نام پدر : صمد
تاریخ تولد :1347/01/01
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل شهادت : ام الرصاص

وصیت نامه

*فرازی از وصیت نامه شهید رحمت سعیدی*

 

بهترین وسیله ی جهاد،تحصیل علم و دانش است.چه کنم منادی حق خون می طلبد، گفتم چشم!حال که ما نیستیم ای عزیزان!با تحصیل علم و دانش قله های رفیع انسانیت را فتح نمایید و با نوآوری و ابتکار موجب سربلندی اسلام و مسلمین شوید.                                                                           

من عاشق پروازم؛به همین دلیل هیچ چیز گوارا تر و زیباتر نزد من بهتر از نماز اول وقت و روزه داشتن نیست.                                                                                                       

 


زندگی نامه

تولد

 

شهید رحمت سعیدی (۱۳۴۷ بهشهر _ ۱۳۶۵ ام الرصاص) متولد روستای زیبای جوربند شهرستان شهید پرور بهشهر استان مازندران است. رحمت سعیدی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد ، مادرش فاطمه سعیدی و پدرش صمد نام داشت.

 

تحصیلات و خانواده

 

رحمت سعیدی در سايه محبت هاي پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکي را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع متوسطه با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند دوم خانواده بود.

 

شهادت

 

رحمت سعیدی در عضویت بسیجی و در لشکر ۲۵ کربلا در رسته پیاده به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۵/۱۰/۴ هجری شمسی در منطقه ام الرصاص و در عملیات کربلای چهار بر اثر اصابت ترکش به فک و شکم و متلاشی شدن چشم چپ شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید سعیدی در مورخه ۱۳۶۵/۱۰/۷ تشییع و در کجا؟ به خاک سپرده شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.