نام پدر : علی حسین
تاریخ تولد :1338/04/11
تاریخ شهادت : 1360/09/20
محل شهادت : گیلان غرب

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید کاظم سرخ پر *

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آیه قرآن در مورد جهاد و معنی آن:

 نامه‌ای به برادران و خواهران و پدران و مادران شهادت طلب و انقلابی وطن اسلامیم در آغاز سخن از جهاد می‌گویم. جهاد علیه ظلم و بیداد مستکبرین زمان برای تحقق و ساختن آرمانی که خواهان سعادت برای محرمان و خواهان سعادت برای محرمان و خواهان زیر کشیدن مستکبرین از بهشت ظلم‌شان و چقدر دشوار و سنگین است. مسئولیت به دانش کشیدن این آرمان‌ها و چقدر دشوار بود برای کسانی که این مسئولیت را به حساس کردند و در انجام همت بزرگ خودشان دست به عمل زدند تا توانستند این ... انسان‌ساز را را حفظ و بدست ما بسپارند و حال وظیفه ما است که دست به عمل نزنیم تا این اصلاح را حفظ کرده بدست دیگران بدهیم و این خود جهاد است جهادی که سراسرش برای مجاهدین نعمت و مرحمت است؛ ترازوی آزمایش است. آزمایش برای کسانیکه صعود را بر قیام ترجیح می‌دهند و فرق است بین قعود کننده (خریداران دنیا مال پرستان زورمندان) با قیام کنترل راه الله خریداران بهشت طرفداران محرمان و دوستداران الله) و برای همین است که جهاد فقط و فقط در اسلام و در ره الله است و و برادران وخواهران من آگاهانه راه دوم یعنی قیبام و جهاد را با تمام وجودم لنتخاب و تا شهادت پیش رفتم یعنی به همان جائیکه تمام جهادت .... بیانجامید و صحبت هایی برای شما دارم و آن اینکه برادران و خواهران ما باید مقلد رهبر و امام زمان عج خمینی بزرگ باشیم اگر که شیعه هستیم چرا که شیعه تاریخ همیشه امامی در پیش داشته است. وماباید به تمامی معنی مقلد امام باشیم و نهه فقط در آنچه را که به سلیقه ما جور می‌باشد بلکه در تمام دستورات مطیع کامل و فرمایش استوار باشیم که دشمنان انقلاب که شدیداً در خط امام بزرگراه ما هستند هرچه با شکوهتر برگزار کنیم و سعی ما بر این باشد که همیشه در نماز جمعه حاضر شدیم نه به ضرر انقلاب آزمایشی است که چقدر از خود برای اسلام سرمایه گذاری می‌کنیم در تشییع شهدا شرکت فعال کنید که این خود روحیه شهادت طلبی شما ... . با مادر مهربانم پدر و مادرم در سوگ شهادت من می‌گوید گریه ای را که شما را و دشمنان را خوشحال کند بلکه گریه ای که ثواب می‌آفریند و نمونه و الگوی برای دیگر مادران و دیگر پدران در اطاق‌های خود و خلوت بگریید و در میان مردم خوشحال از شهادت می‌باشید. مادر و پدر عزیزم نکند خدای ناکرده از وصیتم سرپیچی کنید خیلی از شما انتظار دارم شاید شهادت من ازمایش برای شمااست . سعی کنید که از این آزمایش رو سفید بیرون می‌آید خوشحال باشید توانستید... در راه به تحقق رساندن اسلام عزیز هدیه خدا کردید زندگی و مرگ ما برای اسلام است. هر وقت توانستی به سر قبرم با من صحبت کنید که خاطره من از یاد نرود. مقدار از اقتصاد خود .... بگویم.

 از حقوق ماهانه من گرفته به بدهکاری‌های را که می‌گویم بدهید به برادر حسن ... ملبلغ 3000تومان، علی حسن پوری 1000 تومان، غلامعلی قدح پور 3000 ریالو 1800 تومان هم به دادگاه انقلاب بدهید و می‌توانید از فروش موتور من استفاده کنید چرا که همه این فرض‌ها از بابت خرید موتور است اگر هم چیزی باقی باقی می‌ماند طریقه مصرف آن را به شما احمد واگذار می‌کنم از قول من فاطمه به روبابه، طاهره به میثم زبون دار به او..... برسانید. برادران سعی کنید وقتی فرزندان شما بزرگ می‌شوند از من برای آنان بگویید. مرا در آرامگاه معتمدی در قطعه دیگر برادران شهدا دفن کنید. برادران قاسم جعفر و احمد شما را خیلی روست داشتم و برادران عزیزم مواظب پدر و مادر باشید نکند کاری کنید که مانع شرمساری من و خوشحالی دشمن کردد. احمدجان اگر لازم شد در تشییع جنازه من، وصیت‌نامه من قرات شود شما در جمع مردم وصیت نامه من قرائت بکند . برادران من خیلی کوچکتر از آنیم که شما را نصیحت بکنم ولی این را می‌گویم که آنی از خط امام خارج نشوید که مطمئنم نمی‌شوید.

 هیچ‌گاه این احساس را نکنید که من در جمع شما نیستم به زندگی عادی ولی انقلابی خودتان ادامه دهید که من در جمع شما حضور دارم. برادران مهربان حرف‌های زیادی برای شما ندارم چرا که زیاد باهم بودیم و خوی اخلاق هم را بطور کامل می‌دانیم .

سلام من را به کلیه برادران اعم از از سپاهی و افراد محل برسانید آنها در کار هایشان موفق باشند. و در انتها پیامی برای برادران سپاهی عزیزم دارم.

