نام پدر : ملک
تاریخ تولد :1314/02/09
تاریخ شهادت : 1361/12/19
محل شهادت : اهواز

زندگی نامه

تیمسار سرتیب جعفر سپهری به سال 1314 در اسپی کلای نور به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1337 جهت طی دوره آموزشگاه افسری در دانشگاه نظامی استخدام شد پس از فارغ التحصیلی و نیل به درجه افسری دوره تخصصی ژاندارمری را گذراند. پس از پایان دوره به ناحیه ژاندارمری خوزستان منتقل شد و به عنوان فرمانده دسته گروهان آبادان، خرمشهر، رامهرمز، مسجد سلیمان و بعد ماهشهر، گروهان ساحلی و پس از آن در منطقه کردستان و شهر سنندج و مازندران و در شهر ساری با همین سمت به انجام وظیفه پرداخت.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وی به سمت فرمانده ی هنگ ژاندارمری بهبهان و در سال 1360 به سمت فرماندهی هنگ اهواز و افسر عملیات ناحیه ژاندارمری خوزستان منصوب و در مدت جنگ تحمیلی دوشادوش دیگران در حفاظت از کیان جمهوری اسلامی پر تلاش و صدوق ظاهرشد. به طوری که زحمات ایشان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تحسین برانگیز است.
نامبرده از بدو خدمت افسری خود در مشاغل حساس منصوب و خدمات وی چشم گیر بود و بدون هیچ توجهی به مسایل و منافع شخصی در نهایت ایثار و جانبازی به طور مستمر و شبانه روزی در هدایت عملیات یگان های ژاندارمری کوشا بود.
به طوری که جدیت و تلاش وی به خصوص در رابطه با عملیات و ارایه طرح های عملیاتی، عمل به وظایف شرعی و دینی را نشان می داد.

وی سرانجام در تاریخ 19/12/61 در سن 47 سالگی به دست سفاکان مناطق به درجه رفیع شهادت نائل آمد

.