نام پدر : رستم
تاریخ تولد :1348/11/08
تاریخ شهادت : 1364/12/23
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

عبدالرسول زمانی درمزاری

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1348/11/20 شهرستان بهشهر

3- نام و شغل پدر :

رستم ـ کارگر بهپاک

4- نام و شغل مادر:

فضه مهدی پور  ـ خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

8 فرزند ـ  شهد فرزند پنجم بود.

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

در کانون خانواده ای مومن و مقید و آگاه به اصول و ارزش های اسلامی با اوضاع اقتصادی سخت و نامطلوب  که از زحمات بی دریغ والدین در جهت کسب روزی حلال به دست می آورد به رشد و تکامل رسید .

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

ـــــــــــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ــــــــــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

مدرسه ابتدایی کمال الملک شهرستان بهشهر  ـ 5 سال

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

مدرسه راهنمایی شهید مفتح شهرستان بهشهر   ـ 3 سال

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان : ـــــــــــــــــــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــــــــــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :

بله ـ در انجام کارهایی که والدین به کمک وی نیاز داشتند کوتاهی نداشت از جمله خرید برای خانه و این امورات به ایشان واگذار می شد .  

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :

شور و شوق رفتن به جبهه او را واداشت تا کسب علم و دانش را رها کند .

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی : ـــــــــــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده :  ـــــــــــــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ــــــــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ــــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

فردی بسیار مهربان و دلسوز بود، به پدر و مادر احترام می گذاشت ، هیچ وقت آن ها را ناراحت نمی کرد با وجود این که سن بسیار کمی داشت اما احترام همه را حفظ می کرد به عقیده دیگران احترام می گذاشت.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی : ـــــــــــــ

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ــــــــــــــــــ

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــــــــ

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

علاقه به  شخصیت و افکار حضرت امام در روحیات وی تاثیر به سزایی داشت .

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ــــــــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی : ـــــــــــــــــــــ

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

عضو بسیج بود و همکاری فراوانی با این نهاد داشت و شبانه نگهبانی می داد .  

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ــــــــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

در جبهه حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

 2 مرحله ـ از تیرماه 64 الی 64/12/21 از سپاه بهشهر لشکر 25 کربلا  با عضویت بسیجی به جبهه کردستان، مریوان و فاو و ام القصر اعزام شد .

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

5 ماه و 10 روز

4- مسئولیت در جبهه :

تک تیرانداز

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ــــــــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

تاریخ 64/12/21 در فاو ام القصر عملیات والفجر 8 بر اثر اصابت تیر  به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

پیکر پاک و مطهر ایشان پس از 11 سال مفقودیت 75/8/3 در گلزار شهدای بهشت فاطمه سارو خاکسپاری شد .

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

از خصوصیات اخلاقی شهید ـ خواهرش سکینه می گوید : با وجود سن کمی که داشت اما نماز و روزه اش همیشه سر وقت بود ، هیچ گاه ندیدم آستین کوتاه بپوشد . همیشه به حجاب به ما توصیه می کرد ، وارد سن 13 سالگی که شد بسیار تغییر کرد به امام علاقه زیادی داشت  جنب و جوش زیادی داشت . به خاطر سن کمش نمی توانست به جبهه برود  شناسنامه اش را دستکاری کرد تا توانست به جبهه برود . خودش را دل همه جا می کرد بسیار شوخ طبع بود ، در پایگاه محل بسیار فعالیت داشت  وو همیشه می گفت هر کاری می کنم برای رضای خدا می کنم و در دستگیری مردم پیشرو بود .


وصیت نامه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

از خدائیم و به سوی او باز می گردیم

با ستایش بر پروردگار که ما را هستی بخشید و با جود و بخشش ما را هدایت نمود تا در راه اسلام و قرآن و حق قدم گذاریم و با عرض بهترین درودها بر تمام کننده مکارم اخلاق حضرت محمد (ص) پیامبر خدا و با عرض درود و سلام به محضر مبارک حضرت بقیه ا... اعظم ارواحنا له الفدا منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش امام بت شکن یار مستضعفان دشمن مستکبران خمینی کبیر و با درود و سلام بر ارواح پاک شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و با سلام بر خانواده عزیز و محترم شهدا و امت حزب الله.