 برادران سپاه چیزی را که انقلاب مان را و اسلامان را سپاه ما را ... کرده قدرت نبوده انسجام نبوده اسلحه و زود نبوده - ارتش بلکه رفتار اسلامی مان بوده. سعی می‌کنم در همه کارها اسلامی رفتار که دین خود پیشرفت انقلاب خواهد شد. روح برادری ... اعتماد داد در سپاه افزایش دهید که اتکاء زیادی به این موضوع دارد سعی کنیم باعث اعتماد زیادی به این موضوع دارد سعی کنیم باعث اعتماد به همدیگر در سپاه حاکم باشد نه قانئند که این مفاد تشکیلات اسلامی نیست. امیدوارم که خدا رحمت و عنایش را بر کلیه برادران سپاه بیش از پیش بفرماید/ والعلموا ان انسان لفی خسر....

معنی:

والسلام

محمد کاظم سرخ پر

شب جمعه تاریخ 8/8/60 در مقرسپاه امضاء


زندگی نامه

                                        بسمه تعالي
شهيد كاظم سرخپر در اسفند سال 1338 در روستاي حيدركلا (اطراف بابل) در يك خانواده مذهبي متولد شده اوائل زندگي در فقر و نداري بسر برده ، او همراه سه برادر ديگرش زندگي را براي رسيدن به هدف اللهي و نهائي خود سپري مي كرد ، دوران ابتدائي را با موفقيت طي كرده و در دوره راهنمايي درس مي خواند و هم مسائل مذهبي را مي آموخت تا اينكه توانست بعد از اتمام دورة راهنمايي جهت ادامة تحصيل به هنرستان راه يافت و چون به كارهاي فني علاقه داشت در هنرستان به ساختن راديو و مونتاژ آن پرداخت و سعي مي كرد به مردم ضعيف از طريق تعمير راديو و تلويزيون كمكي كرده باشد
فعاليت سياسي و مذهبي قبل از انقلاب:
او كه تحت تأثير خانواده و جو مذهبي محل قرار گرفته بود شروع به مطالعه و بررسي در مسائل اعتقادي و سياسي كرد و سعي مي كرد اطلاعاتي با مطالعه عميق كسب كند تا از اين راه به كشف مطالب مي شد ، در سال دوم نظري مصادف شد با شروع انقلاب و تظاهرات كه در براه انداختن مردم در راهپيمايي و پيروزي انقلاب نقش بسزائي داشتند در خانه هاي مخفي همراه با دوستان بر عليه رژيم سفاك پهلوي در ساختن سه راهي و كوكتل و ديگر وسايل براي مقابله با رژيم فعاليت مي كرد و از اين طريق براي از بين بردن خود فروختگان رژيم پهلوي مقابله مي كردند تا اينكه انقلاب پيروز شد ، بعد از پيروزي انقلاب ايشان همراه با دوستان خود در حفاظت از انقلاب در شهرباني و ژاندارمري و زندان شهرباني شبانه روز خدمت مي كردند و مدتي سرپرست زندان بابل بودند براي ادامة تحصيل مجدداٌ به دبيرستان برگشت تا براي گرفتن ديپلم مشغول تحصيل شد ولي از آنجائيكه فعاليت منافقين در مدارس ، گسترش يافت و زياد شد شهيد سرخپر با كمك ديگر برادران انجمن اسلامي هنرستان را انجام دادند و سد .... در مقابل منافقين و كاري كردند كه فعاليت آنها كاسته شد در سال چهارم هنرستان را ترك كردند و معتقد بود الآن وظيفه خطيري دارد لذا مدتي در ساختمان اسلامي درآمد كه از اينجا مرحلة بعدي زندگي كاظم شروع ميشود. بعد از مدتي كار كردن و فعاليت نشان دادن در سپاه زود درخشيد و بعنوان معاون مسئول عمليات مشغول انجام وظيفه شد در درگيريهاي خياباني با منافقين شجاع و دلير و قاطع بود و در جنگها با كفار بعثي در جبهه ها و در كردستان و سنندج همراه شهدائي چون شعبان زاده ، محسن سجودي ، سيد حسن عشقيان و ديگر شهدا در مقابل ضد انقلاب خوب جنگيد و خوب مقاومت كردند.
شهيد سرخپر از خصوصيات اخلاقي و بارز نمونه برخوردار بود ايشان از دوستدار سر سخت اقامه و عاشق و دلباخته انقلاب ، در مقابل كارهاي سخت خستگي ناپذير بود و در ميدان مبارزه نترس و دلير بود ، در مقابل خصوصيات اخلاقي زشت دوري مي جست دشمن درجة يك مستكبرين و زورگويان بود و سعي داشت خدمتي به مستضعفان بكند ، عميق و با حوصله در مطالب سياسي و مذهبي داشت و بالاخره به زندگي مادي و دنيوي علاقه اي نداشت ، و خلاصه اينكه در چهارم محرم سال 60 جهت مبارزه با كفار بعثي همراه با عده اي از بهترين عزيزان و فرزندان حزب ا... بابل رهسپار جبهة حق عليه باطل شدند و پس از مدت 2 ماه ماندن در جبهه غرب بالاخره در حملة بزرگ مطلع الفجر (يا مهدي ادرك ني) با كشتن چند مزدور بعثي به لقاء ا... پيوستند تاريخ شهادت شهيد سرخپر مورخه 60/9/20 بود كه با خون خود انقلاب اسلامي را آبياري كردند.
روحش شاد راهش پردوام باد
تاريخ شهادت 60/8/8 محل شهادت گيلان غرب