نام پدر : مصطفی
تاریخ تولد :1345/01/03
تاریخ شهادت : 1365/06/09
محل شهادت : هورالعظیم

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

حبیب الله سیفی مقدم

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1345، روستای زنگی کلا بخش سرخرود توابع شهرستان محمودآباد

3- نام و شغل پدر :

مصطفی، کشاورز

4- نام و شغل مادر:

فاطمه، خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

3برادر، فرزند دوم

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

پدرشهید: ایشان نسبت به اعمال دینی و مذهبی خیلی حساسیت داشت . علاقه  زیادی مسجد داشت به طوری که شب و روز آن جا بود. ایشان از وقتی که خود را شناخت نماز و روزه اش ترک نمی شد. ایشان نسبت به بدحجابی حساس بود.هر وقت نماز جمعه برگزار می شد شرکت می کرد.

 برادرشهید- خیرالله: علاقه شدیدی به قرآن و دعا و نیایش داشت و شب های جمعه دعای کمیل شرکت می کرد. ماهای محرم و رمضان  و در مراسم ها شرکت می کرد.

اسدالله- برادرشهید: در کارهای واجبات و انجام آن دریغ نمی کرد. به اهل بیت و ائمه اطهار خیلی متکی بود و به آن ها احترام می گذاشت.

جاوید- برادرشهید: یکی از ویژگی های این شهید این بود که سروقت نمازش را می خواند و اصلاً ترک نمی شد و هر وقت نمازش تمام می شد قرآن می خواند و علاقه ی زیادی داشت.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

قبل مدرسه کلاس قرآن می رفت.

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):ــــــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

اول تا پنجم ابتدایی مدرسه شهید اندرزگو، روستای زنگی کلا دابو

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

اول تا سوم راهنمایی مدرسه شهید هاشمی نژاد سرخرود

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :

سوم دبیرستان رشته تجربی و مدرسه دبیرستان شهادت فریدونکنار خواند. چهارم دبیرستان در امام خمینی فریدونکنار

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ـــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :

در کار کشاورزی کمک می کرد.

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل : ـــــــــــــ

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی : ـــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده : ـــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

پدرشهید: به مادرش علاقه داشت و به او  وابسته بود.با بچه ها اخلاق او خوب بود در کارهایی که داشتم به من کمک می کرد و همکاری می کرد دوستدار فقیران و تهیدستان بود . کشتی گیر بود و در یکی از مسابقات مدال گرفت.

 خیرالله - برادرشهید: با پدر و مادر خیلی خوب بود و هر جا کاری داشت با ان ها در میان می گذاشت. نسبت حق الناس و مال مردم خیلی حساس بود.

 

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی : ـــــــــــــ

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ـــــــــــــ

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ـــــــــــــ

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

پدرشهید: ایشان ایام بیکاری با دوستان کنار هم جمع می شدند و برای انقلاب دلسوزی می کردند و به فکر انقلاب بودند  تا حدی که مردم آن ها را می گرفتند و کتک می زدند و به ان ها اخطار می دادند که اگر دفعه بعد نامه ای  در خانه بیندازید و دست از این کار برندارید حتماً تو را می کشیم . ایشان برای سرکوبی منافقین از روستای خود یعنی حاجی کلا رفت تا آمل برای سرکوبی آن ها ، از آن ها نفرت داشت. قبل از انقلاب هم در جریان پخش اعلامیه و ثبت نامه امام فعالیت زیادی داشت.

اسدالله- برادرشهید: ایشان در راهپیمایی های فریدونکنار شرکت می کرد و در محل با شعار نویسی همکاری می کرد.

خیرالله - برادرشهید: ایشان در پایگاه سرخرود  به نگهبانی می رفت و جوانان را هم تشویق می کرد. در کارهای تبلیغاتی پایگاه همکاری می کرد.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ـــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی : ـــــــــــــ

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه : ـــــــــــــ

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

23/1/60 تا 12/2/63 نیروی فعال بسیج- اعزامی از سپاه محمودآباد بود.

12/2/63 تا 7/7/63 در جبهه با  مسئولیت تک تیرانداز گردان مسلم

12/3/64 تا 16/8/64 در جبهه فرمانده گردان حمزه- بسیجی

28/4/65 تا 9/6/65 در جبهه فرمانده گروهان یگان دریایی، بسیجی بود.

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

4- مسئولیت در جبهه :

تک تیر انداز-فرمانده گروهان یگان دریایی.فرمانده گردان

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :

ایشان مجروح شد و در بیمارستان 17 شهریور آمل بود.

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

9/6/65 در هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش به کتف راست به شهادت رسید.

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

2 الی 3 روز بعد از شهادت تشییع شد و در گلزار شهدای روستای زنگی کلا محمودآباد دفن شد.

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

پدر شهید می گوید: در مورد شهادت می گفت :«ما که از امام حسین بالاتر و برتر نیستیم . شما افتخار کنید ما برویم و به شهادت برسیم» وقتی خبر می آوردند مثلاً فلان دوست شهید شد اصلاً شبانه روز خانه نمی ماند و می رفت بیرون . بعد از شهادت دوستان می رفت و به خانه آن ها سر می زد.