حال لازم دانستم که چند سطری را به عنوان وصیتنامه برایتان بنویسم می دانم که اکنون که این وصیتنامه را می خوانید بسیار ناراحت می باشید اما باید متوجه باشید که باید در راه اسلام این مشکلات را تحمل کرد اصلاً ما باید در راه اسلام از تمام هستی مان بگذریم زیرا که همه هستی مان از خداست و امانتی نزد شما که باید همه را سالم بدست صاحبش برسانید امیدوارم اگر لایق این بودم که شهید شوم خداوند متعال این فوز عظیم را نصیب من بگرداند مردن برای همه است پس چه بهتر که در راه خدا کشته شویم چون کشته شدن در راه خدا بر مردن در بستر مزیتها و برتری هایی دارد که نخستین آن پاکشدن گناهان است که انسان مرتکب شده است حتی پیامبر خدا مجاهدان و پیکارگرانی را که در جبهه اسلام بوده اند بر انسانهائی که جبهه نبودند حتی اگر از دوستان پیامبر بوده اند برتر می داند پس انسانی که وجودش و تمام هستی اش متعلق به خودش نیست و فقط برای آزمایشات الهی به این دنیا آمده است چه بهتر که در این امتحان سرافراز بیرون آید و در تمام حال خدا را در نظر داشته باشد و هیچگاه از یاد خدا غافل نشود (الابذکر الله تطمئن القلوب) امروز شهید آگاهانه و با سلاح ایمان و قدرت الله اکبر که برتر از همه سلاحها و قدرتهاست راهش را انتخاب کرده که نتیجه این انتخاب (فزت برب الکعبه) است که خداوند انشاء الله روزی همه افراد آرزومند را نصیب کند که بزرگترین پیروزی در پیشگاه خداوند است خدایا تو خود شاهدی و که از روزی که خود را شناختم تو را نیز شناختم و از روزی که تو را شناختم بسویت شتافتم و تا آنجا که برایم امکان داشت در راه تو کوشیدم. خدایا ای معبود و معشوقم، و همه کس و کاره ام می دانم که هر کس عاشقت شد دست از همه چیز شسته و بسوی تو می شتابد این را به خوبی در خود احساس کرده و می کنم.

پدر بزرگوارم و مادر عزیز و مهربانم از اینکه امروز من در کنارتان نیستم ناراحت نباشید از اینکه امانتی را که خدا به شما سپرده بود توانستید به این نحو به صاحب اصلیش برسانید خوشحال باشید و در همه حال خدا را سپاس گذار باشید من مانند یک سرباز عاشق الله این راه را انتخاب کردم و رفتم.

برادران و خواهران عزیز و ارجمند از شما بخاطر اینکه در طول زندگیم برایم همچون یک دوست بوده اید و مرا ارشاد می کردید امیدوارم که از این پس هر چه خالصانه تر و صادقانه تر در رساندن انقلاب اسلامی به انقلاب مهدی (عج) بکوشید.

دوستان گرانبهایم  و ای دوستان عزیزی که بایستی خالصانه و صادقانه بسوی هدفی والا در راه خدا تلاش کنید امیدوارم که از فقدان من ناراحت نباشید و افتخار کنید که با بدنی خون آلود بسویتان آمدم شاید که خونم بتواند انسانهایی را از گمراهی و تباهی نجات دهد همیشه گوش به فرمان ولایت فقیه باشید که کشتی نجات شماستو گوش به فرمان امام بزرگوارمان روح خدا خمینی کبیر باشید که اوست که می تواند شما را رهبر باشد و بدانید که آنچه را که ما داریم از اسلام و روحانیت عزیز است.

هم محلی های عزیز خواهران و برادران: شما که در نقطه ای از خاک میهن اسلامی جمع شدید زندگی روشن بخش و سازنده انسانی جز کوشش و مبارزه برای تکامل و بهتر زیستن معنای دیگری ندارد خوردن و خوابیدن، ساختن و ویران کردن، شبانه روز برای شکم دویدن را نتوان زندگی شرافتمندانه انسانی نامید سومین پیشوای انقلابی شیعیان حضرت حسین بن علی (ع) زندگی راجز عقیده و جهاد نمی داند، جهاد در راه سرکوبی ظلم و ستمکاران و بالاخره جهاد با نفس که در مرتبه اول اهمیت داشته و بفرموده پیامبر عالیقدر اسلام (جهاد اکبر) است.

در خاتمه امیدوارم که کودکان با شعارشان و جوانان با سلاحشانو پیران با دعایشان از انقلاب و دستاوردهای آن حمایت کرده و آرزوی جهانخواران شرق و غرب را برای همیشه به گورستان تاریخ بسپارند از همگی التماس دعا دارم و می خواهم که مرا حلال کنند تذکر دیگر و سفارش دیگری ندارم و همگی را به تقوا سفارش می کنم.

در ضمن جنازه ام را هر کجائی که پدر و مادرم گفت دفن کنید چنانچه جنازه ام همانند سایر شهدای گمنام مفقود شد ناراحت نباشید و خوشحال باشید که دو افتخار بدست آورده اید و سایر امور مربوط به این حقیر را با نظر خانواده ام انجام دهید.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار