بده.

     عزیزانی که در این مجلس حضور به هم رسانیده اید سخنم با شما این است که، با یکدیگر برادر و صمیمی باشید و همچنین جبهه های نبرد را که رزمندگان با حضور جسمی حفظ می کنند و شما هرگز فراموش نکنید و از هر گونه کمکی دریغ نوریزد و در تمام مراسم و جلسات سیاسی و مذهبی حضور مستمر داشته باشید و صبور و شکیبا باشید که خداوند با صابران است و این را هم بدانید که راهی که انتخاب کردند آگاهانه و هوشیارانه بود. امیدوارم که مورد پسند و قبول درگاه حق شود.

عزیزان و برادارن ارجمند، این دنیا گذرگاهی است که عابران از آن می گذرند و در آن هیچ چیزی جز تلاش و جمع آوری توشه برای آخرت ارزشی ندارد و هیچ گاه به عوامل و مناسک مادی دل نبندید.

     در آخر از شما بزرگان و سروران عزیز اعم از دوستان و بستگان و آشنایان، تقاضا دارم اگر اشتباه و یا خطایی از من دیده اید و یا کوتاهی در حق شما عزیزان کرده ام امیدوارم که به بزرگی خودتان مرا مورد عفو و بخشش قرار دهید و حلالم کنید بار دیگر نیز تکرار می کنم.

     خدایا، خداوندا اگر لایق شهادت هستم نصیب من بگردان و مرا در زمره ی شهدای صدر اسلام قرار بده. خدا نگهدار شما عزیزان باشد.

جنازه ی این حقیر را در جوار شهید  بزرگوارو عزیز  رجب علی ولی پور دفن نماید.

تاریخ 4/1364  

کوچک همه ی شما داود

******************************************