جمشید- برادر شهید: اصلاً برای غذا و لباس اعتراضی نمی کرد ، در خیلی از کارها به من کمک می کرد مثلاً در مشکلات مدرسه ام . من انشاء خیلی ضعیف بودم . یادم می اید شهید همیشه بعد از اذان صبح بیدار می شد و نماز و قرآن می خواند و انشاء می نوشت و کارهای دستی و ریاضی و علوم را به من تعلیم می داد.

 


وصیت نامه

                            * وصیت نامه شهید حبیب الله سیفی مقدم *

بسم الله الرحمن الرحیم

   با صلوات و درود به یگانه عدالت گستر جهان مهدی موعود، امام عصر(عج) که با ظهورش سراسر گیتی را پر از عدل و داد خواهد کرد و سلام و درود بر نائب به حق امام زمان(عج)، خمینی بت شکن این قلب تپیده ی امت که باعث بیداری و هوشیاری مردم در بند شده است. و با درود سلام بر پیکارگران عرصه ی توحید که تداوم بخش خط سرخ شهدا هستند. خصوصاً سلام و درود فراوان به شهدای گرامی و خانواده های عزیز و معظم آنها.

« یا ولی المومنین یا غایة امال العلارفین با غیاث المستغیثین یا حبیب قلوب الصادقین  و یا اله العالمین. »

   ای صاحب اختیار مومنان، ای نهایت آرزوی عارفان، ای فریادرس فریاد خواهان، ای محبوب دل های راست گویان و ای خدای جهانیان: گواه باش در این دنیا در تنهایی زیستم. ولی تو را بهترین آمال ها و عشق ها یافتم، پس مرا به سوی خودت فرا خوان... ستایش و حمد از آن خدائی است که دنیا را محل آزمایش بندگان و آخرت را محل چشاندن و دادن نتایج اعمال قرار داد و ستایش از آن خدائی است که صفات کامل عین ذات اوست و از صفات سلبیه مبراست. در تاریخ جهان دیدم و شنیدم که کفر همیشه در مقابل اسلام قرار داشته و دارد یعنی هابیل در مقابل قابیل- فرعون در مقابل موسی، ابوجهل و ابوسفیان ها در مقابل رسول خدا محمد (ص) و شیطان بزرگ آمریکا و صدام مزدور در برابر امام عزیزمان. خدایا با قدرت خود تمامی کفر را ریشه کن بگردان. تا دین اسلام در سراسر گیتی عطرآگین شود و کتاب خدا و سنت و سیره  پیامبران در  جوامع اسلامی  حکم فرما شود.

   خدایا به خاطر تو و اسلام تو و قرآن تو به هر کجای دنیا  برای مبارزه سفر خواهم کرد خدایا به خاطر رسیدن به تو از همه چیز حتی از جان خود گذشته و سراسیمه به سوی تو می آیم، امیدوارم قبول فرمایی که من به جز گناه چیز دیگری در کوله بار خود ندارم. تا به حال من مرده بودم و این لحظه آغاز جهاد و تولد است و حتماً این احساس را به خودم می بینم که تازه دارم متولد می شوم و زندگی نوپا و جاوید خودم را آغاز می کنم و جهاد در راه خدا، انسان را به درجه ی اعلای ملکوتی می رساند و چقدر شهادت در راه خدا زیباست و مانند عطری است که وارثان خون پاک شهید از آن می بویند و شهادت موهبتی است که شکر و شادی دارد، خدایا من خواهان شهادتم نه به این که از زندگی خسته شدم بلکه می خواهم گناهی که در این دنیای ظاهری انجام داده ام به وسیله ی رنج بردن و ریختن خونم به خاطر تو پاک گردد.

   ای پدر و مادر و برادران و خواهرم: همینطور که تا به حال در جهت اطاعت از خدا و رسولش و ائمه اطهار و ولایت فقیه بودید همچنان به راه خدا ادامه دهید که سعادت دنیوی و اخروی شما در این اطاعت هاست به پدر و مادرم توصیه می کنم به جای گریه، لبخند پیروزی بزنید و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید و نماز شکر به پای دارید چون همه ی ما در معرض امتحان قرار گرفته ایم.

دوستان و آشنایان: شما را به خدا قسم قدر و ارزش یکدیگر را بدانید و از غیبت و دروغ، کبر یا غرور و حب دنیا و خلاصه از رذایل اخلاقی پرهیز کنید و اتحاد و وحدت را در بین خودتان برقرار نمائید و تقوا و امانت داری و تعاون و همکاری و زهد پارسائی پیشه و مسیر زندگی خودتان قرار دهید تا بیش تر به خدایتان نزدیک شوید. قدر و ارزش امام عزیزمان را بدانید و همیشه با او باشید و لحظه ای او را تنها نگذارید، چون سخن او اقتباس یافته از سخنان پیامبر(ص) و کلام خداوندی است. جبهه را تقویت کنید و آنچه را بر ما تکلیف شده است انجام دهید بر محرمات و واجبات از جمله نماز و روزه اهمیت، و به سوی دعاها و نماز جماعت ها و نماز جمعه و عمل صالح بشتابید چرا که همه ی ما محتاجیم.

به جهان خرم از آنست که جهان خرم از اوست        عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار خدایا خدایا لشکریان اسلام پیروزشان بگردان

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

*****************************************