نام پدر : علی
تاریخ تولد :1339/07/01
تاریخ شهادت : 1359/11/07
محل شهادت : نقده

زندگی نامه

 
 شهيد " صفرعلي زائر اومالي " از شهداي نيروي انتظامي است که در سال 1339 روستاي زيباي اومال در خانواده ي مذهبي چشم به جهان گشود و رشد و نمو پيدا کرد.

پدرش کشاورز بود او اين توفيق را يافت تا در کنار پدرش به کار و تلاش بپردازد و دسترنج زحمت خودش را بدست آورد. اين شهيد در سال 1339 روستاي زيباي اومال در خانواده ي مذهبي چشم به جهان گشود و رشد و نمو پيدا کرد.

به همين دليل فرصت و فراغت اين را نيافت که تحصيل را ادامه دهد و به اتمام کلاس پنجم دبستان قناعت کرد. شهيد از همان دوران نوجواني به نماز و روزه اهميت خاصي داده و احترام به والدين را در حد کمال رعايت مي کرد.

در سال 1358 با سرسپاري به سنت نبوي همسر اختيار کرد، که ثمره اين ازدواج فرزندي به نام محمود بود

شهيد زائر به دليل اعتقاد راسخ به مقام معظم رهبري وارد نيروي انتظامي شد و در سال 1358 به خدمت مقدس سربازي در آموزشگاه رينه آمل اعزام شد و در طول 11 ماه خدمت در جبهه هاي " نقده، اشنويه و سردشت " در نبرد با دموکرات ها در نهايت در سال 1359/11/6 در مسجد " فروز آباد نقده " به فيض عظيم شهادت نائل آمد.

با شهادت اين شهيد اولين شهيد روستاي " اومال " و دهمين شهيد شهرستان نکا تقديم به اسلام شد و چراغي هدايت کننده براي ديگر شهداي اين روستا شد.روحش شاد و راهش پررهرو باد.