نام پدر : رمضان
تاریخ تولد :1341/01/04
تاریخ شهادت : 1361/04/28
محل شهادت : شلمچه

زندگی نامه

تولد

 
شهید قربان ستوده آلوکنده (۱۳۴۱ نکا _ ۱۳۶۱ شلمچه) متولد روستای زیبای آلوکنده شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. قربان ستوده در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش عمه گل حسن زاده و پدرش رمضان نام داشت.
 

تحصیلات و خانواده

 
قربان ستوده در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع پنجم ابتدایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند ششم خانواده بود.
 

شهادت

 
قربان ستوده آلوکنده سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در لشکر۲۱حمزه به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۱/۰۴/۲۸ هجری شمسی در منطقه شلمچه شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید ستوده در مورخه ۱۳۶۱/۰۵/۰۱ تشییع و در گلزار شهدای الوکنده دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.


وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید ستوده

 

سلام ای رهبر خوبم و ای یاور مستضعفان
سلام بر تو ای مادر دلشکسته،مرا بزرگ کردی،مرا در کول گرفتی،مرا شیر دادی و مرا بزرگ کردی،من خیلی شما را اذیت کردم خیلی ناراحت هستم من منتظر هستم که ایا شما مرا میبخشی؟ امید من شهید شدن است،مادر تو اولین کسی نیستی که در ایران دادی بلکه اخرین کسی نیستی که شهید دادی. تنها سفارشی که دارم مرا در مزار علی کنده دفن کنید، ان هم در پهلوی برادر بزرگم کریم ستوده و در ضمن برای من لباس سیاه نپوشید چون من ناراحت میشوم اگر هم پوشیدید در روز چهلم من لباس را از بدن در بیاورید چون امریکا خوشحال میشود و«اینگونه»به منافقین درس می اموزید. مادر شما و تمام خانواده،پدر و برادران این انقلاب را ترک نکنید و راه شهیدان را ادامه بدهید.تو ای خواهر و برادر من نکن زاری که این است افتخار من که تنم به زمین افتد


تو ای مادر نکن زاری، بسی اکنون که من شادم
نـمــردم زنــده مــیــبــاشـم بـود رنـج تــو در یـادم

 

...تنها سفارشی که دارم مرا در مزار علی کنده دفن کنید، ان هم در پهلوی برادر بزرگم کریم ستوده و در ضمن برای من لباس سیاه نپوشید چون من ناراحت میشوم اگر هم پوشیدید در روز چهلم من لباس را از بدن در بیاورید چون امریکا خوشحال میشود و اینگونه به منافقین درس می اموزید. مادر شما و تمام خانواده،پدر و برادران این انقلاب را ترک نکنید و راه شهیدان را ادامه بدهید...